Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Står i en epikrise jeg har fått, skjønner igrunn lite av den.. men denne setningen skjønner jeg ikke. Har de funnet noe som skal være sånn eller er det et funn som ikke skulle vært?? Setningen er sånn her: "thorax: palpasjonsøm over en ryggtagg mellom skulderbladene" ?? Setter pris på svar Anonymous poster hash: ad052...a56
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Det betyr at det er ømt når de trykker,palpasjon er å trykke/føle med fingrene Anonymous poster hash: 71b0e...a16
Gustav Klitt Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 At du får vondt når legen trykker på en av ryggtaggene dine. Altså, den delen av ryggraden som du kan se/kjenne midt på bak
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Dvs at du er øm når han trykker lett over det området. Palperer betyr at han kjenner og trykker litt over det området. Anonymous poster hash: 9e1c2...1a6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Betyr bare at du er litt øm på en av ryggvirvlene når man trykker lett der. Ikke noe spesielt med det. Kan være at du har en låsning i den virvelen, så du kan jo ev. få en sjekk hos en kiropraktor. hilsen fysio Anonymous poster hash: 01c3f...072
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Jepp Anonymous poster hash: fae8f...d40
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Palpering er å ta på, så jeg vil tro det står at det er ømt når de stryker over et punkt mellom ryggbladene, over en thorakalvirvel, altså en av de "taggene" som stikker ut på ryggraden, og som du kjenner når du stryker nedover ryggraden. Anonymous poster hash: 793b9...382
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå