Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 10. oktober 2014 #26 Skrevet 10. oktober 2014 Hvordan tolker dere denne? Jeg har hørt at salami er ok... http://www.gilde.no/graviditet-og-kjott/ Selv har jeg dilla på klementiner. Hadde det sist gang jeg var gravid og. Flaks det snart er klementinsesong! Salami er ok Hmm er det ikke fare for listeria i spekeskinke?? Bare toxoplasma ? Det er jeg immun mot fikk jeg bekreftet første gang jeg var gravid, så da er spekeskinke friskmeldt for min del Du er immun. Fosteret er ikke. Pass på litt nå... Du spiser mye potensielt farlig fordi du har egne tolkninger om ting og tang... Anonymous poster hash: 54efa...ac2 Spiser jeg mye potensielt farlig? Jeg har kun spist salami, men fikk håp om at spekeskinke var ok. Jeg tror jeg heller tar meg en prat med legen min igjen før jeg evt rører spekeskinke, men MYE farlig har jeg absolutt ikke spist. Kanskje jeg overdrev litt da jeg skrev mye. Men jeg synes faktisk det er mye bare med èn ting, sånn med tanke på hvor lite man faktisk ikke kan spise når man er gravid, i forhold til mengden mat som finnes... Jeg er også immun mot toxoplasma, men fikk streng beskjed før avreise (til Hellas) da jeg var gravid sist gang, at jeg måtte være ops, fordi fosteret ikke var immun, selv om jeg var det. Da har vi tydeligvis fått forskjellige beskjeder fra legene våre. Men skal sant sies, hendte det jeg hadde en salami på skiva innimellom, jeg også, sist jeg gikk gravid... Det er jo så godt. Anonymous poster hash: 54efa...ac2 Det er nok vanskelig med jungelen av informasjon. Jeg får høre med legen min igjen, det er jo trossalt mange år siden sist jeg gikk gravid å fikk den beskjeden. Salami er innmari godt ! Jeg føler det er veldig vanskelig å finne noe å spise, jeg er egentlig storforbruker av spekeskinke, roastbiff og salami, derfor ble jeg innmari glad når jeg leste flere steder at det var ok. Egentlig vil jeg aller helst ha roastbiff med agurk på, men det er jo bare å glemme, skikkelig roastbiff er jo ganske så rå i midten :/ Ja, er ikke så lett det, når man er så glad i sånne matvarer. Det er ikke mulig å varmebehandle roastbiffen da, uten at den mister smak? Og den blir trygg å spise? Jeg er ingen storbruker av det, så jeg aner ikke. Hørtes innmari godt ut med roastbiff med agurk på... Nå vet jeg hva jeg kommer til å hungre etter i dagevis :-P Anonymous poster hash: 54efa...ac2 Jeg aner ikke, tror den ville blitt tørr og kjedelig da kanskje ? Hehe det er det Men knekkebrød med havsalt, kokt skinke, agurk og cherrytomat, er minst like godt det også da
Dr Mcstuffins Skrevet 10. oktober 2014 #27 Skrevet 10. oktober 2014 Plutselig har jeg spist to bokser med makrell i tomat i dag!! Tror faktisk ikke jeg har spist makrell i tomat før, i det hele tatt. Men er jo litt tidlig å få dilla!? Er jo bare 5+3
Fuglekassa Skrevet 10. oktober 2014 #28 Skrevet 10. oktober 2014 Husmannsknekkebrød med hvitost og iskald oboy 😂 bare synd jeg kaster opp alt jeg spiser !
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #30 Skrevet 11. oktober 2014 Grønn Bris.. Anonymous poster hash: b1a14...981
jandersen84 Skrevet 12. oktober 2014 #31 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Tror ikke jeg har dilla på noe spes. Hadde ikke det når jeg gikk med datteren min heller... Men får akutt lyst på ting og da MÅ JEG ha det;))) Furtet i ett par timer igår fordi jeg ikke fikk tak i krutonger;) Og jeg måtte ha tomatsuppe her en dag, det har jeg vel ikke spist på det jeg husker;) Endret 12. oktober 2014 av jandersen84
Spire nr3 i magen=) Skrevet 12. oktober 2014 #33 Skrevet 12. oktober 2014 Har aldri fått dilla på noe før i 3. Trimester i mine svangerskap. Jeg har derimot begrenset med matlyst.. men når dilla kommer så har det vært norske epler og korni flatbrød:-P
tulla+to Skrevet 12. oktober 2014 #34 Skrevet 12. oktober 2014 De siste dagene har det gått i oreokjeks, som jeg tidligere ikke har likt overhodet... Det er 53 kalorier i èn kjeks, så grøss og gru at jeg har dilla på dette... *skjerpe inntaket*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå