Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøper dere så det passer nå, eller legger dere på en str. Har brent meg litt på å kjøpe for store klær, gutten svømmer i det, og når det endelig passer så er det blitt hull / det er mistet eller glidelåsen er gåen. Kjøpte en dyr Bergans jakke i fjor, en allværs jakke som er vanntett. Kjøpte da et par år eldre enn han var, og tenkte at den kan vi bruke i flere år, jommen sa jeg smør. Anonymous poster hash: 8824d...b17
Mamma_til_2 Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøper klær som passer! Har mann fått barn så må man ta utgiftene som de kommer, det er ikke behagelig og ha for store klær eller sko!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis det er klær han trenger nå, kjøper jeg så det passer nå. Men hvis han har det han trenger og jeg kommer over noe fint på salg kjøper jeg en str større og har det liggende til det passer. Anonymous poster hash: 17d76...226
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Om den str de har nå begynner å bli litt knappe, men neste er fortsatt litt for stor. Legger jeg på en str, kjedelig å kjøpe klær dr kan bruke i 2uker. Anonymous poster hash: 6b03c...59b
You can call me Dårris Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøper klær som passer eller er litt romslige. Har jeg kjøpt for store klær så legges de selvsagt bort til de passer.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Kommer litt ann på. Til ene barnet må jeg kjøpe bukser når jeg finner slike hun liker. Gjerne kjøpe i forskjellige str. Hun er veldig sær når det kommer til bukser nemlig. Og hun har veldig eksem, så har hun en eksem periode bruker hun større bukser enn hun egentlig trenger for da må hun ha plass til bandasjermosv under. Brent meg påd et før å ikke ha større klær liggende. For når hun kan blø ut noen sett hver dag så er klesskapet hennes fort i skittentøyshaugen. Mens det ene barnet må jeg kjøpe akkurat passe til. Hun vokser i perioder, og der henger ikke noe tøy på om det ikke er akkurat passe. Men hun arver fra storesøster også, så er litt tøy som kommer derfra selv om det ikke er veldig mye. Anonymous poster hash: e2be8...d87
Tjofsen Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøper begge deler. Handler stort sett bare på salg så da plukker jeg med meg litt forskjellig. Klær som er for store legges til side til de passer bedre. Ellers er det en del tøy som kan brukes selv om det er litt stort, bukser med strikk nede for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 De store klærne blir lagt til sides til de passer. Så jeg kjøper stort sett for store klær, så mangler jeg aldri noe. Men hun bruker bare klær som passer. Dvs at da hun lå i magen, kjøpte jeg inn mye 50 og 56. Da hun brukte det, kjøpte jeg 62 og 68. Da hun brukte det, kjøpte jeg 74 og 80, osv. Jeg liker å være på forskudd :-)Jeg har derimot litt problemer med å finne ullundertøy som passer. Noen ganger passer hun fint 86, andre ganger er det veldig knapt, og vil neppe vare mer enn til desember måned, om ikke bare til november. Så da må jeg opp i 92, og det svømmer hun i. Hun er liksom midt imellom der... Anonymous poster hash: 8df08...fbb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg kjøper passe eller litt romslig, men ikke for stort. Blir litt avhengig av hvor han ligger i forhold til str. Akkurat nø er han bikket over 120 cm. Bukser kjøper jeg i 122, de passer helt fint og om de er litt lange enda kan jeg rulle de nederst. 116 blir for kort i skrittet, han får rørleggersprekk. Overdeler kjøper jeg faktisk i 128, han har litt kul avslappet stil og det ser fint ut. Han har dessuten lange armer, og 128 passer perfekt i ermene. Yttertøyet er vi kommet på det punktet der han prøver det før jeg kjøper. Jeg tipper det blir 122, kanskje 128 hvis han ikke flyter i den, men mest sannsynlig 122. Anonymous poster hash: 27681...e39
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Kjøper ting som er litt stort. Av erfaring vet jeg at etter et par turer i tørketrommel så er de nesten passe uansett Dessuten vokser gutten min mye, og er det noe jeg ikke liker så er det for små klær. Heller litt store. Anonymous poster hash: a7196...551
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Problemene er de periodene de ligger mellom to størrelser. Som gutten min nå. 134 er litt knapt. Buksebena litt korte, generes litt krote, men alt er mer enn stort nok i vidden. Så må man opp i 140 og det er snakk om 6cm høyere barn dette,- Og det synes...Ikke bare 6cm høyere, men muligens også både 6 og 10 cm bredere. Gutten svømmer jo i alt vi kjøper, og da blir det fortere slitt også. Han tramper jo på buksebena og jakkeermer/genserermer blir også "sorte" og slitte etter kort tid... Men alternativene er altså litt for kort, eller ALT for stort. Det går seg sikkert til, ei lita stund. Mens 140 er passe langt....Til det blir knapt i lengden og man må opp i 146..Og samme leksa om igjen Egentlig kan jeg ikke huske at jeg har klart og kjøpe klør som passer, det har blitt for kort eller alt for stort.....uansett. Til begge barna... Har ofte vært og prøvd og bytte til en str større eller mindre, men det har aldri blitt "akkurat passe".......... Anonymous poster hash: df0ce...3a0
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Kjøper både òg faktisk. Brått er det salg på Babyshop eller Barnas Hus og da kjøper jeg inn til neste sesong. Hvorfor betale full pris på noe jeg kan få til 70 %? Men når det gjelder klær som skal brukes nå, så kjøper jeg enten 92 eller 98 som passe perfekt.
Mor di! Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Stort sett klær som passer, men er de mellom to størrelser, går jeg opp en. Moren min kjøper type 12 år til syvåringen siden det var salg, og da legges det bort. Han bruker heller den som ble kjøpt til lillebror, type åtte år (han er fem)☺️
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Kommer an på hvor lenge størrelsen har blitt brukt og hvor mye det har å gå på i størrelsen. Men lar de ikke gå rundt i for store klær. Kommer jeg over f eks 1/2 av 1/2 pris o.l så kan jeg kjøpe et par størrelser for stort, men da legger jeg det bort til det passer. Anonymous poster hash: 5f2ab...206
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Problemene er de periodene de ligger mellom to størrelser. Som gutten min nå. 134 er litt knapt. Buksebena litt korte, generes litt krote, men alt er mer enn stort nok i vidden. Så må man opp i 140 og det er snakk om 6cm høyere barn dette,- Og det synes...Ikke bare 6cm høyere, men muligens også både 6 og 10 cm bredere. Gutten svømmer jo i alt vi kjøper, og da blir det fortere slitt også. Han tramper jo på buksebena og jakkeermer/genserermer blir også "sorte" og slitte etter kort tid... Men alternativene er altså litt for kort, eller ALT for stort. Det går seg sikkert til, ei lita stund. Mens 140 er passe langt....Til det blir knapt i lengden og man må opp i 146..Og samme leksa om igjen Egentlig kan jeg ikke huske at jeg har klart og kjøpe klør som passer, det har blitt for kort eller alt for stort.....uansett. Til begge barna... Har ofte vært og prøvd og bytte til en str større eller mindre, men det har aldri blitt "akkurat passe".......... Anonymous poster hash: df0ce...3a0 Kjempe irriterende det der, særlig ift bukser. Vi hadde en lang periode der 110 var for kort men 116 var altfor stort i skrittet (lengden var ok), måtte prøve og feile en del med ulike modeller. Jeg liker best bukser som har strikk nederst og skal være litt vide, da ser det bedre ut, men det er alltid en vanskelig overgangsperiode. Er jeg heldig er den om sommeren, da kjøper jeg bare shorts... Anonymous poster hash: 27681...e39
kråkemamma Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Ligger stort sett i forkant så har neste størrelse i skapet. Nå tror jeg ikke guttungen trenger noe før til sommeren. Har gått litt veldig,,bananas på salg og kjøpt endel brukt. Han går i klær som passer. Heller litt stort enn for lite.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Problemene er de periodene de ligger mellom to størrelser. Som gutten min nå. 134 er litt knapt. Buksebena litt korte, generes litt krote, men alt er mer enn stort nok i vidden. Så må man opp i 140 og det er snakk om 6cm høyere barn dette,- Og det synes...Ikke bare 6cm høyere, men muligens også både 6 og 10 cm bredere. Gutten svømmer jo i alt vi kjøper, og da blir det fortere slitt også. Han tramper jo på buksebena og jakkeermer/genserermer blir også "sorte" og slitte etter kort tid... Men alternativene er altså litt for kort, eller ALT for stort. Det går seg sikkert til, ei lita stund. Mens 140 er passe langt....Til det blir knapt i lengden og man må opp i 146..Og samme leksa om igjen Egentlig kan jeg ikke huske at jeg har klart og kjøpe klør som passer, det har blitt for kort eller alt for stort.....uansett. Til begge barna... Har ofte vært og prøvd og bytte til en str større eller mindre, men det har aldri blitt "akkurat passe".......... Anonymous poster hash: df0ce...3a0 Kjempe irriterende det der, særlig ift bukser. Vi hadde en lang periode der 110 var for kort men 116 var altfor stort i skrittet (lengden var ok), måtte prøve og feile en del med ulike modeller. Jeg liker best bukser som har strikk nederst og skal være litt vide, da ser det bedre ut, men det er alltid en vanskelig overgangsperiode. Er jeg heldig er den om sommeren, da kjøper jeg bare shorts... Anonymous poster hash: 27681...e39 Det kan og ha noe med passform å gjøre. Mitt barn er kort i bena og litt lenger i overkroppen. kan godt ha buksestørrelsen under størrelsen på genser. Så må han ha bukser som er smale i modellen, eller så sitter de ikke oppe. Anonymous poster hash: 8824d...b17
PRobert Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 Kjøper ting som passer, men hender jeg finner noe på salg som jeg tipper str. på litt frem i tid.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 Problemene er de periodene de ligger mellom to størrelser. Som gutten min nå. 134 er litt knapt. Buksebena litt korte, generes litt krote, men alt er mer enn stort nok i vidden. Så må man opp i 140 og det er snakk om 6cm høyere barn dette,- Og det synes...Ikke bare 6cm høyere, men muligens også både 6 og 10 cm bredere. Gutten svømmer jo i alt vi kjøper, og da blir det fortere slitt også. Han tramper jo på buksebena og jakkeermer/genserermer blir også "sorte" og slitte etter kort tid... Men alternativene er altså litt for kort, eller ALT for stort. Det går seg sikkert til, ei lita stund. Mens 140 er passe langt....Til det blir knapt i lengden og man må opp i 146..Og samme leksa om igjen Egentlig kan jeg ikke huske at jeg har klart og kjøpe klør som passer, det har blitt for kort eller alt for stort.....uansett. Til begge barna... Har ofte vært og prøvd og bytte til en str større eller mindre, men det har aldri blitt "akkurat passe".......... Anonymous poster hash: df0ce...3a0 Kjempe irriterende det der, særlig ift bukser. Vi hadde en lang periode der 110 var for kort men 116 var altfor stort i skrittet (lengden var ok), måtte prøve og feile en del med ulike modeller. Jeg liker best bukser som har strikk nederst og skal være litt vide, da ser det bedre ut, men det er alltid en vanskelig overgangsperiode. Er jeg heldig er den om sommeren, da kjøper jeg bare shorts...Anonymous poster hash: 27681...e39 Det kan og ha noe med passform å gjøre. Mitt barn er kort i bena og litt lenger i overkroppen. kan godt ha buksestørrelsen under størrelsen på genser. Så må han ha bukser som er smale i modellen, eller så sitter de ikke oppe. Anonymous poster hash: 8824d...b17 Ja, passform har definitivt mye å si. Her bruker han en str større i overdeler enn i bukser, men han har også lange bein ift bredden og lengden på skrittet. Om bukseleggen er riktig i lengden, kan skrittet likevel henge altfor lavt, eller hoftepartiet være skikkelig posete. Regner med at det bedrer seg med tiden, akkurat nå vikser han mest i høyden og lite i bredden. Anonymous poster hash: 27681...e39
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #21 Skrevet 7. oktober 2014 Ungen er 85 cm lang, kjøper 92. Anonymous poster hash: 43644...a72
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #22 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg kjøper klær som er litt store. Vokser jo som ugras og vil at plaggene skal holde et års tid om det er mulig. MED sko er jeg nøye på rett størrelse. Yttertøy kan gjerne være et par nummer over. I dresser (som nå etterhvert ikke er et tema lengre) har jeg kjøpt litt stort, men en smal modell med stramming i livet. Det har gjort at dressen har holdt i to år. Anonymous poster hash: 657d2...e4c
Førstemann Skrevet 7. oktober 2014 #23 Skrevet 7. oktober 2014 Kommer an på klærne. Kjoler, shortser og gensere kan gjerne være i ytterkanten stort, men passe. Bukser må være akkurat. Men stort sett synes jeg at de kan bruke 2-3 størrelser samtidig, så da kjøper vi den største når de skal ha noe nytt. De bruker ikke klær de svømmer i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå