Gå til innhold

Sviende, brennende smerte i hoften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 uker på vei, og har så langt ikke vært særlig plaget med bekkenet. Har kjent litt i baken etter overbelastning i form av gåing eller ståing - men det har nok da vært snakk om låsning. Men ut over dagen i dag har jeg fått mer og mer vondt i høyre hofte. Best beskrevet som sviende eller brennende, med stråling ned i foten langs benet. Smerten sitter i selve hofteleddet, ikke i bekkenet. Finner ingen gode stillinger og føler et konstant ubehag også når jeg ligger slik at det ikke er noen belastning på hverken hofte eller fot. Føler også et visst behov for å bevege fot og hofte, uten at det hverken hjelper eller forverrer. Av en eller annen grunn får jeg følelsen av at det er snakk om en betennelse, uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. 

Men altså, lurer rett og slett på om det er vits å oppsøke legen i morgen, eller om dette er noe jeg bare pent må sette på gravid-kontoen? 

Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Hvor akkurat sitter smerten?

Du sier at du føler det er mer hofteleddet, mener du da hofteleddet eller bekkenleddet?

Hvor i benet sitter smerten?

Anonymous poster hash: 4eeb0...3b6
Skrevet

Hvor akkurat sitter smerten?

Du sier at du føler det er mer hofteleddet, mener du da hofteleddet eller bekkenleddet?

Hvor i benet sitter smerten?

Hoften. Altså der hvor lårbeinet (femur) møter hofteskåla. Inni leddet. Med en slags stråling nedover langs lårbenet. Ingenting bak i bekkenet eller i symfysen. Kun hofteleddet og nedover lår/fot på den ene siden. 

Skrevet

Hoften. Altså der hvor lårbeinet (femur) møter hofteskåla. Inni leddet. Med en slags stråling nedover langs lårbenet. Ingenting bak i bekkenet eller i symfysen. Kun hofteleddet og nedover lår/fot på den ene siden. 

Smertene du kjenner nedover låret, hvor går de? Utsiden, fremsiden eller innsiden av låret? Og hvor langt nedover kjenner du det?

Skrevet

Smertene du kjenner nedover låret, hvor går de? Utsiden, fremsiden eller innsiden av låret? Og hvor langt nedover kjenner du det?

Det kjennes nok mest på fremsiden av låret, ned mot foten, og i enkelte stillinger helt ned til tærne. Men den smerten er mer "ullen" enn den som sitter i selve leddet. Ikke skarp eller brennende, mer ubehagelige ilinger enn smerte vil jeg si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...