Gå til innhold

Bør jeg velge Bugaboo Cameleon eller Buffalo???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt oss for Bugaboo.

Men ble plutselig usikker på hvem av modellene vi bør velge.

Cameleon:

Synes den virker lett og nett, kanskje litt stiv og små forhjul, som ifølge noen gjør at den drar litt til siden og triller dårlig på snø og ujevnt underlag?

Buffalo:

Synes denne virker mye større og tyngere enn cameleon, så stor at man nesten kan heller gå for en annen 4 hjulsvogn.

Men den har noen fordeler m større bag/sittedel bedre kalesje, større forhjul, og litt bedre fjæring(virker ikke like stiv i understellet som cameleon.

Dette er så langt min vurdering, men siden vi ikke har erfaring med vognene annet enn å ha sett og prøvekjørt i butikk så føler jeg meg sååå usikker????

Noen som har erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: 11a8d...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha cameleon anbefaler jeg å kjøpe med vinterhjul (framhjul). Da får du stødighet på grus og på stier og snø. Jeg er veldig fornøyd med cameleon, den er nett og veldig mobil, og veldig behagelig å trille med. 

Bare bagen under vognbagen som er litt for trang og har lite plass. Men dette er ikke noe problem for meg. 

Anonymous poster hash: 2b36d...cf2
Skrevet

Skal du ha cameleon anbefaler jeg å kjøpe med vinterhjul (framhjul). Da får du stødighet på grus og på stier og snø. Jeg er veldig fornøyd med cameleon, den er nett og veldig mobil, og veldig behagelig å trille med.

Bare bagen under vognbagen som er litt for trang og har lite plass. Men dette er ikke noe problem for meg.

Anonymous poster hash: 2b36d...cf2

Takk...flere???

Skrevet

Jeg har cameleon, men ville nok valgt buffalo om den hadde vært på markedet da jeg kjøpte vogn. er superglad i den jeg har likevel, så du blir nok fornøyd uansett! kjøp for all del vinterhjul, det er essensielt! det jeg syns ser bedre ut med buffalo er at bagen er plassert høyere, smart kalesje, bedre handlekurv og svingbar bumper bar. akkurat de tingene jeg har irritert meg litt over!

Skrevet

Liker Cameleon best. Syns det er hendigere og lettere å trille :)

Skrevet

Jeg har Cameleon, og vil ikke anbefale den til andre! Kommer selvfølgelig litt an på hvor du bor, og hvor du kommer til å ferdes. Har vinterhjul

Skrevet

men må virkelig si at den er et herk å trille på snø!!! Ja, vogna er liten og nett, og tar liten plass, men den er også stiv og har null fjæring! Nesten så baby ligger og rister når man triller andre steder enn på asfalt!!! Jeg synes også den er lite lun og veldig åpen! Gå for den nye, tror den passer mye bedre for vinteren vi har i Norge!

Skrevet

Jeg har hatt både cameleon, Donkey og nå Buffalo. Mest fornøyd med buffalo, som er en oppgradering av alle tingene som kunne irritere med cameleon. Anbefaler definitivt Buffalo, den er den beste vognen på markedet :)

Anonymous poster hash: d7934...379

Skrevet

Jeg har hatt både cameleon, Donkey og nå Buffalo. Mest fornøyd med buffalo, som er en oppgradering av alle tingene som kunne irritere med cameleon. Anbefaler definitivt Buffalo, den er den beste vognen på markedet :)

Anonymous poster hash: d7934...379

Takk:)

Det er litt sånn jeg tenker også at Buffalo er alt det man har savnet på Cameleonen.

Men vet jo ikke før jeg har prøvd...

Skulle ønske det var sånn som med bil, at man fikk prøvekjøre vognen.

Hi

Skrevet

Jeg har cameleon, men ville nok valgt buffalo om den hadde vært på markedet da jeg kjøpte vogn. er superglad i den jeg har likevel, så du blir nok fornøyd uansett! kjøp for all del vinterhjul, det er essensielt! det jeg syns ser bedre ut med buffalo er at bagen er plassert høyere, smart kalesje, bedre handlekurv og svingbar bumper bar. akkurat de tingene jeg har irritert meg litt over!

Svingbar Bumper er jo en stor fordel, hadde ikke fått med meg at det var det:)

Så nok et pluss til Buffalo👍

Skrevet

Jeg har hatt cameleon og hatet den. Den er rett og slett ikke for norske forhold. Stiv, drar til siden, håpløs i snø, liten kalesje, liten kurv, ikke vindtett, og svært liten sittedel. Naboens barn på 18 mnd er allerede for lang for sittedelen. Jeg bor på Grunerløkka så det er ikke akkurat som om jeg sleper den vogna rundt i skogen heller. Når barna er små og skal sove i vogna er det best med en vanlig 4-hjuling for eks brio. Så kan man heller ha en nettere vogn i tillegg til shopping og ferie.

Skrevet

Jeg har hatt cameleon og hatet den. Den er rett og slett ikke for norske forhold. Stiv, drar til siden, håpløs i snø, liten kalesje, liten kurv, ikke vindtett, og svært liten sittedel. Naboens barn på 18 mnd er allerede for lang for sittedelen. Jeg bor på Grunerløkka så det er ikke akkurat som om jeg sleper den vogna rundt i skogen heller. Når barna er små og skal sove i vogna er det best med en vanlig 4-hjuling for eks brio. Så kan man heller ha en nettere vogn i tillegg til shopping og ferie.

Greit å vite...men jeg har uansett bestemt meg for at Bugaboo blir det.

Har lnsket meg denne vognen i mange år, helt siden jeg fikk nr1 for 10 år siden, da falt vognet heller på en praktisk og Lun vogn siden hun var sen høst vinterbaby.

Nå får vi tidlug vår baby og tenker bugaboo fungerer bra da, og jeg klarer ikke å ikke ha prøvd å ha denne vognen😂

Litt vogndilla og har vel prøvd alle vognet untatt bugaboo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...