MammantilNurket Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Er alenemamma uten familie. Har endel reising med jobben som krever barnevakt og da prioriterer jeg ikke å ha barnevakt når jeg ikke må ha det. Barnevakt koster penger og siden jobben er så travel som den er så vil jeg ha resten av tiden med datteren min. Jeg er egentlig ganske lite sosial på kveldstid. Tar gjerne en kaffe med venninner eller en middag med kollegaer, men ikke noe utover kvelden. Er i tillegg friluftsmenneske og bruker helgene på tur med datteren min (så fremst jeg ikke jobber). For å svare direkte på spørsmålet ditt: Jeg er svært sjelden i settinger der jeg finner det naturlig å drikke vin. Jeg liker vin og drakk endel vin før, men i den situasjonen jeg er i så prioriterer jeg det ikke Anonymous poster hash: fc369...b98
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin? Er du alkoholiker? Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden. Anonymous poster hash: 3cb14...c49
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg liker ikke vin/ øl. Det går helt fint an å gå ut og drikke annet enn vin. Vann, brus, kaffe, noen har lokalproduserte drikker som eplemost o.l jeg gjerne prøver. Venninnene mine bryr seg heldigvis ikke om hva andre drikker. Anonymous poster hash: e63d1...a3d
*Miss Marple* Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg drikker nok litt mer enn 1-2 ganger i året, men det kan ta mnd mellom hver gang. Det er rett og slett ikke naturlig for meg å drikke vin til lunsj eller middag. I tillegg bor jeg i grisgrendte strøk og er avhengig av bil for å komme meg hjem. Det blir liksom for dumt med taxi til 3-400 kr for et glass vin til middagen. Jeg drikker vann eller Pepsi max til måltidene når jeg er ute, og kaffe på kafé
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin? Er du alkoholiker? Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden. Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Gikk litt fort, skrivefeil er jeg klar over. Anonymous poster hash: 3cb14...c49
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har aldri drukket alkohol når jeg har vært ute å spist lunsj med venninner. Ikke gidder jeg å drikke til middag heller bare for å gjøre det. Alkohol er ikke så viktig at jeg må styre med sjåfør/drosje hjem fra en middag bare for å kunne ta et glass vin.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Enig med deg HI, jeg heller skjønner ikke meg på det. Er det biffmiddag hos oss smaker middagen mye bedre med et glass rødvin.. Eller om vi har skalldyr passer det seg best med et glass hvitvin :-D Å Jeg og mannen er ikke alkoholikere vi nyter bare livet med god mat og drikke, i kveld blir det Grov hjemmelaget pizza og 1 øl, ja bare EN øl Anonymous poster hash: 714be...d61
MammantilNurket Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin? Er du alkoholiker? Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden. Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Ja ... et glass hvitvin til en skalldyrsalat lunch en lørdag formiddag gjør meg bestemt til en überforsoffen dame.Alvorlig talt?! Nå begynner jeg å lure på hvor du er oppdratt hen og hvaslags alkoholkultur du er vant til. Jeg hadde et enkelt spørsmål. Takk!
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg klarer å ikke drikke alkohol ved at jeg ikke har lyst på. Det er ikke naturlig for meg å drikke alkohol til hverdags. Alkohol er for meg forbeholdt i utgangspunktet når jeg/vi har barnevakt og skal på fest eller festlige aktiviteter. Alkohol og lunsj eller middag hører ikke naturlig sammen for min del. Jeg drikker verken øl eller vin og drikker ikke alkohol til middag hjemme heller. Jeg liker å være kjørbar og edru og liker veldig godt pepsi max
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 For meg er det verken naturlig å drikke alkohol til middag eller lunsj. spiser jeg ute så drikker jeg enten cola eller vann,å er godt fornøyd med det Alkohol frister ikke,det drikker jeg kun hvis jeg skal på byn. Anonymous poster hash: 5ab49...666
Marriet Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin? Er du alkoholiker? Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Man er ikke alkoholiker om man tar et glass vin til lunsj eller middag. Det er faktisk veldig vanlig rundt om i hele verden. Det har med vaner og gjøre. Jeg er litt splitta, nå som jeg er alene med baby og totalt avhengig av bilen for å komme meg rundt blir det lite dessverre. Før da jeg bodde mer sentralt derimot kunne jeg fint ta et glass vin eller musserende på venninnelunsj. Vin til middag. Osv. Ikke hver eneste dag, men kommer anpå hva som blir spist og hva som skal skje den dagen. Halve familien min er spanjoler og når vi er i Spania er det en selvfølge med alkohol til maten. Ingen av dem er alkoholikere såvidt jeg vet. Har ikke sett noen av de særlig fulle heller når jeg tenker meg om. Men den norske siden av familien som jeg ser drikke kanskje maks fire ganger i året derimot...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 For meg er det kun naturlig å drikke til fest, og ikke til lunsj, middag o.l. Ser heller ikke poenget i å drikke ett glass vin bare for kosen. Da er kaffe, brus e.l. mye bedre og kosligere, for ikke å snakke om billigere. Anonymous poster hash: fa841...a47
PRobert Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har aldri forstått hva alkohol gjør for mat, og jeg elsker virkelig et godt måltid. Tar helst et glass vann eller et glass brus til maten, gidder ikke tvinge i meg drikke jeg ikke liker bare for å gjøre det Når det er sagt liker jeg en god rødvinssaus til and eller lam altså.
FrkKværner Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin? Jeg klarer dette helt fint. Er ofte ute å spiser med venninner men ingen i min vennekrets tar seg øl/vin til lunch. Selv om det kanskje i prinsippet passer bedre med rødvin til enkelte middager gidder jeg ikke drikke noe jeg ikke liker. Liker enkelte hvitviner, men drikker heller brus/mosell til maten samt vann. Ikke drikker jeg øl eller kaffe heller. Er jeg ute på byen bestiller jeg drinker men bestiller aldri dette da jeg spiser middag. Sær? Muligens men ingen som har reagert på det. Mange av mine venninner som er like sære som meg så vi passer sikkert godt sammen😜. Mannen kan godt ta seg litt drikke til maten, for han er dette kos så da kjører jeg hjem. Hvorfor må man på død og liv drikke alkohol til maten?
Mamma_til_2 Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg drikker som regel brus eller vann til mat, liner ikke alkohol til mat.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Vin til lunsj er overhodet ikke naturlig for meg, og siden jeg stort sett kjører bil når jeg skal være sosial med venner er det heller ikke naturlig med et glass vin bare for å drikke et glass vin. Koster fort mange hundre kroner med taxi hjem og det er ikke det ene glasset vin til maten verdt. Her hjemme gidder vi heller ikke åpne en flaske vin for å ta et glass til middag, skal vi helle ut resten av flasken da eller? Nei, vi drikker heller eplemost, brus, Farris eller vann, det samme som barna. På en lunsj en lørdag formiddag drikker jeg vann, Farris, eplemost eller brus, gjerne kaffe eller te etter maten. Man må da ikke ha alkohol for at maten skal smake godt, jeg synes mat er bedre uten alkohol. Det er vel smak og behag som så mye annet. Jeg er forresten vokst opp i et helt normalt hjem på sentrale østlandet, med foreldre som godt kunne ta et glass ved spesielle anledninger eller en øl ti fotballkampen på lørdag. Men ingen av dem har noen gang drukket alkohol ukentlig, og det gjør ingen av oss fire ungen deres heller. Anonymous poster hash: ed8af...1a8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?Er du alkoholiker?Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden. Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Ja ... et glass hvitvin til en skalldyrsalat lunch en lørdag formiddag gjør meg bestemt til en überforsoffen dame.Alvorlig talt?! Nå begynner jeg å lure på hvor du er oppdratt hen og hvaslags alkoholkultur du er vant til. Jeg hadde et enkelt spørsmål. Takk! Var ikke et enkelt spørsmål det innlegget ditt. Heller er hovent forsøk på nok en gang å virke bedre enn alle andre. Skalldyrsalat lunch. Cava/Champagne osv. 3 retters. Dyre vesker. Lunsjer med venninner og må drikke vin. Du skriver alltid om de flotte måltidene dine, aldri fiskeboller i hvit saus eller spaghetti hjemme hos deg? Jo, stemmer, da heter det pasta ala sossedame med et hint av revet parmesan. Anonymous poster hash: 3cb14...c49
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #20 Skrevet 5. oktober 2014 For meg er det kun naturlig å drikke til fest, og ikke til lunsj, middag o.l. Ser heller ikke poenget i å drikke ett glass vin bare for kosen. Da er kaffe, brus e.l. mye bedre og kosligere, for ikke å snakke om billigere. Anonymous poster hash: fa841...a47 Akkurat der er jeg litt omvendt. Ser ikke helt poenget med å "tylle" i seg mye alkohol kun for en fest. Da drikker jeg heller 1 glass rødvin til maten. #2 Anonymous poster hash: fc369...b98
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #21 Skrevet 5. oktober 2014 Enkelt: jeg liker rett og slett ikke alkohol. Kan drikke drinker osv, men sitter ikke å koser meg med vin. Dessuten har jeg svært liten toleranse (sikkert pga jeg drikker så sjeldent), så jeg blir fort full og det er ikke alltid det er ok. Drikker cola, eplemost, alkoholfrie drikker ute. Hjemme drikker jeg vann. Anonymous poster hash: 6d134...5ec
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #22 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?Er du alkoholiker?Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden.Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Man er ikke alkoholiker om man tar et glass vin til lunsj eller middag. Det er faktisk veldig vanlig rundt om i hele verden. Det har med vaner og gjøre. Jeg er litt splitta, nå som jeg er alene med baby og totalt avhengig av bilen for å komme meg rundt blir det lite dessverre. Før da jeg bodde mer sentralt derimot kunne jeg fint ta et glass vin eller musserende på venninnelunsj. Vin til middag. Osv. Ikke hver eneste dag, men kommer anpå hva som blir spist og hva som skal skje den dagen. Halve familien min er spanjoler og når vi er i Spania er det en selvfølge med alkohol til maten. Ingen av dem er alkoholikere såvidt jeg vet. Har ikke sett noen av de særlig fulle heller når jeg tenker meg om. Men den norske siden av familien som jeg ser drikke kanskje maks fire ganger i året derimot... Nei ikke alkoholiker, men stusser over at man drikker alkohol "hver" lørdag formiddag, hver gang man spiser god mat osv. Andre kulturer bryr jg meg ikke om, de får gjøre hva de vil. Som det kommer fram i nesten samtlige svar her er det ikke naturlig å drikke alkohol til hvert måltid i norge Anonymous poster hash: 3cb14...c49
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #23 Skrevet 5. oktober 2014 Skjønner ikke dette behovet for at man MÅ drikke alkohol til alt mulig. Anonymous poster hash: edd83...6ca
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #24 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg drikker om jeg har lyst på, noe som ikke er så veldig ofte. Og føle ett press for å drikke er jeg ikke glad i. Hvorfor må jeg drikke alkohol bare pga at andre mener det hører til og de har lyst på? Jeg er veldig glad for oppdragelsen jeg fikk av mine foreldre rundt dette her. At alkohol er noe en skal kose seg med, når en selv har lyst på det ikke pga at andre mener en skal ha det. Og andre skal ikke få lov å mene at jeg må drikke alkohol for å spise en bedre middag, være på fest osv. Om jeg vil ha vin til kyllingmiddagen en tirsdag gjør jeg det, vil jeg være edru i ett bryllup er jeg det, vil jeg drikke på fest gjør jeg det og vil jeg ikke så gjør jeg det ikke. Jeg har ikke ett alkohol fritt hjem, alkohol er en helt naturlig ting, men som med alt annet er det mengden det kommer ann på. Samme som det ikke er bra å spise for mye sjokolade. Det ser ut som det jeg vil gi vidre ang alkohol og holdninger til mine barn virker. For når 17åringen kommer hjem fra fest, litt sur og sier hun er skikkelig irritert over en person som prøvde å presse henne til å drikke. Og da tok valget om å ikke følge presset og drakk heller brus. Hun var vidre på festen bare for å irritere personen som prøvde å presse henne til å drikke. Hun hadde egentlig planer om å drikke, men når hun ble presset så bestemte hun seg for å ikke drikke. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, for ingen andre skal få bestemme hva jeg skal drikke eller ei. Men når vi snakker om alkohol så må jeg huske å ta opp noen bær i frysen og lage likør. Pappa bestilte likør for en stund siden. Han lager vin til meg. Anonymous poster hash: f7bce...172
MammantilNurket Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #25 Skrevet 5. oktober 2014 Hva drikker dere istedet? Hvordan "klarer" dere å ikke drikke alkohol? Er dere aldri ute og spiser, ute til lunch med venninner eller i andre settinger hvor det er helt naturlig med eksempelvis et glass vin?Er du alkoholiker?Lunsjer jeg med venninner tar jeg en kaffe/latte el.l. Er vi ute og spiser tar jeg et glass brus, er det er finere anledning tar jeg et flass rødvin til maten, men ikke ofte. Ikke alle er glad i alkohol. Ikke alle ser på det som naturlig å ta et glass alkohol hele tiden. Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Ja ... et glass hvitvin til en skalldyrsalat lunch en lørdag formiddag gjør meg bestemt til en überforsoffen dame.Alvorlig talt?! Nå begynner jeg å lure på hvor du er oppdratt hen og hvaslags alkoholkultur du er vant til. Jeg hadde et enkelt spørsmål. Takk! Var ikke et enkelt spørsmål det innlegget ditt. Heller er hovent forsøk på nok en gang å virke bedre enn alle andre. Skalldyrsalat lunch. Cava/Champagne osv. 3 retters. Dyre vesker. Lunsjer med venninner og må drikke vin. Du skriver alltid om de flotte måltidene dine, aldri fiskeboller i hvit saus eller spaghetti hjemme hos deg? Jo, stemmer, da heter det pasta ala sossedame med et hint av revet parmesan. Anonymous poster hash: 3cb14...c49 Du er herved invitert på lunch til meg Håper at du liker skalldyrsalat og prosecco.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå