Gå til innhold

Dere som bare drikker alkohol 1-2 ganger i året.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg gravid, men til "vanlig" utenom graviditet drikker jeg kanskje 1 gang annenhver måned eller ennå sjeldnere. I sommer før jeg ble gravid kunne jeg ta meg en pils eller et glass vin noe oftere. Jeg er egentlig ikke noe glad i å drikke alkohol til mat, så jeg pleier å be om mineralvann eller brus;)

Anonymous poster hash: 593d6...ba3

Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor man må ruse seg når man har lunch med venninder?

Kanskje man egentlig ikke liker de så godt?

Jeg ruser meg ikke.

Anonymous poster hash: e1249...e0d
Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor man må ruse seg når man har lunch med venninder?

Kanskje man egentlig ikke liker de så godt?

Jeg ruser meg ikke.

Anonymous poster hash: e1249...e0d

Helt enig.

Jeg lar alltid heroinen min ligge hjemme når jeg spiser lunch ;)

Skrevet

Å "klare" og ikke drikke alkohol er ikke akkurat en prestering for meg.

Jeg har barn, og rører ikke alkohol når de er hjemme (noe de er 26 døgn i måneden). Og når jeg er sammen med venner så kjører jeg alltid da vi bor på hver vår kant av byen. Taxi hjem koster meg 500 spenn, det hadde vært tidenes dyreste glass med vin ;) gidder ikke gjøre meg ukjørbar for ett glass vin, og etter to glass er jeg uansett brisen :D

Jeg har aldri vært glad i alkohol og er en av de som ikke liker alkohol til mat. Syns det ødelegger maten ;)

Er kun ei av mine venninner som tar en øl til maten en gang i skuddåret, ellers drikker vi brus alle mann.

Men det hender en sjelden gang jeg tar en Mojito, en kald pils eller en sånn kaffesak når naboene sitter ute.

Jeg er mye sammen med venner, både med og uten barn, men alkohol er ikke en del av hverdagen min.

MEN, vi er harde på flaska når vi først tar oss en fest ;)

Anonymous poster hash: 661b3...88f

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?

Er du alkoholiker?

Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l.

Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte.

Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.Anonymous poster hash: 3cb14...c49

Gikk litt fort, skrivefeil er jeg klar over. Anonymous poster hash: 3cb14...c49

Øhhhmmm. Her var det nok noe helt annet enn skrivefeil som fikk meg til å sperre øynene opp! Jøsseball.

Skrevet

Jeg liker ikke verken øl eller vin, og drinker, cider og rusbrus er stappfullt av sukker og det holder med et par slurker før jeg har fått nok da det heller ikke er det beste jeg vet. De drinkene jeg liker smaker rett og slett ikke alkohol så da ser jeg ikke poenget med å ta det i når det kun er for å tilfredsstille andre. Er også utdannet innen idrett og ernæring, og mye aktivitet hører ikke sammen med alkohol. Akkurat nå drikker jeg ikke fordi jeg er student og jobber fullt i tillegg, pluss prøver å bli gravid 😊 Drikker ellers når jeg vil, det er bare ikke så ofte..,.

Anonymous poster hash: 53975...91f

Skrevet

De siste årene har jeg drukket utrolig lite. Sliter med vekta og dropper alkoholen pga mye kcal. Drikker litt på fest, men nesten aldri til lunsj, middag, fredag-/lørdagskveld osv. Grisekjipt i grunn. Og nei, jeg er ikke anorektisk og syltynn, bmi rett innenfor normalen. Har tatt av 25 kg og vil ikke ha de tilbake for det har vært beinhardt å få de av!

Skrevet

For meg er det kun naturlig å drikke til fest, og ikke til lunsj, middag o.l.

Ser heller ikke poenget i å drikke ett glass vin bare for kosen. Da er kaffe, brus e.l. mye bedre og kosligere, for ikke å snakke om billigere.

Anonymous poster hash: fa841...a47

Akkurat der er jeg litt omvendt. Ser ikke helt poenget med å "tylle" i seg mye alkohol kun for en fest. Da drikker jeg heller 1 glass rødvin til maten.

Anonymous poster hash: fc369...b98

Enig. Tar gjerne et glass vin til jentelunsjen. Er aldri på fest. Til middagsselskap blir det drikke som passer maten. Nå er jeg gravid, så da blir det farrris eller god eplejuice i alle fall et år fremover. Drikker sjelden alkohol (ikke mange anledninger med snart fem barn;), og så godt som aldri over én enhet. Brus til mat og alkohol til fyllefest blir litt white trash.

Anonymous poster hash: e5010...5cf

Skrevet

Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?

Er du alkoholiker?

Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte.

Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.

Anonymous poster hash: 3cb14...c49

Ja ... et glass hvitvin til en skalldyrsalat lunch en lørdag formiddag gjør meg bestemt til en überforsoffen dame.

Alvorlig talt?! Nå begynner jeg å lure på hvor du er oppdratt hen og hvaslags alkoholkultur du er vant til.

Jeg hadde et enkelt spørsmål. Takk!

Var ikke et enkelt spørsmål det innlegget ditt. Heller er hovent forsøk på nok en gang å virke bedre enn alle andre.

Skalldyrsalat lunch. Cava/Champagne osv. 3 retters. Dyre vesker. Lunsjer med venninner og må drikke vin. Du skriver alltid om de flotte måltidene dine, aldri fiskeboller i hvit saus eller spaghetti hjemme hos deg? Jo, stemmer, da heter det pasta ala sossedame med et hint av revet parmesan.

Herlighet. Så om hun lever en annen livsstil til deg så er hun hoven? For min del bryr det meg nada om hun drikker champanje eller firstprice cola. Om det er det hun liker så kan hun spise, drikke og kose seg så mye hun vil uten at andre skal sitte å rakke ned på det livet hun trives i. Om du synes hun er hoven så sier det mer om deg tenker jeg.

Skrevet

Har ikke behov for alkohol for å kose meg..Farris er min greie :)

Skrevet

Kan godt ta en vin / øl, men har ikke vært dritafull siden jeg var 15 år jeg, med kanskje unntak av et par ganger når jeg har kjent at jeg har vært påvirka..men da har jeg stoppa å drikke å henta meg inn. 

Like smaken av alkohol og kan ta meg en gin fizz på byen, men gidder ikke å bli full. 

Synes jeg kan ha det like gøy på byen med bare Solo innabords også :)

Anonymous poster hash: daf0c...76b
Skrevet

omg.. Du er så sykt teit noen ganger altså  :roll:  :roll:  :roll:

Anonymous poster hash: 97367...6c6

Skrevet

Kan ikkje drikke alkohol, på grunn av dårlig lever. 

Drikker vann, brus og slikt. Av og til drikker eg drinker uten alkohol og. 

Anonymous poster hash: b38e9...b43
Skrevet

lol, nei jeg er aldri ute å spiser gitt :laugh:

Joda, men da drikker jeg som regel farris, syrlig eplemost, etc. For meg er det ikke et tap å ikke drikke alkohol, jeg tåler uansett så lite at det ville blitt en jævlig trivelig lunch for meg, men kanskje ikke like trivelig for alle andre.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å drikke cola til maten. Eller juice, eller vann. Aldri skjønt meg på påstanden om at enkelte mattyper smaker bedre sammen med alkohol.

Selv lurer jeg mer på hvordan man "klarer" å ha et så anstrengt forhold til alkohol at man ikke kan se for seg en lunsj med venninner uten promille. Og jeg lar meg stadig forundre av julebordsesongens klassiske "hjelp, jeg skal på julebord og alle kommer til å skjønne at jeg er gravid når jeg ikke drikker!". DA har du et problem, i mine øyne. Når det å gå på fest uten å drikke blir så utenkelig at du må kamuflere munkholm i vanlige ølflasker...

Det finnes skremmende mange i det ganske land som kunne hatt godt av å lære at man kan ha det hyggelig uten alkohol også.

Skrevet

Ofte ute å spiser osv, og ender alltid opp med en pepsi max. Hater smaken på både vin og øl, så koser meg ikke med sånt. 

Anonymous poster hash: dc06c...92d
Skrevet

Er du alkoholiker?

Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.

Ja ... et glass hvitvin til en skalldyrsalat lunch en lørdag formiddag gjør meg bestemt til en überforsoffen dame.

Alvorlig talt?! Nå begynner jeg å lure på hvor du er oppdratt hen og hvaslags alkoholkultur du er vant til.

Var ikke et enkelt spørsmål det innlegget ditt. Heller er hovent forsøk på nok en gang å virke bedre enn alle andre.

Skalldyrsalat lunch. Cava/Champagne osv. 3 retters. Dyre vesker. Lunsjer med venninner og må drikke vin. Du skriver alltid om de flotte måltidene dine, aldri fiskeboller i hvit saus eller spaghetti hjemme hos deg? Jo, stemmer, da heter det pasta ala sossedame med et hint av revet parmesan.

Du er herved invitert på lunch til meg :)

Håper at du liker skalldyrsalat og prosecco.

Haha! Lager du salat med noe slintrete skinke og overkokt egg, og river i et glass appelsinjuice (ja, fra konsentrat), så skal jeg jaggu vurdere det.

Prosecco'en kan du spare til frokosten dagen etter :P

Skrevet

Isteden? At jeg må erstatte alkohol?

Jeg drikker brus, melk, vann, saft, juice, iste.

Skrevet

Er du alkoholiker?

Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.Anonymous poster hash: 3cb14...c49

Man er ikke alkoholiker om man tar et glass vin til lunsj eller middag. Det er faktisk veldig vanlig rundt om i hele verden. Det har med vaner og gjøre. Jeg er litt splitta, nå som jeg er alene med baby og totalt avhengig av bilen for å komme meg rundt blir det lite dessverre. Før da jeg bodde mer sentralt derimot kunne jeg fint ta et glass vin eller musserende på venninnelunsj. Vin til middag. Osv. Ikke hver eneste dag, men kommer anpå hva som blir spist og hva som skal skje den dagen. Halve familien min er spanjoler og når vi er i Spania er det en selvfølge med alkohol til maten. Ingen av dem er alkoholikere såvidt jeg vet. Har ikke sett noen av de særlig fulle heller når jeg tenker meg om. Men den norske siden av familien som jeg ser drikke kanskje maks fire ganger i året derimot...
Nei ikke alkoholiker, men stusser over at man drikker alkohol "hver" lørdag formiddag, hver gang man spiser god mat osv.

Andre kulturer bryr jg meg ikke om, de får gjøre hva de vil. Som det kommer fram i nesten samtlige svar her er det ikke naturlig å drikke alkohol til hvert måltid i norge :)Anonymous poster hash: 3cb14...c49

Men hvorfor er det ene bedre enn det andre? Siden vi er nordmenn da er det liksom greit å drikke seg dritings på julebordet, men ellers i året skal vi være avholds? Fordi det er deg de fleste gjør, det er det som er normalt, sånn ska det værra? Jeg er verken eller føler jeg akkurat her, men jeg synes mammantilnurket får litt mye tyn her, bare fordi vanene hennes ikke er de samme som hos flertallet. Ja, så er vi forskjellig da, og det er greit. Hun spør om noe, og så får hun spørsmål tilbake om hun er alkoholiker fordi hun drikker vin til middag og når hun er på venninnelunsj i byen. Det stusser jeg over. Når ble det greit å være så dømmende? Jeg ser jo at en del her hang seg opp i måten hun stilte spørsmålet på, noe jeg ikke helt forstår, for for meg virker hun bare som ei dame med litt andre vaner enn flertallet.

Anonymous poster hash: 6acb5...402

Jeg synes heller ikke det er ok å drikke seg dritings, da er et glass vin til maten bedre.

Men når man lunsjer med venninner flere ganger i uka, og spiser god middag hver kveld, da blir det litt mye.

Mulig jeg var krass, men hun spurte og hun fikk svar. Forøvrig synes jeg hun taklet oppgulpet mitt veldig bra ;)

Skrevet (endret)

Er du alkoholiker?

Haha! Lager du salat med noe slintrete skinke og overkokt egg, og river i et glass appelsinjuice (ja, fra konsentrat), så skal jeg jaggu vurdere det.

Jeg mekker salat: kinakål, skinke fra boks, hermetisk mais og Thousand Island-dressing+halvstekte First Price-rundstykker m/melange :D Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg drikker alkohol 2-4 ganger i året. Jeg drikker aldri alkohol til lunsj. Da tar jeg heller vann eller en brus. Jeg syns ikke noe alkohol, verken vin øl eller andre ting smaker spesielt godt. De gangene jeg drikker, gjør jeg det for å bli litt brisen😜 I helgene prioriterer vi jo helst å være sammen med barna våre, og da drikker vi jo ikke. De gangene vi er hos venner eller på fest i helgene, bytter vi på å drikke. Vi bor grisgrendt, så en av oss må kjøre. Drosje er uaktuelt. Og vi som er småbarnsforeldre er ikke akkurat ute på ting uten barn HVER helg. Ferier har vi jo også barna med. Så det blir lite drikking. Og jeg ser absolutt ingenting negativt med det!

Anonymous poster hash: 9e7ba...348

Skrevet

Er du alkoholiker?

Alkoholiker fordi man tar et glass vin til lunsj? Da vil jeg påstå at du har misforstått. Å ta ti glass vin på julebord en gang i året er i mine øyne mye verre. Og jeg tar også med glede en champagnelunsj på en helt vanlig lørdag uten å være i noen risikogruppe hva angår alkohol. Det er en ting at du ikke liker å ta et glass vin, men hvorfor angripe de som er annerledes enn deg?

Det er akkurat det mange nå har sagt at de tolker HI som, angriper de som er annerledes enn henne. Fordi vi ikke drikker vin så er vi aldri ute og spiser god mat, vi har ingen venninner å lunsje med?

Vet du, da "angriper" jeg gladelig tilbake.

Skrevet

Jeg drikke som oftest vann eller pepsi max til lunsj og middag ute. Ca 1 g i året drikker jeg et glass rødvin på restaurant.

For meg passer det best med brud eller vann til mat.

Jeg kjører endel bil, så å drikke et glass vin til lunsj funker ikke for meg.

Hjem kan jeg godt ta meg et glass rødvin eller to til nettflix. ( ca 1 g i mnd)

Anonymous poster hash: e1326...c09

Skrevet

Er du alkoholiker?

Jeg mekker salat: kinakål, skinke fra boks, hermetisk mais og Thousand Island-dressing+halvstekte First Price-rundstykker m/melange :D

Mmm, perfekt!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i alkohol :-) Verken store eller små mengder, eller noen form av det. Men det hender vi tar oss en fest, og det hender vi har litt vin på kvelden. Men skjer nok ikke mer enn et par ganger i året. 
Jeg liker også tryggheten om at jeg kan sette meg i bilen på et blunk, om jeg må/vil det. 
Er det kafè, er jeg veldig glad i varm kakao. Fleste foretrekker nok en kaffe av noe slag :-) Er vi på restaurant, drikker jeg gjerne iste, eplemost, eller faktisk bare vann. Jeg er ikke glad i brus/kullsyre, og tåler det heller ikke så bra, så det holder jeg meg stort sett unna. 

Jeg har venner med samme "måtehold", så det er ikke sånn at det er uvanlig praksis :-) 

Anonymous poster hash: 21705...e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...