Gå til innhold

Kan jeg lage vaniljekrem av pisket fløte og vaniljesaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller må jeg ha vaniljekrem oppi den piska fløten? Skal ha kremen på en Pavlova, og har ved en feiltagelse kjøpt vaniljesaus istedenfor vaniljekrem...

Anyone?

Anonymous poster hash: 3fde1...32f

Skrevet

Blir for tynt vel, dropp heller å ha vaniljekrem, oftest har jeg pavlova uten vanilje og det er da like så godt :)

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har ofte pisket "vaniljekrem" av de ingrediensene ;) Det blir ikke det samme som vaniljekrem, men blir likevel mye friskere enn vanlig krem. Pisk kremen veldig godt først, mer enn vanlig, ha så i litt og litt vaniljesaus mens du pisker til du får den smaken du vil ha :) Bare ikke ha i for mye, for da blir kremen rennende etterhvert.

Skrevet

Jeg har ofte pisket "vaniljekrem" av de ingrediensene ;) Det blir ikke det samme som vaniljekrem, men blir likevel mye friskere enn vanlig krem. Pisk kremen veldig godt først, mer enn vanlig, ha så i litt og litt vaniljesaus mens du pisker til du får den smaken du vil ha :) Bare ikke ha i for mye, for da blir kremen rennende etterhvert.

Takk! Tror jeg følger din oppskrift! Trenger virkelig ikke å ha MYE vaniljesmak, men et lite hint er greit. Synes vanlig pisket krem blir litt kjedelig... Da slapp jeg og dra på butikken 😝

Anonymous poster hash: 3fde1...32f

Skrevet

Hvis du har maizena i hus kan du lage vaniljekrem av vaniljesausen.

Anonymous poster hash: a50fb...cdf
Skrevet

Hvis du kun trengee et lite hint av vaniljesmak kan du istedet bruke litt vaniljesukker når du pisker kremen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...