Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Har lovt kjæresten å lage kake og muffins til sønnens bursdag. Så en oppskrift som ble delt her for noen dager siden der det skulle vøre rømme i kaken?? Hvordan blir dette i smak da? Er det i stedet for kefir liksom? Og så skulle jeg hatt verdens beste muffinsoppskrift om noen har?? muffins, ikke cupcakes! Lyse ikke sjokolademuffins Hadde blitt SUPERGLAD <3 Anonymous poster hash: 9d697...528
Gjest Kira Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg bruker alltid rømme i sjokoladekake. Det gjør den super saftig og god. Du kan gjerne få oppskriften hvis du vil. Den er så enkel å lage at til og med mannen her i huset fikser det Muffins kan jeg ikke hjelpe deg med, men håper du får en god oppskrift her. Jeg skulle også gjerne hatt det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg bruker alltid rømme i sjokoladekake. Det gjør den super saftig og god. Du kan gjerne få oppskriften hvis du vil. Den er så enkel å lage at til og med mannen her i huset fikser det Muffins kan jeg ikke hjelpe deg med, men håper du får en god oppskrift her. Jeg skulle også gjerne hatt det. Jatakk tar gjerne imot oppskrifter gleder meg til å prøve, høres egentlig veldig godt ut Anonymous poster hash: 9d697...528
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg lager/baker deg meste fra grunnen av, og bruke ikke Toro, meeen - fikk nettopp servert kjempegode modifiserte Toromuffins. En pakke lyse muffins lages etter anvisning. Bland i 2 ss vaniljekrem, og 2 ss eplesyltetøy. Strø over perlesukker. De var kanongode, og jeg kan se for meg at barn liker de godt Lager også sjokoladekake med rømme i. Bare å google Texaskake. Anonymous poster hash: 69433...90a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg lager/baker deg meste fra grunnen av, og bruke ikke Toro, meeen - fikk nettopp servert kjempegode modifiserte Toromuffins. En pakke lyse muffins lages etter anvisning. Bland i 2 ss vaniljekrem, og 2 ss eplesyltetøy. Strø over perlesukker. De var kanongode, og jeg kan se for meg at barn liker de godt Lager også sjokoladekake med rømme i. Bare å google Texaskake. Anonymous poster hash: 69433...90a Jeg mente 3 ss med vaniljekrem og 3 ss med eplesyltetøy Anonymous poster hash: 69433...90a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Sjokoladekake med rømme finner du oppskrift på her: http://hvajegfyllertidenmed.blogspot.no/2012/10/sjokoladekake-til-fn-kafe.html Anonymous poster hash: 7b09a...a09
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg lager/baker deg meste fra grunnen av, og bruke ikke Toro, meeen - fikk nettopp servert kjempegode modifiserte Toromuffins. En pakke lyse muffins lages etter anvisning. Bland i 2 ss vaniljekrem, og 2 ss eplesyltetøy. Strø over perlesukker. De var kanongode, og jeg kan se for meg at barn liker de godt Lager også sjokoladekake med rømme i. Bare å google Texaskake. Anonymous poster hash: 69433...90a Jeg mente 3 ss med vaniljekrem og 3 ss med eplesyltetøy Anonymous poster hash: 69433...90a Skal vaniljekremen og eplesyltetøyet blandes inn i røra da, som ekstra ingredienser før de stekes? Sorry at jeg må ha det inn med t-skje Anonymous poster hash: 9d697...528
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Stemmer det. En drevje, hele greia Men bland først muffinpakken etter anvisning, så ha i syltetøy og vaniljekrem. Glemte eg å si kanel og perlesukker på toppen? Anonymous poster hash: 69433...90a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Stemmer det. En drevje, hele greia Men bland først muffinpakken etter anvisning, så ha i syltetøy og vaniljekrem. Glemte eg å si kanel og perlesukker på toppen? Anonymous poster hash: 69433...90a Får prøve det da, takk for tips :-* Anonymous poster hash: 9d697...528
Gjest Kira Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Min er ganske lik linken, men med noen små forskjeller Først blander jeg 8ss bakekakao med 4,5 dl vann i en kjele. Koker opp dette og lar 400g margarin smelte oppi det varme. Mens dette blir litt avkjølt blander jeg det tørre i en stor bakebolle: 9dl sukker 9dl mel 1ts salt 2ts natron. Deretter heller jeg blandingen av vann, kakao og smør oppi og rører godt. Tilslutt har jeg oppi 4 egg og et beger med lettrømme. Stekes på 200 grader i 30 min Glasur: 400g melis 4ts vaniljesukker 2ss kakao 4ss sterk kaffe 4ss smeltet margarin
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Min er ganske lik linken, men med noen små forskjeller Først blander jeg 8ss bakekakao med 4,5 dl vann i en kjele. Koker opp dette og lar 400g margarin smelte oppi det varme. Mens dette blir litt avkjølt blander jeg det tørre i en stor bakebolle: 9dl sukker 9dl mel 1ts salt 2ts natron. Deretter heller jeg blandingen av vann, kakao og smør oppi og rører godt. Tilslutt har jeg oppi 4 egg og et beger med lettrømme. Stekes på 200 grader i 30 min Glasur: 400g melis 4ts vaniljesukker 2ss kakao 4ss sterk kaffe 4ss smeltet margarin Det er vel ca slik jeg gjør det også, men du glemte å nevne at om du prikker kaka da den kommer ut av ovnen, trekker glasuren ned i kaka. Mmmm Anonymous poster hash: 69433...90a
Gjest Kira Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Min er ganske lik linken, men med noen små forskjeller Først blander jeg 8ss bakekakao med 4,5 dl vann i en kjele. Koker opp dette og lar 400g margarin smelte oppi det varme. Mens dette blir litt avkjølt blander jeg det tørre i en stor bakebolle: 9dl sukker 9dl mel 1ts salt 2ts natron. Deretter heller jeg blandingen av vann, kakao og smør oppi og rører godt. Tilslutt har jeg oppi 4 egg og et beger med lettrømme. Stekes på 200 grader i 30 min Glasur: 400g melis 4ts vaniljesukker 2ss kakao 4ss sterk kaffe 4ss smeltet margarin Det er vel ca slik jeg gjør det også, men du glemte å nevne at om du prikker kaka da den kommer ut av ovnen, trekker glasuren ned i kaka. Mmmm Anonymous poster hash: 69433...90a Jeg tar ikke på glasuren før kaken er kald. Så kjip er jeg
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Aiai, ikke? Det er ufattelig godt med varmt fyll på varm kake som er prikket. Som Johaug sier: prøv den du å Anonymous poster hash: 69433...90a
Mother Gothel Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg bruker alltid denne oppskriften http://www.nrk.no/mat/himmelsk-sjokoladekake-1.11465825
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Takk for gode svar, gleder meg til å prøve denne kaken det ble ingen muffinsoppskrifter da men håper jeg klarer lage de Toromuffinsene uten å bli avslørt;) vil ikke ha på meg at jeg bruker ferdigpakker Anonymous poster hash: 9d697...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå