Gå til innhold

Hva feiler det kjøleskapet vårt? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca en dag i uken renner det en stor dam med vann ut på gulvet foran kjøleskapet. Og det er masse vann nederst i kjøleskapet. Det ser ut til at det hullet helt bakerst ikke fungerer som det skal. Det er ikke synlig tett, men kanskje tett inni der??

Hvordan kan vi eventuelt fikse dette? Får ikke til å komme oss inni det hullet.

Og hvorfor så mye vann? Tørker opp mellom 5 og 10 dl hver gang.

Anonymous poster hash: 431d9...c5d

post-42-734648_thumb.jpg

Skrevet

Bildet kom visst sidelengs

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Mitt kjøleskap gjør det samme! Fant ut at det var jeg som ikke lukket døren skikkelig! Før hadde jeg ett hvor jeg bare kunne slenge igjen døra, nå må jeg gi den et lite "trykk" i tillegg! :)

Skrevet

Vanskelig å se på bildet fra min tlf. Men har du prøvd å stake der det hullet er? Kan være tett ja. Tatt frem skapet og sett om beholderen bak er full av vann?

Anonymous poster hash: 50529...014

Skrevet

Det hullet bakerst der kondensvannet skal renne ut er nok tett. 

Skrevet

Du kan prøve å ta 1-2 sugerør nedi hullet for å åpne opp. Det må vi gjøre med jevne mellomrom. Hater det vannet som kommer!! :/

Skrevet

Sjekk at beholderen bak ikke er full og husk og lukke dær er skikkelig 😊

Skrevet

Takker for alle svar.

Dette er et innebygd kjøleskap, så den er skrudd fast i inventaret. Kommer derfor ikke til baki der. Men skal prøve sugerørtrikset og holde døra ordentlig lukket. :-)

HI

Skrevet

I tillegg til tipsene du har fått (og som regel er hovedårsak bak slike problem, har jeg inntrykk av), så har jeg vært borti et kjøleskap hvor "noe" var feil med det røret hvor vannet skulle renne ned. Den personen fikk helt nytt kjøleskap selv om kjøleskapet var 2-3 år gammelt. Litt krangling med butikken først, men så ga de seg.

Anonymous poster hash: 00aa5...cbb
Skrevet

Det hullet bakerst der kondensvannet skal renne ut er nok tett.

Enig med denne. Vi hadde kondens/vannproblemer med kjøleskapet vårt og trodde det var ødelagt, så sa svigerfar at vi bare måtte rense kondenstingen bak.. Så ble det bra igjen gitt :)

Anonymous poster hash: 04931...16e

Skrevet

Men du, er det ikke et slags hull inne i kjøleskapet ditt, bak på veggen liksom? Det er det i mitt kjøleskap, inne i kjøleskapet altså. Det hullet må jeg stake opp litt med en sånn tynn metallpinnesak som er brettet i to, slik at den ser ut som en firkant, men når jeg dytter den ned i det hullet så blir den klemt sammen på en måte...

Gaaaaad, jeg er dårlig på å forklare. Uansett, når jeg gjør dette så kommer det masse gørr ut med den staketingen og vannet forsvinner for en stund.

Skrevet

Men du, er det ikke et slags hull inne i kjøleskapet ditt, bak på veggen liksom? Det er det i mitt kjøleskap, inne i kjøleskapet altså. Det hullet må jeg stake opp litt med en sånn tynn metallpinnesak som er brettet i to, slik at den ser ut som en firkant, men når jeg dytter den ned i det hullet så blir den klemt sammen på en måte...

Gaaaaad, jeg er dårlig på å forklare. Uansett, når jeg gjør dette så kommer det masse gørr ut med den staketingen og vannet forsvinner for en stund.

Jo, der er er sånt hull inni kjøleskapet. Det er på bildet, men synes ikke så godt. Hva slags greie staker du med? Hehe... Forstår det er vanskelig å forklare, men fulgte det med kjøleskapet?

HI

Skrevet

Hm..du sier det er et innebygd skap? Hvor er beholderen da? Har du sjekket bruksanvisningen...kan jo være dette er din beholder for kondensvann? For du må jo ha mulighet for å tømme vann mener jeg...?

Skrevet

Hm..du sier det er et innebygd skap? Hvor er beholderen da? Har du sjekket bruksanvisningen...kan jo være dette er din beholder for kondensvann? For du må jo ha mulighet for å tømme vann mener jeg...?

For hvis det hadde tettet seg hos meg hadde bunnen aldri holdt mer enn et par dl før det rinner ut døra.. ;)

Skrevet

Kan også bruke q-tips på det der hullet. :-)

Skrevet

Hadde samme problem i vårt nylig. Jeg staka hullet med en q-tips og det funka ypperlig. :D

Skrevet

Bruk f.eks. piperenser til å stake hullet med.

Anonymous poster hash: c1319...6ba

Skrevet

Bruk f.eks. piperenser til å stake hullet med.

Anonymous poster hash: c1319...6ba

Skrevet

Jo, der er er sånt hull inni kjøleskapet. Det er på bildet, men synes ikke så godt. Hva slags greie staker du med? Hehe... Forstår det er vanskelig å forklare, men fulgte det med kjøleskapet?

HI

Ja, fulgte med kjøleskapet. En slags ståltråd, men man kan ikke krølle den om du skjønner, den holde formen, men om du klemmer på den så går det fint, altså, den ser ut som en firkant, men når du putter den ned  hullet så blir den klemt sammen..blah.Jeg er helt elendig!

men, har du ståltråd da? Mulig det kan funke? En som ikke er så stiv så den kke ødelegger noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...