Gå til innhold

Er det noen småbarnsmødre som jobber som advokat/advokatfullmektig her?

Anbefalte innlegg

Hvordan er arbeidstidene deres? Går det greit med små barn?

Har selv 3 barn i alderen 4-8 og synes at jeg begynner å få hodet over vannet, og at  jeg nå har mer kapasitet enn jeg får brukt i jobben jeg har. Er jurist, men har jobbet i det offentlige, og da ikke som advokatmullmektig.

Vil høre andres erfaringer.

Anonymous poster hash: b5a33...2f2

Fortsetter under...

Er ikke advokat, men jobber med mange. Et stort privat firma. Mange småbarnsmødre der. De er jo veldig fleksible, det er totalt antall førte timer som gjelder. Mange henter i barnehage og drar fra jobb i normal tid (kl 16).

Men når de har saker på gang får de ikke nok timer på dagen, så da blir det en del jobbing hjemmefra på kveldene.

Anonymous poster hash: 4c1c8...105

Jeg er også jurist i det offentlige. Har lyst på advokatstilling, men sjelden kg har hørt om stillinger hvor en kan jobbe redusert, hvilket jeg ønsker så lenge jeg har små barn. Så må bare holde ut i en kjedelig jobb noen år til...

Anonymous poster hash: eab74...280

Takk for svar. 

Nei jeg tenkte å jobbe 100 %, ikke redusert. Men tenker på om det vil være akseptert å gå hjem klokken 16 eller om det kreves lengre dager ofte. Hvis jeg kommer til intervju vil jeg få avklart hva som forventes av meg sånn sett, men interessant å høre andre erfaringer.

Anonymous poster hash: b5a33...2f2

Jeg er advokat i det offentlige. Jobber samme sted som jeg var fullmektig. Begynte da minste var fem. Det går helt greit, det er hva man gjør det til.

Det som har vært viktig for meg er å ha en partner som stiller opp og når jeg går i retten. For det er virkelig hektisk. I tillegg jobber jeg endel hjemmefra på kveldstid, men der gjorde jeg tidligere da jeg "bare" var jurist også. Synes jobben lar seg kombinere med å ha barn :) morsomt og utfordrende, får virkelig brukt meg selv! :)

Anonymous poster hash: 16257...204

Angående arbeidstider, ser jeg glemte å svare på det. Hos oss er det fullt ut akseptert å gå hjem kl 16, så lenge man får jobben gjort.

Anonymous poster hash: 16257...204

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...