Gå til innhold

Er den normalt at små barn sitter i w stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre fordi. Eldste på 6 sitter slik, men nå er han mer mobil i hofteleddet enn normalt. Nå ser jeg at lillesøster på 9 mnd ogdå setter seg slik.

Dvs at hun sitter på kne på en måte, men med rumpa i gulvet og laggene på siden av rumpa, som i en w.

Gjør deres barn det?

Anonymous poster hash: a08d4...680

Skrevet

Innimellom

Anonymous poster hash: 94df6...230

Skrevet

Venninna mi på 30 sitter sånn ennå. Barna mine hadde en periode.

Anonymous poster hash: fe42d...e20

Skrevet

Helt normalt

Anonymous poster hash: 34bbd...c32

Skrevet

Ok greit å vite, for da vi var på utredning i forhold til motorikk så kom dette frem slik at jeg trodde det var noe negativt.

Anonymous poster hash: a08d4...680

Skrevet

Jeg gjorde alltid det som liten. Nå er jeg for stiv. Var ikke noe galt med meg(såvidt jeg vet😝)

Anonymous poster hash: a1aec...222

Skrevet

Mellom 10 og 30% av alle barn har flere eller mange hypermobile ledd da, så det er ganske vanlig. Om det er bare barna som er hypermobile som sitter sånn eller alle barn vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg er hypermobil, og det er datteren min også, hun sitter med bena i W rett som det er og jeg har egentlig aldri satt det i forbindelse med mobiliteten for jeg trodde det var helt vanlig at barn satt sånn.

Anonymous poster hash: 95b01...b96
Skrevet

Gjennom mine år i barnehage var det kun et fåtall som ikke satt slik i perioder, så tror faktisk ikke det er noen som helst grunn til bekymring. Færre gutter som gjorde det da, logisk nok. 

Anonymous poster hash: 1e375...7e5
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Det er ganske normalt hos barn, oftest "vokser man det av seg", altså at man etterhvert blir stivere i ledd rett og slett :)

Jeg sitter sånn enda, jeg! Ikke noe galt med meg ;)

Skrevet

Til og med jeg sitter slik. Er veldig myk i hoftepartiet og generelt i alle ledd. Ikke hatt noen problemer jeg 😀. Er forresten 27år 😊

Anonymous poster hash: 2c72d...cea

Skrevet

Til og med jeg sitter slik. Er veldig myk i hoftepartiet og generelt i alle ledd. Ikke hatt noen problemer jeg 😀. Er forresten 27år 😊

Skrevet

Skrevet

Alle 3 barna mine sitter slik innimellom, det gjør forsåvidt jeg også. Ikke noe galt med hverken meg eller dem, som jeg vet om :P Mannen klarer det ikke, sier han får vondt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...