Gå til innhold

Baby på 8 uker sover på magen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min datter foretrakk å sove på magen fra starten av. Det var tydelig at det var slik hun falt til ro. Jeg forsøkte å legge henne på rygg noen ganger, men hun sovnet ikke. Det hendte noen ganger at hun kunne sovne på ryggen i vogna hvis hun var veldig trøtt, men også der lå hun på magen. Tror hun følte en trygghet ved å omfavne noe (madrassen) og ha litt press på magen. Hun hadde også kveldskolikk og slet litt med vondt i magen.

Jeg lot henne velge selv hva hun ville, og hun sov derfor på magen de første 8 mnd. Da begynte hun av en eller annen grunn å sove like mye på ryggen som på magen.

Jeg valgte å "stole" på henne og følte selv at det gikk bra. Vi samsov riktignok til hun var 7 mnd, slik at jeg hadde en nær meg og kunne raskt oppdage om hun ikke pustet, slik det jo skjer med krybbedød. Det samme gjelder i vogna, da så jeg henne også.

Noen mente kanskj jeg var naiv, det var ingen andre i barselgruppen som lot barna sove på magen. Men jeg valgte å lytte til henne, som så tydelig gav uttrykk for hva hun foretrakk.

Nå er hun 1,5 år og sover mest på ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...