Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Del Skrevet 6. oktober 2014 Babyen vår må puppes i søvn, det er eneste metoden som fungerer (bortsett fra trilleturog bilkjøring), derfor ammes hun i søvn også om kvelden, enten i sofaen eller i senga. Hun gulper mye og har på seg smekke hele dagen (bytter alt fra 5-15 ganger pr dag+vasker og tørker selvsagt halsen)). Våkner hun når vi legger henne ned i vugga så slår det nesten ikke feil at det kommer en stor gulp, ergofullt klesbytte ogl ys våken baby (innimellom også våt madrass og bytte av sengetøy). Vi gav mme i tillegg de første 7-8 ukene pga lite melk, men nå har jeg nok melk og fullammer. (Med mme var det ekstremt mye gulp). Greia er at jeg har dårlig samvittighet for at hun i kanskje 8 av 10 tilfeller blir sovende med smekke natta igjennom.. tenker at det ikke er like behagelig som å sove uten. Når jeg husker det og ikke er for trøtt så løsner jeg knappen bak på smekka så vi kan dra den forsiktig av når hun med sikkerhet har sovnet i vugga si, men ofte sparker hun og halvvåkner idet vi legger hun nedi og da gjelder det for oss å være muuuusestille så hun ikke våkner (legger oss varsomt i senga og tar dyna forsiktig over oss, ligger jeg bare halvgodt så dropper jeg å endre stilling fordi hun da kan våkne) -jeg tenker at jeg skal ligge våken 5 min og så nappe forsiktig av smekka, men sovner alltid fra det fordi jeg er så trøtt :-/ Er jeg fæl som lar henne sove med smekke om natta? Hun er snart 11 uker gammel. Anonymous poster hash: 9df08...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Del Skrevet 6. oktober 2014 uffameg. kjenner meg sånn igjen. jeg tenkte på aaaaalt mulig den første tida. fant noe galt ved alt jeg gjorde eller ikke gjorde. mangel på søvn og alle hormonene var vel årsaken. ehm. ja. point being... hvorfor i all verden skulle det være slemt av deg å la henne sove med smekke da kjære deg? så lenge ungen sover fint og tydelig ikke våkner av at den misliker å ha på smekke, så er det vel over hodet inget problem å ha smekka på reagerer ungen negativt på å ha smekke på om dagen? hvis ikke så er det vel lite sannsynlig at hun misliker det på natta. hvis jeg hadde måttet sove med smekke, så tror jeg heller ikke jeg hadde mislikt det. kanskje litt rart de første nettene, men så fort man er vandt til det så du gjør nok det meste riktig for deg og din lille! ikke tenk på dette mer Anonymous poster hash: 04ad3...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Del Skrevet 8. oktober 2014 Om du ikke syntes det er så fælt at ungen blir kvalt av smekka så kjør på! Herregud, er det virkelig mulig?!?! Anonymous poster hash: 1496b...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 9. oktober 2014 #4 Del Skrevet 9. oktober 2014 Ble litt nysgjerrig. På hvilken måte skal en 10uker gammel baby klare å kvele seg med en smekke? Mulig jeg er veldig dårlig på sikkerhet men hvis en skal heletiden ha en så høy sikkerhetsvurdering på alt i barnas liv, ja da tror jeg at man blir meget sliten som småbarnsforeldre. Disse såkalte bonullsbarna er vel heller ikke helt tjent med det i dette samfunnet. Oddsene for å bli kvalt av det klesplagget vil jeg tro er ganske mye lavere enn å bli syk om barnet ligger våt og kald med gulp over seg eller blir vekket ofte for å skiftes på. For å ikke få dyp og sammenhengende søvn for et spedbarn i utvikling, det er skadelig. Til innleggsstarter: jeg kan ikke ta et valg for hva du gjør, det må du kjenne på magefølelsen. Begge mine barn har i perioder ligget med smekke pga sprutgulp og reflux. Tror ikke vi er alene med å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 9. oktober 2014 #5 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg tror heller ikke at babyen blir kvalt av smekka, men når jeg ser hvor mobil min baby på 9 uker er, så tenker jeg det er mulig å "gnukke seg" i en stilling som gjør at smekke er ubehagelig å ha på. Jeg personlig ville ikke latt barnet mitt sove med smekke på, og jeg ser heller ikke at det er noen unormalt høy risikovurdering å velge og ikke gjøre dette. Og ja- vi hadde også MYE gulp med førstemann. Smekke på natt var aldri noe alternativ for meg., men du må gjøre det som fungerer best for dere HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Del Skrevet 9. oktober 2014 Vi lar henne ikke sove med den med vilje, noe jeg skriver i innlegget. Det er det at hun sovner såå seint på puppen i senga vår mellom 01-02, vi legger henne over i sin seng og meningen er å vente noen min så hun garantert sover før vi lirker AV smekka-men jeg er stuptrøtt og sovner før jeg vet ordet av det. Får begynne å ha knappen åpen under amming og lirke den av idet vi legger henne i senga hennes, sånn vi gjorde før. Da får det bare bli mange skift på henne og av sengetøyet. (Hadde vi fryktet at hun skulle bli kvalt av smekka så hadde vi SELVSAGT ikke latt henne sovne med den en eneste gang, til deg #3. Du må være psyk som antyder noe sånt! ) -hi Anonymous poster hash: 9df08...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 9. oktober 2014 #7 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du kan ikke prøve ullpysj (hvis ikke du gjør det alt da) på natta? Det hjelper jo ikke på mengden gulp, men babyen blir ikke kald av å ha litt våt pysj. Og gulpeklut under hodet, så kanskje det holder å skifte den innimellom. Jeg gav opp å skifte på førstemann hver gang hun ble våt av gulp. Så selvfølgelig an mengde, men begynte nesten utelukkende bruke ull for at hun ikke skulle bli kald ved litt våt body. Vi luktet gulp en periode alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 12. oktober 2014 #8 Del Skrevet 12. oktober 2014 Støtter tante Troll! Ullpysj er supert om det kommer gulp. Har selv hatt endel episoder hvor frøkna gulpet opp hele nattmåltidet og vel så det. Har hatt på smekke hele veien. Ser ingen fare ved det! Når hun nå skal rape etter måltid tuller jeg henne inn i håndkle og setter henne på fanget.... alt for å "fange" gulpet. Ser skikkelig komisk ut, godt det er natt! Ingenting er så kjedelig for både mor og baby og måtte på stellebordet for fullt skift midt på natten. Men må man så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå