Kamomille Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Vi skal ut og reise og ser på billetter med Norwegian. 2 voksne og 3 barn. Vet vi kan bestille og betale og setereservasjon. Men egentlig spiller det ingen rolle hvor i flyet vi sitter. Derfor tenkte jeg kanskje å spare de pengene da...... Men kan vi da risikere at de splitter voksne og barn slik at ungene blir sittende alene? Ser for meg scenariet men små barn spredt rundt i flyet......... Har forsøkt å finne et fornuftig svar på norwegian sine sider, men finner ingenting......
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Hvis du tenker å reservere seter når du sjekker inn på automat på flyplassen, så vil dere kunne reservere seter sammen så langt det er mulig. Men dersom flyet begynner å bli fullt, så vli dere bli spredt. De holder ikke av seter samlet til noen som har bestlit billetter sammen, men ikke reservert seter. Dersom dere vil være sikre på å sitte sammen, så ville jeg reservert seter. Det kan også funke om dere er råtidlig ute på flyplassen go det ikke er mange som har sjekket inn før dere. Men det er ingen garantier på det. Anonymous poster hash: 10900...fbb
Kamomille Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2014 Takk! At jeg og mannen ikke sitter sammen, er helt greit altså Men forelder og barn kan bli splittet? Man kan altså risikere at en 3-åring blir sittende alene langt unna mor eller far?
lille_my:) Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Takk! At jeg og mannen ikke sitter sammen, er helt greit altså Men forelder og barn kan bli splittet? Man kan altså risikere at en 3-åring blir sittende alene langt unna mor eller far? ja, det opplevde vi og d ble et unødvendig styr,,,,,
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kjenner ikke detaljene i akkurat det. Men det er vel noe med barn under en viss alder som må reise i følge med en voksen, det registreres sikkert hos norwegian. Men jeg kan ikke se for meg at de holder av et dobbeltsete til dere så lenge dere ikke har reservert på forhånd. Da ville jeg i så fall ha ringt de og avklart det før dere bestiller billetter, sånn at dere har en sjanse til å evt reservere dersom de ikke holder av to ledige ved siden av hverandre for mor/far+barn. Men dette er bare synsing fra meg, når det kommer til spesifikasjoner rundt alder og alenesitting er jeg usikker. Jeg har reservert sete hver gang jeg reiser med småbarn. Anonymous poster hash: 10900...fbb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg reiser mye med norwegian.no til utlandet. Vi er to voksne og to barn. Vi reserverer ALDRI sete! Om dere er tidlig ute på flyplassen når dere sjekker inn, enten på automat eller i skranken får dere sitte sammen. Det går også an å sjekke inn på nettet, jeg tror det 14 dager før avreise. Da får dere også sitte sammen :-) Da må dere printe ut boarding pass. Men tror dere kan reprinte på flyplassen. Noen ganger har vi blitt sittende to på en rad, og to på en annen rad. Har også opplevd når jeg var alene med barna at vi satt på hver vår side av midtgangen, på ulike rader, men likevel tett sammen. Hvor gamle er barna? Dere blir ikke spredt i hele flyet! Det går også an å følge litt med på nettet frem mot avreise, se hvor fullt det er, hvor mange som ønsker å bestille sete. Når de har blitt krøll, har det vært når vi ikke er på samme bestillingen.men da har vi ordnet det på flyplassen. Har ikje inntrykk av at mange gidder å bruke penger på dette. De setene som er bestilt er ofte de som har "extra leg room" helt fremme og ved nødutgangen. Disse setene kan ikke barn sitte i så uansett. Som sagt har jeg aldri bestilt sete, men på bagasje er det 24 timer før avreise man kan gjøre det på nettet, eller 36 eller noe der omkring. Sjekk inn online hjemme og skriv ut boardingpass så ordner det seg i alle fall, men da bør det være på samme bestilling. Anonymous poster hash: e7ca4...3d7
Hønemor30 Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Har ikke norwegian begynt med setereservasjon påbillettene så lenge man reiser med bagasje? skal selv bestille tur og forstår det slik at billigste prisen kun er med håndbagasje. Så da ,så lenge dere sikkert skal ha med bagasje så får du jo uansett reservasjonen!
Kamomille Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2014 Har ikke norwegian begynt med setereservasjon påbillettene så lenge man reiser med bagasje? skal selv bestille tur og forstår det slik at billigste prisen kun er med håndbagasje. Så da ,så lenge dere sikkert skal ha med bagasje så får du jo uansett reservasjonen! Det gjør vi! Men da må vi bestille en slik pakke pr. Person. Vi trenger IKKE en baggasjopakke pr person. Dyrt er det også. Det holder med håndbagasjekoffert (10kg) for iallefall 4 av oss.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg ringte og spurte om dette i sommer. Da var svaret at de prøver å få barn og foreldre til å sitte sammen så langt det er mulig, men dersom det ikke er mulig, med tanke på tidligere reserverinher o.l., får dere ikke sitte sammen. De garanterer altså ingenting. Jeg tok ikke sjansen. Så for meg et mulig mareritt av en flytur med to engstelige barn sittende uten meg og i tillegg vil jeg være sikker på å vite hvor jeg har dem slik at jeg kan hjelpe i en evt. nødsktuasjon. Anonymous poster hash: 24564...3de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Hvor gamle er barna? Hvis noen av dem er gamle nok til å sitte alene i verste fall, ville jeg kanskje bestilt reservasjon til en voksen og det/de yngste barnet/barna. Hvis det går an å reservere til noen og ikke alle da? Hadde nok ikke tatt sjansen på at en 3-åring (eller yngre) måtte sitte alene uansett. Anonymous poster hash: 4bbbe...f75
mamma_til_gutt Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Ja, alle med eget sete kan bli sittende alene. Men det vil nok være mulig å bytte med noen. Setereservasjon er jo nettopp for dette, garanti for å sitte ved siden av hverandre. De færreste reserverer seter fordi de er opptatt av hvor de sitter.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg glemte å sjekke inn mamma og barnebarna sammen, så de fikk jo seter langt fra hverandre. Da de kom til gaten fikk de beskjed om at det ikke var noe problem. De MÅTTE sitte samlet, så det tok flyvertinnenne seg av. Anonymous poster hash: a016b...dac
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Sannsynligvis vil det løse seg ved at de ber barnløse som har betalt for setereservasjon flytte seg for at ikke barna skal bli sittende alene. Utrolig dårlig gjort det der, overfor oss som alltid betaler for å få de setene vi vil ha. Og ja, det spiller stor rolle for noen av oss akkurat hvor i flyet vi sitter. Dere får gjøre som oss andre, betale de få kronene slik at dere får sitte sammen. Anonymous poster hash: 0e8f0...2ae
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Sannsynligvis vil det løse seg ved at de ber barnløse som har betalt for setereservasjon flytte seg for at ikke barna skal bli sittende alene. Utrolig dårlig gjort det der, overfor oss som alltid betaler for å få de setene vi vil ha. Og ja, det spiller stor rolle for noen av oss akkurat hvor i flyet vi sitter. Dere får gjøre som oss andre, betale de få kronene slik at dere får sitte sammen.Anonymous poster hash: 0e8f0...2ae Det skjønner jeg! Jeg hadde nok også blitt irritert dersomjeg hadde betalt for et sete og ikke fått det. Som sagt, spiller det ingen rolle hvor vi sitter, men jeg synes jo det er litt uansvarlig av flyselskapet dersom de faktisk mener at de kan plassere en 3- åring alene langt unna foreldrene. Hvor er sikkerheten ved f,eks en nødsituasjon? Dessuten irriterer det meg en god del at jeg skal måtte betale så mye ekstra for dette. For en sånn pakke som inkluderer bagasje og setereservasjon skal de faktisk ha 500 kr pr person pr vei! Anonymous poster hash: d4209...eb6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Det er jo sånn norwegian er, det er billig hvis man ikke kjøper noe ekstra, men hvis man trenger de tingene man må betale ekstra for, så er det ikke så billig. Anonymous poster hash: 66355...bf4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Sannsynligvis vil det løse seg ved at de ber barnløse som har betalt for setereservasjon flytte seg for at ikke barna skal bli sittende alene. Utrolig dårlig gjort det der, overfor oss som alltid betaler for å få de setene vi vil ha. Og ja, det spiller stor rolle for noen av oss akkurat hvor i flyet vi sitter. Dere får gjøre som oss andre, betale de få kronene slik at dere får sitte sammen.Anonymous poster hash: 0e8f0...2ae Det skjønner jeg! Jeg hadde nok også blitt irritert dersomjeg hadde betalt for et sete og ikke fått det. Som sagt, spiller det ingen rolle hvor vi sitter, men jeg synes jo det er litt uansvarlig av flyselskapet dersom de faktisk mener at de kan plassere en 3- åring alene langt unna foreldrene. Hvor er sikkerheten ved f,eks en nødsituasjon? Dessuten irriterer det meg en god del at jeg skal måtte betale så mye ekstra for dette. For en sånn pakke som inkluderer bagasje og setereservasjon skal de faktisk ha 500 kr pr person pr vei!Anonymous poster hash: d4209...eb6 At det er irriterende å måtte betale for reservasjon, er en helt annen diskusjon. Hos andre flyselskaper er reservasjon inkludert i prisen, hos Norwegians kan man la være å betale. Hvem er det som er "uansvarlig", egentlig? Er det ikke like gjerne foreldrene som ikke sørger for å bestille seter til barn og voksne sammen? Anonymous poster hash: 0e8f0...2ae
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Enten betaler du eller så risikerer du 3 åringen sittende alene med en dame el mann du faktisk ikke ønsker i nærheten av ungene alene. Har jeg ikke råd til en komfortabel sikker flytur for alle i fam. har jeg ikke råd til flyturen rett og slett . Du kan ikke forvente folk uten barn som har betalt for reserverte seter av diverse grunner må flytte seg for du velger å la være reservere. Selv om de er barnløse kan de ha sine grunner. Anonymous poster hash: e7203...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå