Gå til innhold

ekstrem slanking, hvordan takle sulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått ned 70 kg, og veier 80 kg nå. Jeg er 176 høy... hvordan takle sulten og greie å gå ned de siste helst 10 kilone?

Anonymous poster hash: 5418f...89a

Skrevet

Spis sunt og nok, og tren effektivt og regelmessig :) 

Skrevet

Spis sunt og nok, og tren effektivt og regelmessig :)

Har jo gjort det uten at vekta går nedover i det heletatt! Trenger kanskje mer detaljerte råd...

Skrevet

Jeg drikker (for) mye Cola Zero og Fun Light. Det hjelper mot sulten. I tillegg spiser jeg riskaker og masse gulrøtter og agurk. Drikker te når søtsuget kommer. 

Ellers prøver jeg å finne på noe så jeg ikke skal gå og tenke på det. Rydde, vaske, ta en dusj, papirarbeid osv.

Ekstremslanking er jo ikke bra over en lengre periode da, men det vet du sikkert ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du har gått ned 70 kilo!!! Hva med å bare la kroppen hvile?du har jo vært superflink!

Skrevet

"mindful eating", altså spise sakte og med fokus på maten, i rolige omgivelser. Aldri ta noe i farten eller foran tv-en. Små måltider, ikke spis deg ordentlig mett, men ikke gå sulten heller.

Anonymous poster hash: 25e34...1ba

Skrevet

Har vert gravid to ganger i løpe av vektnedgangen. Sist gang gikk jeg ikke opp mer en babyvekt. Gått ned 4kg etter fødsel bare selv om jeg ammer.. er lei av å vere feit!!!

Skrevet

Hva slags kalorinivå ligger du på nå da? Mitt beste tips er å kun spise kjøtt og grønnsaker i små mengder. Søk på psmf og les deg opp, funker veldig for de fleste. Når det er sagt, såner det ikke så rart at kroppen stritter litt imot de siste kiloene. Du har vært super flink :)

Skrevet

Dehydrering ( veskeubalanse) kan gi sultfølelse så pass på å drikk nok.

Vær tilstedet når du spiser, nyt maten og følelsen av å bli mett.

Ikke vær redd for å være sulten omfavn heller den følelsen å se frem til det å kunne stille sulten ved å spise. Søtsug kureres ved søt te ( ved stevia eks) og/eller fun saft.

Anonymous poster hash: c8945...217
Skrevet

Føler meg liksom ikke mett, og har en intens sultfølese. Kommer dette til å forandre seg? Kan det ha noe med at jeg ammer og har en 4mnd gammel baby?

Skrevet

Hvis du ammer må du ikke finne på å sulte deg, tenk på giftstoffene kroppen produserer som går rett i melka! Vent til ammingen er ferdig, ungen trenger at du spiser normalt. 

Anonymous poster hash: 1f83c...ab1
Skrevet

Spis ordentlig når du ammer! Så kan du evt starte med ekstremslanking etterpå.

Skrevet

Ja har jo bare gått ned 4 kg på 4 mnd. Spiser det jeg burde spise, men sliter med å ikke spise mer. Hadde det sånn før å, men ikke så ille som nå. Kan ikke drikke masse kaffe og pepsi heller, for det funker iallefall litt ellers...

Skrevet

Å herregud, du må ikke finne på å utsette kroppen for ekstremslanking, i alle fall ikke når du ammer! Det er slitsomt nok for kroppen om du ikke skal være matfabrikk for en baby i tillegg. Du risikerer å kjøre deg helt i grus, samt at alle giftstoffene du har lagret i fettvev i kroppen frigjøres og strømmer inn i melka som babyen drikker. Ikke rart du er sulten! Kroppen din må være desperat etter næring for å kunne lage den gode melka som babyen trenger.

Nå skal fokuset ditt være å spise sunn mat, få i deg masse gode næringsstoffer som så får gå over i melken til babyen din. Du er mamma nå, på slankern kan du være når ungen er avvent fra puppen! 

Skrevet

Å herregud, du må ikke finne på å utsette kroppen for ekstremslanking, i alle fall ikke når du ammer! Det er slitsomt nok for kroppen om du ikke skal være matfabrikk for en baby i tillegg. Du risikerer å kjøre deg helt i grus, samt at alle giftstoffene du har lagret i fettvev i kroppen frigjøres og strømmer inn i melka som babyen drikker. Ikke rart du er sulten! Kroppen din må være desperat etter næring for å kunne lage den gode melka som babyen trenger.

Nå skal fokuset ditt være å spise sunn mat, få i deg masse gode næringsstoffer som så får gå over i melken til babyen din. Du er mamma nå, på slankern kan du være når ungen er avvent fra puppen!

Jeg spiser jo nok. Om jeg spiser no serlig mer så legger jeg jo på meg. Er det verre for meg, med tanke på avfallsstoffer i melka å gå ned i vekt?

Skrevet

Jeg spiser jo nok. Om jeg spiser no serlig mer så legger jeg jo på meg. Er det verre for meg, med tanke på avfallsstoffer i melka å gå ned i vekt?

Jeg forsto det som at du var midt i en slankekur nå, da har jeg misforstått :) 

Det viktigste når du ammer etter min mening er å ha fokus på å spise de rette tingene, ikke hvor mye du spiser. Kroppen har større behov for energi når du produserer melk, og derfor vil du naturlig nok bli mer sulten. Det sliter på kroppen å først skulle lage et menneske over ni måneder, og deretter lage mat til det mennesket i ca et år til etter det. 

Jeg synes det er urealistisk å forvente at man skal slanke seg i denne perioden. Mange går ned i vekt etter fødsel og i ammingsperioden både fordi kroppen har samlet mye vann før fødsel, og fordi kroppen bruker mye energi på å produsere melk, samt at den tar av sine egne lagre for å dekke opp det næringsbehovet i melken som den ikke får gjennom kosten. Andre merker ikke så mye til det. Men det er frarådet å gå direkte inn for å slanke seg i denne tiden, nettopp fordi det da vil komme en større mengde uheldige stoffer (da snakker vi miljøgifter og avfallsstoffer fra kroppen som lagres i fettvevet) i melken som produseres til barnet. 

Les litt her, så får du kanskje svar på det du lurer på: http://www.mammanett.no/amming/slanking_i_ammeperioden

Jeg vet ikke de nøyaktige mengdene som er anbefalt å spise under amming, jeg regner med det varierer fra person til person. Men fokuset mitt har vært å spise når jeg er sulten, spise sunt og variert, og spise til jeg er mett. Alle tanker om å slanke vekk gravidkiloer osv har jeg lagt vekk til jeg er ferdig med amming. 

Skrevet

med den høyden og vekten + at du trener OG ammer, forbrenner du helt sikkert opp mot 2800-3000 kcal i døgnet. Så du har mye å gå på ifht inntak. Deler du opp og spiser måltider på f.eks 300 kcal kan du jo faktisk spise 8 måltider om dagen uten å gå opp.. Det skal 7000 kcal til for å legge på seg 1 kg.  så på en uke måtte du spist ca 3800 kcal hver dag for å gå opp 1 kg i fett.

Anonymous poster hash: a9641...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...