Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Noen som har født der i det siste? Hvordan var opplevelsen både under og etter fødsel? Anonymous poster hash: cdd8b...2ac
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Hatt fire fødsler der... 1.. Var helt topp! 2.. Var helt grusom! Var midt i omleggingstida og jeg var veldig syk. Det ble ikke tatt alvorlig (gud vet hvorfor) og holdt faktisk på å dø, men alt gikk heldigvis bra til slutt. Dårlig opplevelse! 3. Var helt topp! Superflink jordmord og flott oppfølging både under og etter fødselen. 4. Var en fin fødsel, men ble litt skremt når jeg innså at jordmoren ikke forstod at ungen var stjernekikker, til tross for at situasjonen var helt textbook:s men alt gikk heldigvis fint Anonymous poster hash: 32b38...364
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Fødte der i fjor sommer, var en fin opplevelse. Fine rom og supert barselhotell. Følte meg godt ivaretatt og vi fikk hjelp til alt vi lurte på. Fint at mannen kunne være med på alt også, ble satt igang og fikk eget rom med en gang med plass til han også. La oss for å sove og da startet riene gitt. Fikk jordmor inn med en gang som virlet veldig flink, jeg husker ikke så mye :-) hun hadde kontroll hele veien uten at vi følte oss overkjørt. Eneste jeg skulle ønske i ettertid var at jordmor kom inn og sa hei etter fødsel, hun forsvant så fort etter fødsel, og jeg var jo opptatt med baby. Følte ikke jeg fikk hilst skikkelig på henne og hun var jo med på det største vi har opplevd. Anonymous poster hash: bea34...f12
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 To flotte fødsler! Veldig fullt den ene gangen, å ble liggende på fødestuen veldig lenge før de fant rom til oss. (Måtte ligge på barsel pga blødninger) Lange fødsler, så fikk opplevd mange jordmødre, og alle unntatt en var utrolig flotte! God oppfølging før, under og etter. Anonymous poster hash: 7cd67...833
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Kjempegod erfaring, var på barselavdelinga, er vel enerom til alle, far kunne være der så lenge han ville og de ansatte er hyggelige og støttende. Fantastisk opplevelse! Anonymous poster hash: 69b14...9ae
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Takk for tilbakemeldinger :-) Anonymous poster hash: cdd8b...2ac
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Har født to unger der og var kjempe fornøyd med alt. Flinke jordmødre, bra tilrettelegging og god tid:-) Anonymous poster hash: 4b212...f8a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Har forferdelig dårlig erfaring med St. Olavs. Så lenge en bare føder der og ikke trenger hjelp, så kan en føde der eller andre plasser. ( på lik linje som at det går bra å føde hjemme) Men så lenge det blir komplikasjoner, så kan det være livsfarlig å føde der. De følger ikke med, de følger ikke opp, og de bryr seg ikke om hva den fødene sier. Forferdelig arrogant holdning. Det kan virke som det går på lykke og fromme) De skal være et spesialistsykehus, men det er fåtallet som er flinke der. De tenker økonomi og sparing først, så pasienten. Jeg har opplev dem på den verste siden. Og babyen min døde pga deres fatale valg... Hadde jeg født på et lokalsykehus, hadde barnet mitt vært i live. Anonymous poster hash: ca72d...6b4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Hadde en super fødsel der jeg også Alt ble tilrettelagt for jeg hadde risikofødsel. De gjorde ting for meg som de egentlig ikke har "lov til", eller bruker å gjøre. De var superdiskret også! Jeg fødte etter 24 timer med kraftige rier fra første ri og 3 timer søvn på to døgn, så jeg var i en slags transe. Enset hverken tid eller sted. Hadde 3 ulike jordmødre i løpet av det døgnet og alle var like flotte. De behandlet meg som om jeg var dronninga og de mine hjelpere, lot meg styre alt og jeg merket nesten ikke at de var der. Fikk alt jeg kunne drømt om, til og med epidural på 8 cm (det var ikke forsvarlig å fortsette uten pga min tilstand). Fikk takket de som tok imot barnet skikkelig etterpå og noen rolige timer på fødestua før vi ble transportert til barselhotellet. Topp mat og god hjelp der også. Anonymous poster hash: 9b0bd...eb3
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Har forferdelig dårlig erfaring med St. Olavs. Så lenge en bare føder der og ikke trenger hjelp, så kan en føde der eller andre plasser. ( på lik linje som at det går bra å føde hjemme) Men så lenge det blir komplikasjoner, så kan det være livsfarlig å føde der. De følger ikke med, de følger ikke opp, og de bryr seg ikke om hva den fødene sier. Forferdelig arrogant holdning. Det kan virke som det går på lykke og fromme) De skal være et spesialistsykehus, men det er fåtallet som er flinke der. De tenker økonomi og sparing først, så pasienten. Jeg har opplev dem på den verste siden. Og babyen min døde pga deres fatale valg... Hadde jeg født på et lokalsykehus, hadde barnet mitt vært i live.Anonymous poster hash: ca72d...6b4 Så grusomt! Kondolerer Anonymous poster hash: cdd8b...2ac
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har født en gang på St.Olavs for nesten 4 år siden (oi, som tiden flyr..) Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse, hvor jeg ble satt i gang. Fikk et egent føderom hele dagen, og en jordmor inne hos meg under omtrent hele fødselen. Den varte bare 3 timer da, men bl.a hjertelyden forsvant litt og sånt og da ble slått full alarm med en gang. På med elektroner på hodet til babyen, en ekstra lege(?) inne på rommet, en ekstra jordmor, osv. Hadde hele tiden en ekstra person som kom og sjekket at alt gikk bra med babyen pga hjertelyden. Gikk helt bra heldigvis, hadde to med under selve pressriene. Jeg fikk panikk under fødselen pga styrtrier og ingen lindring, men jordmoren forhold seg helt rolig og fikk meg til å slappe ekstra av. Etter fødselen fikk vi være alene og etter noen timer kom jordmoren inn igjen om så til oss, vi hadde også en rask samtale rett før vi skulle dra til barselshotellet på morgenen (fødselen var på natta). Vi trivdes godt på hotellet, fikk styre mye selv og kunne ringe på om vi trengte hjelp. De ansatte var innom noen ganger om dagen og ellers ved behov. Eneste var at vi hadde litt problemer med babyen første natta og hun som var på nattevakt kunne ikke hjelpe oss, men takk og lov kom det på et mer fornuftig menneske på morgenen som kunne hjelpe. Så de neste nettene når den "fæle" jordmora var på, så unngikk jeg å ringe etter noen for det ene hun svarte på alle spørsmålene mine var "babyen trenger pupp, bare amme så går det bra, det er derfor han skriker". Ellers så var jeg også innlagt på obsposten for gravide (?) evt. der det er barsel på sykehuset, husker ikke helt hva det het, når babyen holdt på å komme flere måneder for tidlig. Og der skal det ikke stå noe på hjelpen! Vi fikk spørre og grave så mye vi trengte, og jeg følte meg virkelig ivaretatt på den avdelingen. Har alt i alt gode erfaringer med det sykehuset. Anonymous poster hash: 976d8...b3d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 God erfaring fra min ene fødsel:-) Jordmor og student var flinke og rolige. Selve pressriene begynte midt i vaktskifte og hadde en stund 5-7 stk inne på rommet, men alle rolige. Min måtte ha litt surstoff da han kom og jordmoren, som jeg hadde fra kl.9 om morgenen, holdt seg på rommet hele tiden. Helt til gullet lå på brystet mitt:-) fikk ligge på barsel pga surstoffet, både jeg og samboer.. Anonymous poster hash: bf51f...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå