Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Var det vondt?? Har fått time på sykehuset nå. Står at jeg får bedøvelse og at det tar 20-30 min. Jeg er egentlig ikke pysete altså... Fødsler uten bedøvelse og tattovering som tok 4 timer er helt greit! Men når det gjelder å rote oppi der, DA får jeg angst! 😳😔 Anonymous poster hash: e02a3...0f2
<3 2G <3 Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Har tatt vevsprøve ja, var vondt ja. Men, fødsel varer lengre det tar tid pga bedøvelse.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 Er det coloskopi eller gu du skal til? Coloskopi går opp i tarmen og tar prøver.... Anonymous poster hash: ee201...771
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #4 Skrevet 7. oktober 2014 Er det coloskopi eller gu du skal til? Coloskopi går opp i tarmen og tar prøver.... Anonymous poster hash: ee201...771 Det står "koloskopi med biopsi" på brevet. Så er nok ikke endetarmen 😊 Anonymous poster hash: e02a3...0f2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har tatt koloskopi, i endetarmen. Tok og vevsprøve, bare "ligget" litt og det var ikke det vondeste for å si det sånn. Trur ikke man tar koloskopi i underlivet.....? Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 "Biopsi er en medisinsk diagnostisk prosedyre som innebærer fjerning av vevsmateriale fra et organ for undersøkelse. Ved undersøkelse med fiberoptikk fra magesekken, gastroskop, eller med fiberoptikk fra tykktarmen, koloskop, kan det settes ned et tynt instrument med små skarpe kjeveformede deler som kan fjerne en liten bit fra slimhinnen." Dettte var deler av det som sto på Wikipedia (ja, jeg veit det ikke er en pålitelig kilde) når jeg søkte på biopsi. Koloskopi er en undersøkelse av tarmen ved bruk av fiberoptikk. Dette kom opp når jeg søkte på koloskopi... "Koloskopi er en metode for å undersøke tykktarmen (lat. colon) med et koloskop, som er en bøyelig fiberoptisk slange som føres inn i tarmen" Anonymous poster hash: 4fc2f...eaf
valkyrien Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Er det coloskopi eller gu du skal til? Coloskopi går opp i tarmen og tar prøver.... Anonymous poster hash: ee201...771 Det står "koloskopi med biopsi" på brevet. Så er nok ikke endetarmen Anonymous poster hash: e02a3...0f2 Koloskopi er alltid tarmen. Biopsi er vevsprøve, uavhengig av hvor den tas fra.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Hvordan kan noen bli kalt inn til en koloskopiundersøkelse uten å vite hva det er? Det følger alltid med et brev som forklarer hva undersøkelsen går ut på. Hva som kan og ikke kan spises på forhånd. Medisin man skal ta til hvilken tidspunkt for å tømme tarmen mm. Man blir ikke kalt inn til koloskopiundersøkelse bare for hyggen akkurat. Og noe er veldig merkelig hvis pasienten i tillegg tror dette er en vaginal undersøkelse. Da må der være noen som har informert på et merkelig vis ifm sending av henvisning... Anonymous poster hash: 4fc2f...eaf
SuperFries Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Er det coloskopi eller gu du skal til? Coloskopi går opp i tarmen og tar prøver.... Anonymous poster hash: ee201...771 Det står "koloskopi med biopsi" på brevet. Så er nok ikke endetarmen 😊 Anonymous poster hash: e02a3...0f2 Hehe, nei koloskopi er nok ikke endetarmen ☺☺☺
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Jo,koloskopi er i endetarmen. Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Jo,koloskopi er i endetarmen. Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8
SuperFries Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Jo,koloskopi er i endetarmen. Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8 Var den ment til meg? For da burde du ta en kurs i ironi.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Hæ? Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Sitert fra kravet jeg fikk: Koloskopi med biopsi. Koloskopi betyr at livmorhalsen undersøkes ved hjelp av mikroskop hvor legen kan se områder med celleforandring og ta vevsprøve derfra. Biopsi betyr vevsprøvetaking franlivmorhLsen. Det taes flere små vevsbiter. Man tar vel ikke vevsprøver av livmorhalsen fra endetarmen! Anonymous poster hash: e02a3...0f2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Aldri hørt om at man tar koloskopi der, men nå er ikke jeg noen lege heller. Hva er du henvist for siden du skal ta denne undersøkelsen? Har kunn tatt det fra endetarmen og biopsi derifra for å utelukke tarmsykdommer. Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Aldri hørt om at man tar koloskopi der, men nå er ikke jeg noen lege heller. Hva er du henvist for siden du skal ta denne undersøkelsen? Har kunn tatt det fra endetarmen og biopsi derifra for å utelukke tarmsykdommer. Anonymous poster hash: 8c8b9...1a8 Pga celleforandring... Anonymous poster hash: e02a3...0f2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Er det kolposkopi? Trur du leser feil HI Anonymous poster hash: ee201...771
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 BEKLAGER ALLE SAMMEN!! Jeg har lest feil 😂😂😂 Det står KOLPOSKOPI !!! 😂😂😂😂😂 Sååå - tilbake til spm... Var det vondt?????? Anonymous poster hash: e02a3...0f2
SuperFries Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 Tatovering er mer smertefullt, syns nå jeg. Hvis du bare skal opp til livmorhalsen, så er det ikke så ille. Skulle du videre til egglederne, så er det betydelig mer smertefullt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg synes det var vondt, men om du får bedøvelse går det nok helt fint. Det fikk ikke jeg... Anonymous poster hash: 74604...cfc
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #21 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har tatt det to ganger og jeg syns det var helt overkommelig. Anonymous poster hash: a9a9e...2d5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #22 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har tatt det to ganger og jeg syns det var helt overkommelig. Anonymous poster hash: a9a9e...2d5 Kolonoskopi derimot syns jeg er veldig vondt Anonymous poster hash: a9a9e...2d5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #23 Skrevet 7. oktober 2014 Hahahahhahahah, sorry at jeg ler men dette var veldig morsomt! Koloskopi med biopsi av livmorhalsen... Anonymous poster hash: f548d...e07
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #24 Skrevet 7. oktober 2014 Har tatt det to ganger. Første gangen syntes jeg var fryktelig vondt, dette var hos gynekologen min. Derfor gruet jeg meg noe helt vanvittig da jeg måtte gjøre det en gang til en god stund senere på sykehuset. Fortalte legen der om den første opplevelsen min fordi jeg var så redd og viste seg da at jeg mest sannsynlig ikke hadde fått skikkelig bedøvelse første gangen.... Når jeg da fikk nok bedøvelse den andre gangen var det helt greit. Anonymous poster hash: 3dcc4...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå