Gå til innhold

Hvorfor må de ta barnehagebilde hvert eneste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-600,- kr er for meg veldig mye penger å betale for portrettbilder som blir liggende i en skuff pga stygg bakgrunn el. Og så har du gruppebildet, som jo alle som er i bhg den dagen nesten må være med på. Det gjelder portrettbilder også. Ellers føler barna seg utenfor. Jeg synes det er noe tull!!

Anonymous poster hash: 4ef89...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestiller ikke bildene, av den årsak at de pleier å være hinsides dårlige. Jeg har aldri fått noen tilbakemelding fra barna om at det er dumt. Gruppebilde er koselig, men ikke de andre.

Anonymous poster hash: d655b...9fc

Skrevet (endret)

Min har tatt barnehagebilder 2 ganger på 1 år, fordi hun har byttet barnehage og de har fotografering på forskjellige årstider. I den første barnehagen, fikk jeg et prøvebilde som har HELT uklart. På nettsiden til fotografen fikk man heller ikke åpnet bildene, men kun se de i veldig miniatyrversjon. Var umulig å se om bildene var gode eller ikke.. Skal jeg først betale for et bilde, må jeg jo vite at bildet kan forstørres, uten å bli skurrete og uklart..

Nå i bhg nr 2, ble jeg like misfornøyd. Det var 3 bilder av ungen som satt på husken. 
Er det bare jeg som forbinder "barnehagebilder" med et barn sittende i gresset, der man har med hele barnet på bildet? Syns liksom ikke bilde av et halvt barn på en huske er så mye å skryte av. Sånne bilder tar jeg selv flere ganger i uka.   :P

Gruppebilder når hun begynner på skolen kommer jeg nok til å kjøpe hver gang, samt ett sett med miniatyrbilder. Husker hvor stas det var for venninner å bytte bilder osv. Og jeg syns fortsatt det er gøy å se tilbake på gruppebildene fra barneskolen!

Endret av Bustetroll
Skrevet

Hadde klagd på fotografiene om de hadde vært dårlige.

Synes det er koselig å se bilder for hvert år hvor mye de vokser. Og det er stas (for noen) av barna. Og enda mer morsomt når de kan sitte og peke og fortelle deg hvem er hvem. :) 

Har ikke annet enn fått fine bilder vi :) Og fornøyd med det :)

Smaken er vel alltid som baken ;) 

Anonymous poster hash: 61c11...e20
Skrevet

Det er valgfritt å kjøpe, og å la barnet bli fotografert . Er ikke værre enn å la være.

Bildene vi har fått hittil har vært nydelige. Portrettbildene ser ut som om de er tatt i studio.

Anonymous poster hash: 2a3f6...756

Skrevet

Vi bestiller ikke bildene, eneste vi skal ha er gruppebilde fra siste året i bhg. Synes bildene de tar er kjipe og stygge..

Anonymous poster hash: cea0e...dd7

Skrevet

For vår del var barnehagebileta veldig fine, og til ein snill pris. Etterbestilte litt, og til normalpris vart det mykje dyrare kan eg love.

Er usikker på om eg treng fem portrett av kvar unge frå førskulealderen, så det er mulig eg ikkje bestiller kvart år. Kanskje eg bestiller av dei saman, fleire i bhg som gjorde det, problemfritt sjølv om ungane gjekk i kvar si avdeling.

Skrevet

De må ikke det!

Her har foreldeutvalget i samarbeid med barnehagen bestemt at det skal tas bilder annenhvert år, da får barna i snitt 2-3 forgraferinger i løpet av barnehagetiden sin og det holder for de fleste. Vi har også byttet fotograf en gang fordi det ikke var så bra det den forrige presterte, de bildene vi har fått de siste gangene har vært veldig fine.

Anonymous poster hash: ffed4...730
Skrevet

Her var mange misfornøyde med bildene. De var unaturlige, ungene ble stilt opp med kritthvit bakgrunn *SMIL*... Etter at bhg byttet til en annen fotograf, ble det straks mye bedre. De tar kun bilder utendørs, og er råflinke med barna! :)

Anonymous poster hash: 470fd...5fc
Skrevet

At det tas barnehagebilder hvert år, kan jeg egentlig forstå. Barnegruppa endres jo fra år til år og det vil alltid være noen som er der siste året f.eks. og som derfor ønsker bilde. Vi har fått mange stygge portrettbilder egentlig og jeg har latt være å kjøpe flere av dem. Hos oss kommer bildene i posten til gjennomsyn og så kan man returnere det man ikke vil ha. Fin ordning synes jeg, særlig når jeg faktisk husker å returnere.

Synes det er mer uforståelig at de trenger å ta skolebilder hvert eneste år. Klassene endres jo nesten ikke i det hele tatt og hos oss er ikke fotografen flinkere på skolen enn i barnehagen. Det kan altså fort bli 15 pakker med bilder pr barn før de er ferdige på ungdomsskolen. Så mange bilder trenger man vel ikke, de fleste tar jo mye bilder selv også.

Skrevet

Vi har kun kjøpt gruppebildene hver gang, det gjør vi fortsatt nå på skolen. En og annen gang kjøper vi bilder.

Jeg skjønner de tar bilde hvert år, for det benner nye barn og noen av disse ønsker da bilder av barna sine. For de så kan det være første barnehage bilde. Og her så har bilde hengt i barnehagen også. Stas for ungene å gå i gangen der alle bildene henger. Kan se storeøster, og andre bekjente som ahr gått der for flere år siden.

Og bildene er valgfrie å kjøpe. Her kan vi få de hjem til gjennomsyn, og så senderr vi tilbake de vi ikke vil ha. Vi kan sende alle tilbake om vi vil. Jeg syns aldri det er stor kvalitet på bildene. Eller når eldste gikk i førsteklasse var det en fotograf som tok, ikke bare skolefotografer. De ble kjempefine, og bildene hadde veldig bra kvalitet. Nå er jo bildene skrevet ut på vanlig fotopapir vi kan bruke i skriveren, så ikke stor kvalitet.

Anonymous poster hash: 52821...a85

Skrevet

For vår del var barnehagebileta veldig fine, og til ein snill pris. Etterbestilte litt, og til normalpris vart det mykje dyrare kan eg love.

Er usikker på om eg treng fem portrett av kvar unge frå førskulealderen, så det er mulig eg ikkje bestiller kvart år. Kanskje eg bestiller av dei saman, fleire i bhg som gjorde det, problemfritt sjølv om ungane gjekk i kvar si avdeling.

Her fikk vi bilder av barna sammen uten at vi hadde bedt om det. De går i samme bhg, men eldste går i den store barnahagens og yngste går i den små. Det er ca 500 meter mellom byggene. Eldste hadde gått sammen med en voksen og noen andre barn med søsken i den små bhg. Da ble vi veldig positivt overrasket. Fine bilder. Vi får kjøpe bildene på cd til ca 500 kr og kan da bruke bildene fritt.

Anonymous poster hash: 7fd21...abf

Skrevet

Her tar de bilder annenhvert år. Jeg syns faktisk det er lite! Jeg liker gruppebilder da, syns det er morsomt å se alle barna på avdelingen pr. år og se hvordan barnet mitt vokser. 

Nå fikk vi tatt bilde en gang i den første barnehagen barnet mitt gikk i, så fikk vi tatt et år nå i den nye barnehagen. Flere bilder får vi ikke tatt ettersom det er siste året i barnehagen til neste år.. 

Men så har jeg vært knallfornøyd med bildene som ble tatt i begge barnehagene da. Ved den første var det litt idiotisk at vi måtte betale kontant før vi hadde fått sett noen bilder, men heldivis var bildene nydelige. 

Denne gangen fikk vi se alle bildene på nett i god kvalitet og størrelse, og deretter kunne vi bestille hva vi ønsket. Bildene ble så bra at vi bestile bildepakke :)

Anonymous poster hash: 14605...396
Skrevet (endret)

Hadde klagd på fotografiene om de hadde vært dårlige.

Synes det er koselig å se bilder for hvert år hvor mye de vokser. Og det er stas (for noen) av barna. Og enda mer morsomt når de kan sitte og peke og fortelle deg hvem er hvem. :)

Har ikke annet enn fått fine bilder vi :) Og fornøyd med det :)

Smaken er vel alltid som baken ;)

Anonymous poster hash: 61c11...e20

Fine bilder kan jeg ta med mitt eget kamera, og de jeg tar selv blir jeg mer fornøyd med enn de som har blitt tatt i bhg hitill..  Kunne like gjerne vært en av de ansatte som knipset bildene med mobilen, så dårlige er de

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg har valgt bildene alle år her for fotografen er veldig flink og bildene blir alltid flotte.

Her har pakken kostet 300kr og jeg har betalt litt mindre fordi jeg har valgt å ikke motta gruppe bildet.

Da har det enten vært søskenbilde eller portrettbilde etter hva vi har valgt det året og gaven til besteforeldre har vært klar :)

Det sagt så er det en god del som ikke velger å ta bildet hvert år i barnehagen her og jeg ser ikke problemet med det. Det er helt valgfritt om man ønsker å få disse bildene tatt.

Ser ikke helt at barnet skal føle seg utenfor i det hele heller, det er jo stort sett bare et eller to barn som tas ut om gangen for å ta bildet alle andre leker inne. Bare du snakker med barnet på forhånd så det ikke går å venter på sin tur som aldri kommer.

Anonymous poster hash: cf073...e19
Skrevet

Her er det gruppebilde hvert år, men portrett annethvert år. Helt ok, har ikke vært særlig god kvalitet og de bildepakkene koster opp mot 1000 kr. Blir dyrt med 3 barn

Anonymous poster hash: 96d32...407

Skrevet

Vi har gruppebilde hvert år, men ikke portrett. Er ikke profesjonell fotograf, så vi får bildet på cd, pluss en laminert utskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...