Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Ved to anledninger har jeg hatt "gastritt", så vondt at jeg har dratt på legevakten. Smertene har vart i 8-48 timer ca, og gradvis blitt mindre og mindre vondt. Legevaktlegene har konkludert med gastritt pga blodprøve. Ingenting galt på blodprøvene (første gangen kun litt forhøyet crp). Så de konkluderte med gastritt. Første gangen fikk jeg ingenting, siden "ingenting hjelper mot gastritt", så jeg dro hjem med store smerter og hadde smerter i minst 48 timer. Masse mareritt osv. Andre gangen fikk jeg soomac som hjalp. Men så kom jeg til å tenke på en episode jeg opplevde som gravid (mellom de to gastrittanfallene). Jeg skulle stå opp om morgenen, og fikk plutselig en ekstrem smerte under høyre ribben, litt på siden.. Var så vondt at det var vanskelig å puste normalt. Gråt. Så kastet jeg opp, og da ga smertene seg litt. "Anfallet" varte i under en halvtime, jeg fikk aldri vite hva det var, trodde jeg kanskje hadde strukket noe. Men så kom jeg til å tenke på, kan det ha vært gallestein? Kan det være gallestein jeg sliter med, og ikke gastritt? Legevaktlegen sa at soomac kan hjelpe mot gallestein også, og utredet ikke noe mer, sa at dersom smertene ikke var over i løpet av en ukes tid, burde jeg dra til fastlegen for ultralyd og gastroskopi. Smertene er så og si over, litt ubehag fra tid til annen, men skal ta disse soomacpillene i 14 dager, minst. Jeg kjente igjen smertene denne gangen, var som sist, satt i magesekken, under høyre ribbein og strålte opp på høyre side av ryggen/nakken. Strålte også litt ned mot korsryggen, var så vondt at jeg gråt og klarte ikke å sitte i ro. Anonymous poster hash: f09a2...eb0
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Det høres ut som gallestein og gallesteinsanfall. Har hatt dette og ente med å fjerne galleblæra og en stein på nesten 2 cm. Hadde kun smertene, ikke feber, blod i avføring og alt det andre. Får deg en UL så de får sjekket galleblæra de. Anonymous poster hash: 78e06...cd2
Mamma`n til turbo Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Det siste du beskriver høres ut som gallestein ja. Jeg hadde alarmerende høye lever og bukspyttkjertelverdier etter ett anfall tidligere i aar og ble lagt inn paa akutten for aa operere galleblæren bort. De fant 52 steiner:-/ be om henvisning til ultralyd, der ser de med en gang om du har gallestein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå