Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syns det er noe forferdelig herk!! Sår blir enn også av dette klisset. Syns ikke jeg gjør annet enn og bytte truseinnlegg hele tiden. 

Det står i skrivet mitt at jeg skal gå på de i 9 uker. Er dette noe som er super viktig gå på? 

Hvor lenge skal dere gå/gikk dere på Lutinus? 

Fortsetter under...

Ved ferskforsøk går man gjerne på de i to uker, bare. Fra uttak til testdato.

Dette er veldig forskjellig fra klinikk til klinikk, men både Porsgrunn og Hauken (tror jeg) følger dette.

Det skader ikke å bruke det lenger, men ifølge min gynekolog kan det ikke bevises at det har noe for seg å bruke de lenger, heller.

Dette gjelder selvfølgelig kun hvis du i utgangspunktet ikke har noen hormonproblemer! Så ikke slutt uten å høre med legen din. Noen produserer for lite progesteron selv, og da er det jo dumt å kutte ut for tidlig.

Blæ, jeg må også ta den ekle gørra helt til første ul ihvertfall... Jeg får helt noia av det jeg, råekkelt og ush!!! Håper jeg slipper etter ul i neste uke. Tar forøvrig progynova også, det er nå bare en tablett liksom...

Annonse

Jeg skal visst bare ta lutius 1 gang til dagen i 3 uker.
Så lenge jeg blir gravid da.
Ellers så blir det bare til mensen kommer :P

Syns det er store forskjeller her.
Men for min del blir det første gangen denne måneden ihvertfall.
Sikkert derfor vi begynner i det små.

Med mitt ferskforsøk begynte jeg to dager før innsettingen og fikk beskjed om at jeg måtte fortsette til legen sa noe annet, vanligvis til jeg var 10-11 uker på vei.

Nå fungerte deg jo ikke for meg da, så jeg sluttet etter negativ blodprøve to uker senere.

Jeg spurte legen om dette senest i går siden jeg har sett de fleste her inne slutter etter de har testet, og hun sa at det er opptil hver enkelt lege siden studiene ikke har vist at det faktisk hjelper å ta progesteron lenger. Noen anbefaler å slutte så snart graviditet er påvist, andre fortsetter til uke 6, andre til uke 9-12.

Jeg spurte om dette med det gule legemet og hun sa at ved egguthenting blir det gule legemet redusert og er ikke så effektivt som ved en naturlig syklus, men hun tror også at hvis svangerskapet er sunt/normalt, vil det fortsette uansett om man tar progesteron eller ikke.

Gikk på lutinus frem til positiv blodprøve -14 dager etter innsett. Har fått beskjed om at blir jeg gravid igjen bør jeg gå på det til uke ti, siden det kunne være slimhinnene som sviktet sist.

Jeg skal gå på Lutinus til uke 9, tilhører IVF Oslo.

Når jeg var ved Riksen sluttet jeg på Crione når positiv test var bekreftet, begynte da å blø 2-3 dager etterpå,

2 ganger skjedde det, så har tro for at etterbehandling litt lengere er lurt for kroppen..

Anonymous poster hash: 03755...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...