Gå til innhold

Tips til julekalender til min gravide samboer? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte dette kanskje var rett sted å få svar på dette: Er det noen som har noen tips til hva en relativt høygravid kvinne (I desember) kunne ønske seg å få i julekalender? Har planlagt en del ting jeg vet hun liker godt, men kom gjerne med tips om det er noe "gravidrelatert" dere kunne ønsket dere feks :) 

På forhånd takk for hjelpen :)

Anonymous poster hash: b9fa2...ece
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig, da! :) Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig. Hva liker hun? Hva har du allerede planlagt? Da jeg var høygravid om vinteren satt jeg mye stille (fordi det var så glatt ute), og ville nok satt pris på noe jeg kunne pusle med i sofakroken. Blader, bøker, slike ting? Fargebøker for voksne er veldig i vinden nå, liker hun sånt? Gavekort på fotmassasje (gjerne utført av deg), en god bodylotion? Liker hun håndarbeid, strikking/hekling? I såfall kan et fint mønsterhefte med babyklær og mykt, deilig garn være midt i blinken. 

Lettere om du forteller litt om henne :)

Anonymous poster hash: 2f617...136
Skrevet

På Vita har de slike små engangspakker med hårkurer, fuktighetskur til ansiktet o.l. Det er jo supert å putte i en kalender.

En god leppepomade kanskje

Bodylotion og dusjsåpe

En bok eller fire, tiden på slutten av svangerskapet går seeeeent.

Anonymous poster hash: 54342...f2c
Skrevet

Synes du har fått gode tips:) Men et tips til kan være å legge ved en liten lapp hver dag med en grunn til hvorfor du elsker henne eller egenskaper ved henne som kommer til å gjøre henne til en fantastisk mamma f.eks. 

Anonymous poster hash: b11cb...58c
Skrevet

Takk for tips :) Har kjøpt en god håndkrem jeg vet hun liker, noen av favorittsjokoladene hennes, te.. 

Bøker og mønsterhefte er ihvertfall noe som skal kjøpes :) Og lapp var en god ide. 

Skrevet

"Gavekort" på fotmasasje, hodebunnsmasasje, kos på ryggen hvis hun liker det, på å få middagen servert, skifte på senga eller på andre tjenester hun syns er luksus at du gjør, som er tungt som høygravid!

Skrevet

- babybok eller babyblad

- noen småting til babyen?

- weleda har oljer for gravide for å unngå strekkmerker og en til smøring av mellomkjøttet ( de er kjempe gode )

- ting til å ha i fødebaggen? F. Eks gode ullbukser eller sokker ( nøstebarn har både for voksne og baby )

- fine amme- bh er hvis hun skal amme. Freshe gravidetruser.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: a3e05...b03

Skrevet

Så snill du er! Dersom dette er det første barnet kan man jo kanskje unne seg litt koslige aktiviteter utenfor hjemmet også? Hva med gavekort på 2 kinobilletter til deg og henne i en av lukene? Eller som en annen skrev, slike små reisestørrelsesprodukter fra f.eks Vita er geniale å få og kan pakkes med i sykehusbagen. En romantisk DVD hun liker, favotittsjokoladen i en annen osv. Lurt å variere hvor dyre og "eksklusive" gavene i kalenderen skal være!;)

Anonymous poster hash: 2d2a3...20b

Skrevet

Kinobilletter, konfekt, kremer og såper, jeg kunne ønsket meg en ny joggebukse nå, en fint blad, en lekker neglelakk, noen nye smykker (sånn fra glitter, ikke gull og diamanter:-P)..

Du er snill :-)

Skrevet

Å! Nå ble jeg nesten litt forelsket. Så utrolig fint av deg!

Du har fått masse fine tips. Støtter kinobilletter eller andre opplevelser hvis hun er i form til det. Et par små, søte strømper, en liten pysj, lue eller body (lurt med slike med knepping foran).

Anonymous poster hash: 502f1...17a

Skrevet

Veldig fine tips over, og for å svare som gravid, så tror jeg at den lappen/kortet som nevnes med hvorfor du elsker henne er gull verdt. Som høygravid er det ekstra godt å få en sånn personlig "hyllest".

Snilt av deg:)

Anonymous poster hash: 5b48f...b86

Skrevet

Små babysokker. (viser at du tenker på og gleder deg til babyen kommer)

Brystvortekrem . (viser at du vil at hun skal ha det bra når ammingen trår til)

Tykke ullsokker til fødselen. (man blir ofte kald på føttene når man ligger med bena høyt)

Nesespray. ( så sørger du for at hun får nok luft inn under fødselen. ;)  )

Ammeinnlegg i ull? (du vil jo ikke at hun skal få brystbetennelse)

Alt som står i parantes her er muligens lurt å skrive ned på en fin lapp, sånn at hun skjønner tanken bak hver gave. ;)

Har hun noen hobbyer?

i så fall småting til den hobbyen, viser at du faktisk vet hva hun styrer med.

Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips, tror dette blir bra! :) Mye jeg skal bruke her! Har tenkt på noen klesplagg som feks joggebukse o.l til etter fødsel, men litt usikker på hvor mye større enn vanlig størrelse jeg skal kjøpe. Men, får vel med byttelapp ;)

Skrevet

Jeg har ikke født selv, men har hørt at joggebuksen gjerne må være stor etter fødsel :)

Anonymous poster hash: b3bc0...b35
Skrevet

Joggebukse kan gjerne være samme str som normalt. Det brukte jeg.

Amme singletter

Manikyr sett

Gavekort på pedikyr

Amme bh

Ull sokker

Amme te

Mykt godt pledd

HBO abonnement (digg med serier i siste tid av svangerskap samt starten av perm da baby sover mye)

Overraskelse med restaurant

Smykke der hun kan sette inn fot/håndavtrykk av deres barn som kommer.

Skrevet

Er gravid selv, og har fremover sagt at skal han kjøpe noe til meg så kjøp Mentos Fruit, har helt dilla, men får sånn halsbrann at det er kjekt med LoveHarts i tillegg 😝.

Hehe...var det jeg kom på nå, har hun dilla på noe?!

Anonymous poster hash: ce3fb...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...