Gå til innhold

Bygge hus på en søndag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bygge et hus. Kan man jobbe der på søndag også ( det er ikke noe støyende arbeid )

Anonymous poster hash: 5d69b...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det kan du :-) er det mye lyd er det greit å holde seg unna kirketiden hvis du ønsker å unngå og tråkke folk på tærne :-)

Anonymous poster hash: ee34a...53e
Skrevet

ja, det kan du :-) er det mye lyd er det greit å holde seg unna kirketiden hvis du ønsker å unngå og tråkke folk på tærne :-)

Anonymous poster hash: ee34a...53e

Oki takk for svar.. Ironisk nok ligger huset kun et steinkast unna kirken😱 Hva er kirketid forresten så skal jeg passe på😊

Skrevet

Vi lever i 2014, men dere kan jo ta en pause mellom 11-13. Men uansett hører vel ikke de inni kirken noe uansett, så kjør på uansett

Skrevet

Så lenge dere ikke støyer kan dere gjøre akkurat hva dere vil. Det er ikke noe forbud mot å være flittig - selv på søndager!

Anonymous poster hash: 57350...419

Skrevet

Det er faktisk lovpålagt å holde et lavt støynivå på helligdager.

Skrevet

Det er faktisk lovpålagt å holde et lavt støynivå på helligdager.

Og hvis du leser, så påpeker HI at det ikke er støyende arbeid!

Skrevet

Naboen vår har begynt å bygge hus, og de siste seks søndagene har han begynt å bråke klokken syv og holdt det gående hele dagen. Idag begynte han seks og ikke vet jeg hvem som har klaget, men vi har nå en stykk sur nabo som har blitt kontaktet av politiet med beskjed om å ikke foreta støyende byggeaktiviteter på søndager. Men hvis du skal jobbe med oppgaver som ikke bråker er det ingen som kan nekte deg det.

Anonymous poster hash: e82e0...532

Skrevet

Spørs hva du mener med at det ikke er støyende arbeid da. Du kan selvsagt gjøre hva du vil så lenge der ikke plager andre, feks tapetsere, male osv. Men snekring, gravemaskinarbeid osv er egentlig ikke tillatt på søndager, pga støy.

Anonymous poster hash: bb19e...7c6

Skrevet

Vi har satt opp vegger. Og skal bygge innvendig. Men er så redd for å gjøre nye kommende naboer fornærmet .

Skrevet

Vi har satt opp vegger. Og skal bygge innvendig. Men er så redd for å gjøre nye kommende naboer fornærmet .

Hvordan kan du bygge innvendig uten å lage støy?

Snekring og saging høres veldig godt.

Tapesere og male kan du gjøre

Anonymous poster hash: 04b3c...aad

Skrevet

Jeg ville ikke reagert, hverken på snekringg eller på maskinarbeid :) ville nok blitt litt snurt om det hadde startet kl. 07.00, men innenfor rimelige tidspunkt på dagtid/ettermiddag ville det ikke vært noe problem :)

Anonymous poster hash: 542fb...1ed

Skrevet

Hvis vi ikke hadde fått brukt søndagene da vi satt opp hus, så ville byggeperioden tatt dobbelt så lang tid!!! En håpløs lov - skjønner ikke at folk får ødelagt en dag av en gressklipper eller hamring!

Anonymous poster hash: 15b99...1cb
Skrevet

Hvis vi ikke hadde fått brukt søndagene da vi satt opp hus, så ville byggeperioden tatt dobbelt så lang tid!!! En håpløs lov - skjønner ikke at folk får ødelagt en dag av en gressklipper eller hamring!

Det er jo ikke bare en dag. Det er bråk hver dag. Da er det veldig godt at det finnen en lov der det går an å få litt fred en dag i uken.

Ikke rart så mange blir syke og utbrent når vi aldri kan ha det litt rolig og fredelig.

Skrevet

Det er jo ikke bare en dag. Det er bråk hver dag. Da er det veldig godt at det finnen en lov der det går an å få litt fred en dag i uken.

Ikke rart så mange blir syke og utbrent når vi aldri kan ha det litt rolig og fredelig.

Det kan hende jeg er fryktelig unormal, men jeg klarer fint å slappe av selv om naboen mi (som er bonde) holder på med både traktor, snekring, graving osv på en søndag. Så lenge han ikke starter før hanen galer, spiller det ingen rolle for meg.

Jeg vet godt hva som står i loven, men jeg syns den er håpløs.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke interessert i å bli vekket klokka 7 på en søndag, det tror jeg ikke noen hadde syntes var spesielt ok. HVERTFALL ikke klokken 6. Står ikke opp så tidlig en vanlig ukedag en gang. 

Synes 10 er ok å starte på en søndag hvis man skal klippe plen, ikke tidligere. Tviler på naboene vil spise frokost til gressklipperstøy f.eks. 

Anonymous poster hash: 6ee7d...df2
Skrevet

Her i gata er det helt greit å gjøre slike ting på søndager, men frem til 11-12 så sover gata. Gjelder både lørdag og søndag. Eneste er dager med konfirmasjoner og spesielle bursdager. Da pleier naboen som evt har noe å siifra til naboene om at den og den dager så skal de ha selskap. Så da gjør ikke vi naboer noe som bråker, og vi tolerer evt støy fra festligheter.

Syns dette fungerer helt utmerket. Her møtes vi ute i gata med hver vår motorsag, hekksaks, gressklipper, hammer osv. Gammel som ung, pensjonister og barn. Stortrives i gata her. Etter seks om kvelden blir støynivået lavere, vi tåler en fest eller ti. Og de som har fest tar jo ikke helt av siden det er barn rundt om, og de med barn overlever litt støy fa fest innimellom.

Anonymous poster hash: c7000...2b3

Skrevet

Hvordan kan du bygge innvendig uten å lage støy?

Snekring og saging høres veldig godt.

Tapesere og male kan du gjøre

Blir snekring og saging men veggene rundt er ikke så lytte. Og du hører ikke noe spesielt bråk hvis du ikke akkurat står ut i hagen din for å prøve å høre. Meg personelig gjør det ingenting om naboen hadde jobbet på søndag utenom noe veldig støyende da kansje. ( har 4 barn hjemme så stille er det ikke rundt meg uansett😜 )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...