Gå til innhold

Hvordan overleve kvalmen?

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan gjør dere det? Jeg er 6+4 og vet ikke hva jeg skal klare å spise. Foreløpig overlever jeg, men jeg vet av erfaring at det blir verre. Dette er ikke et klageinnlegg (ok, kanskje pittelitt), men et spørsmål om tips til mat. Kjeks og ingefær funker ikke. Eplejuice med farris funker på en god dag. Hva spiser dere, og hvordan er dagene deres (dere som sliter med kvalme altså)?

Anonymous poster hash: f3cd5...4b3
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144174123-hvordan-overleve-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var smoothie redningen. Div fryste bær og eplejucie i en blender (klarte ikke banan, så tok litt yoghurt i). Jeg kastet opp så mye at jeg var veldig sår i halsen, så det kalde var godt. Friskt og enkelt. Tok også afipran, men hadde ikke noe virkning av det følte jeg. 

Anonymous poster hash: fdc0d...3b8

Du får ikke afipran?

Jo, har fått resept på det i dag. Men er litt redd for å ta de i bruk. Har du brukt? Anonymous poster hash: f3cd5...4b3

Nei, ikke for svangerskapskvalme. Jeg fikk behandling for en alvorlig sykdom i fjor, og medisinene gjorde meg veldig kvalm. Da fikk jeg afipran. Hun på apoteket anbefalte meg å be om den, den ble anbefalt gravide og fungerte bra. Den fungerte bra for meg da. Hvis du har fått det skrevet ut, er det ikke farlig. De er strenge med dette.

Annonse

Føler med deg!

Jeg fikk først afipran på resept fra legen, den syntes jeg gjorde bare vondt værre.

Fikk ny resept på phenergan. Den tas om kvelden (rød trekant medisin, så du blir litt trøtt), men den funker faktisk litt. Skal hjelpe spesielt mot brekninger. Nå får jeg endelig i meg litt mat. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 50625...f0b

Snakket med gynekologen min om affipran og graviditet, og da helst tidlig graviditet.
Jeg har noen svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme bak meg og orket ikke tanken på å gå gravid en gang til å spy meg ut dag inn og dag ut uten å kunne gjøre noe med det.
Sist svangerskap begynte jeg på afipran x3 daglig da jeg var 7mndr på vei, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort utemn, det gjorde det overlevelig..Ikke levelig.

uansett! Han sa at det gikk fint å ta det fra tysste symptom på kvalme, det er overhodet ikek påvist noe fosterskade med det.

Men selvfølgelig får du det kun hvis det er stort behov.

Ekstrem svangerskpaskvalme er stort behov.

Anonymous poster hash: d6f40...fd4

HI her. Nå har jeg begynt å ta Afipran, det hjelper en liten smule, men ikke så mye. Får ikke i meg mer mat, men det hjelper litt på kvalmen. Så hvis jeg blir verre framover skal jeg spørre om phenergan. Jeg kjenner at å gå sånn i 8-10 uker til, det er mer enn jeg klarer. Blir deprimert, men har jo ikke lyst til å avslutte svangerskapet heller.

Anonymous poster hash: f3cd5...4b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...