Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Del Skrevet 6. oktober 2014 Min baby på 8 uker sover mye bedre på magen. Jeg liker det ikke, for jeg vet at de skal sove på ryggen. Men hva skal jeg gjøre? Følger med hele tiden når babyen sover på magen. Anonymous poster hash: b4a05...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UffiziFirenze Skrevet 6. oktober 2014 #2 Del Skrevet 6. oktober 2014 Min datter foretrakk å sove på magen fra starten av. Det var tydelig at det var slik hun falt til ro. Jeg forsøkte å legge henne på rygg noen ganger, men hun sovnet ikke. Det hendte noen ganger at hun kunne sovne på ryggen i vogna hvis hun var veldig trøtt, men også der lå hun på magen. Tror hun følte en trygghet ved å omfavne noe (madrassen) og ha litt press på magen. Hun hadde også kveldskolikk og slet litt med vondt i magen. Jeg lot henne velge selv hva hun ville, og hun sov derfor på magen de første 8 mnd. Da begynte hun av en eller annen grunn å sove like mye på ryggen som på magen. Jeg valgte å "stole" på henne og følte selv at det gikk bra. Vi samsov riktignok til hun var 7 mnd, slik at jeg hadde en nær meg og kunne raskt oppdage om hun ikke pustet, slik det jo skjer med krybbedød. Det samme gjelder i vogna, da så jeg henne også. Noen mente kanskj jeg var naiv, det var ingen andre i barselgruppen som lot barna sove på magen. Men jeg valgte å lytte til henne, som så tydelig gav uttrykk for hva hun foretrakk. Nå er hun 1,5 år og sover mest på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå