Gå til innhold

Hull i øret ble skjevt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok hull i øret i dag, men det ene hullet ble plassert vesentlig høyere på øreflippen ender andre. Fikk beskjed om å gå med øredobben i4uker for å så komme innom å få nytt hull viss det fremdeles så veldig skjevt ut. Kunne komme litt av hevelse også.. Jeg tenkte at hullet ville gro raskere og kanskje penere igjen om man tok ut øredobben nå med en gang? Men frisøren mente det lettere ville kunne komme en infeksjon i det da! Noen som et hva som stemmer?

Anonymous poster hash: 0186e...036

Skrevet

Vel, når du er så dum at du går til en FRISØR for å få hull i ørene kan du ikke forvente annet.

Hull i kroppen skal gjøres hos en piercer, noe annet er idioti.

Siden frisøren skyter hullet risikerer du at det ikke gror uansett, men ville nå forsøkt å fjerne dobbene likevel og krysset fingrene.

Anonymous poster hash: d1276...3da

Skrevet

Det var da voldsomt så hissig du skulle være. 

Frisører har i alle år laget hull i ørene og det har i alle år vært akseptert. 

Hvordan skal folk flest da vite at man bør gå til en piercer? 

Til hi: Jeg ville hørt med et piercingstudio, jeg tror nok de kan dette bedre.

Anonymous poster hash: 12cc2...4c3
Skrevet

Jeg var 16 da jeg fikk hull i ørene, og kommenterte at de tusjprikkene ble tegnet forskjellig på på hver øreflipp. Frisøren begrunnet det med at ikke alles ører er symmetriske i forhold til hverandre, men hun tegnet utifra ansiktet mitt forfra, sånn at hullene satt like høyt/like lagt ut. Dårlig forklaring kanskje, men ser hullene/øredobbene skeive ut om du ser rett frem i speilet? Hevelse er jo heller ikke symmetrisk ;)

Anonymous poster hash: 8ea5d...641
Skrevet

For det første, det ble ikke brukt pistol som skjøt hullet, men et apparat som skubbet øredobben inn. Jeg har lest meg opp på forhånd, men ikke alltid det er et piercing studio i nærheten.. Hadde ikke gått til salong med pistol som skyter.. Det som skjedde var at hun bommet fullstendig på prikken hun hadde tegnet... Hadde hun truffet ville det blitt bra.

Er det ingen som vet om den bør være i i 4 uker før den taes ut eller taes ut raskere?

Hi

Skrevet

Vel, når du er så dum at du går til en FRISØR for å få hull i ørene kan du ikke forvente annet.

Siden frisøren skyter hullet risikerer du at det ikke gror uansett, men ville nå forsøkt å fjerne dobbene likevel og krysset fingrene.Anonymous poster hash: d1276...3da

Du er ikke helt god, utifra din kommentar. Det du skriver er tull og ikke annet enn tull. Jeg har tatt hull i ørene i over 10 år og aldri hatt noen som er missfornøyd. Ikke ta alle under samme kam.

Anonymous poster hash: 8c3dc...813

Skrevet

Jeg ville ringt til noen andre enn frisøren for å forhøre deg om du heller bør la det gro mens du har sjangsen!

Jeg fikk skjeve hull for mange år tilbake, det går IKKE an å fikse mine nå i ettertid.

Og veldig kjedelig med skjeve hull, er mange øredobber jeg ikke kan bruke 😕

Anonymous poster hash: ab0ea...8ff

Skrevet

Jeg tok hull i ørene hos frisør da jeg var mindre, og den dag i dag er hullene usymmetrisk. Jeg ville tatt ut øredobben og latt det gro igjen. Ikke risiker at det blir skeivt.

Anonymous poster hash: c77ff...422

Skrevet

Siden frisøren skyter hullet risikerer du at det ikke gror uansett, men ville nå forsøkt å fjerne dobbene likevel og krysset fingrene.Anonymous poster hash: d1276...3da

Du er ikke helt god, utifra din kommentar. Det du skriver er tull og ikke annet enn tull. Jeg har tatt hull i ørene i over 10 år og aldri hatt noen som er missfornøyd. Ikke ta alle under samme kam.

Ikke sikkert folk sier i fra. Jeg kjenner overraskende mange som har fått skjeve hull hos frisør. Og nesten alle har fått ekle klumper rundt hullet. Det de har gjort for å fikse skjeve hull er ikke å gå tilbake til frisøren, men å gå til piercer.

Anonymous poster hash: 7f300...200

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Dette er en av mange grunner til at du skal ta hull hos en profesjonell piercer, ikke en frsør uten skikkelig kunnskap.

Skrevet

Frisører hverken kan eller har det rette utstyret til å ta noe som helst hull i kroppen med! 

Skrevet

Enkelt å greit: ta ut begge hullene, la de gro igjen og ta hos en piercer neste gang. Er det ikke en i umiddelbar nærhet, reis til en.

At frisøren bommet på hullet sier jo sitt. De skal klippe hår, ikke sette hull. Om du allerede nå ser at det er skevt så blir det ikke bedre.

Anonymous poster hash: 9ac4a...351

Skrevet

Jeg tar hull i ørene. Etter min mening og erfaring ville jeg tatt ut øredobben med en gang. Da vil hullet gro fortere og du slipper kanskje arr. men husk å rense hullet selv om du har tatt ut dobben:)

Anonymous poster hash: 84bf7...722

Skrevet

Jeg må bare kommentere EN ting hær som ikke har med sp.målet i tråden å gjøre. Bare så det er sagt så er jeg frisør, jeg tar hull i ørene OG har fått opplæring i dette på samme måte som en piercer.

Skrevet

Ta ut øredobbene ASAP! Så får du gjort det ordentlig når det er grodd.

Skrevet

Jeg må bare kommentere EN ting hær som ikke har med sp.målet i tråden å gjøre. Bare så det er sagt så er jeg frisør, jeg tar hull i ørene OG har fått opplæring i dette på samme måte som en piercer. Anonymous poster hash: 84bf7...722

Har du det? Har du tatt anatomikurs? Nervekurs? Kurs i bruk om autoklav? Bruker dere kanyler? Vet du hvilket smykkemateriale og størrelse som passer best hvor? Vet du hvordan en gir rett etterbehandling? Har du to års læretid i bare piercing?

Dette har venninna mi, og jeg blir så provosert når frisører kommer og mener de kan det samme.

Anonymous poster hash: 9ac4a...351

Skrevet

Ehm.. jeg har vært lærling i piercing studio så du behøver ikke være provosert over meg! Uansett så kan man gå kurs for kun hull i ørene også.. flere salonger får tilbud om dette!

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg må bare kommentere EN ting hær som ikke har med sp.målet i tråden å gjøre. Bare så det er sagt så er jeg frisør, jeg tar hull i ørene OG har fått opplæring i dette på samme måte som en piercer.

Om du har det, så vet du at å ta hull med pistol er fullstendig idioti og at miljøet i en frisørsalong er fullstendig uhygienisk i forhold til hvor sterilt det skal være. Da vet du også at alle de idiotiske uvitende rådene en frisør gir og å snurre på dobben og rense med pyrisept er helt høl i nøtta. Da vet du at å sette med pistol ødelegger vevet i øret og setter dobben i feil stilling, du vet også at det er feil å bruke de dobbene og du vet at pistolen er alt annet enn steril selv.  Om jeg var frisør ville jeg nektet å ta hull på folk, for frisører er frisører og salongen er ikke ett egnet sted.

Skrevet

Det er slett ikke tull, hadde du visst noe som helst om piercinger hadde du også visst dette. Å gå til frisør for å få hull i ørene er som å gå til en sminkør for å klippe håret. 

Skrevet

Vi innfrir miljøloven og reglene som er satt ang dette i Norge, mer enn det gidder jeg ikke diskutere.. hvor dere velger å ta hull er opp til dere:)

Skrevet

Ja, hvorfor er det egentlig sånn at frisører tar hull i ørene? Da jeg fikk hull i ørene som 6-åring, var det også en frisør som gjorde det. Tror ikke det fantes piercingstudioer på begynnelsen av 80-tallet, og i hvert fall ikke noe mine foreldre hadde hørt om.... ;-)

Men frisører? Hvorfor ble det sånn?

Skrevet

Noen gullsmeder gjør det og, jeg har aldri villet ha det i min butikk. Jeg henviser folk til piercer hvis de kommer innom og spør. 

Skrevet

Jeg tar hull i ørene. Etter min mening og erfaring ville jeg tatt ut øredobben med en gang. Da vil hullet gro fortere og du slipper kanskje arr. men husk å rense hullet selv om du har tatt ut dobben:)

Så det vil ikke komme enklere infeksjon om jeg tar den ut? Ble begrunnet fra frisøren om at jeg burde vente til det var grodd litt for å unngå infeksjon.

Til alle som diskuterer hvorvidt en frisør er egnet eller ei, det er ikke det jeg spør om. Frisører her tatt hull i ørene i over 20 år.. At de ha samme utdannelse som en piercer er det neppe noen som tror. Gjerne derfor de kun setter hull i ørene og ikke andre steder på kroppen. At det er forskjell mellom utstyr er også kjent. Derfor jeg valgte å gå til frisør som skyver øedobben inn og ikke skyter den..

Takk til de med konstruktive svar, det er det jeg er ute etter :)

Hi

Skrevet

Nei, det er bare tull.. kommer lettere infeksjon om du har noe i hullet:) kroppen leger seg selv, plei det som ett åpent sår du:) lykke til!

Skrevet

Om du har det, så vet du at å ta hull med pistol er fullstendig idioti og at miljøet i en frisørsalong er fullstendig uhygienisk i forhold til hvor sterilt det skal være. Da vet du også at alle de idiotiske uvitende rådene en frisør gir og å snurre på dobben og rense med pyrisept er helt høl i nøtta. Da vet du at å sette med pistol ødelegger vevet i øret og setter dobben i feil stilling, du vet også at det er feil å bruke de dobbene og du vet at pistolen er alt annet enn steril selv. Om jeg var frisør ville jeg nektet å ta hull på folk, for frisører er frisører og salongen er ikke ett egnet sted.

Amen!

Er frisør selv og syns det er helt hull i hodet at vi får lov å drive med dette.

Føler meg på ingen måte kvalifisert til å lage hull i kroppsdelene til andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...