Gå til innhold

Vi er usikre på om vi vil ha hund eller katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begge deler, og kan på ingen måte velge for deg. Men jeg vil skyte inn at det absolutt ikke, som det kan virke som etter å ha lest denne tråden, følger et mindre ansvar med det å ha katt. Slikt gjør bare vondt å lese. Katt eller hund: samme ansvar, enkelt og greit. At katter klarer seg bedre i forhold til lufting og kanskje rengjøring fritar ikke eieren fra oppfølging, og myten er skyld i mange vonde katteskjebner når ferien begynner eller vinteren kommer. 

Skrevet

Mye rare svar her.katten min er et familiemedlem.min katt er helt unik.han er kastrert.han går tur med meg ute å elsker at jeg kaster ball som han løper etter.elsker katten min.en kjempe god kamerat.jeg mener mye kommer Ann på eier.legger du ikke noe i det å ha dyr.så vil du å dyret heller ikke få noe bra forhold til det heller.jeghar alltid hatt katter .å har hatt et godt forhold til alle dyrene jeg har hatt.men pusen jeg har nå er helt unik:)

Anonymous poster hash: c7682...2d1

Skrevet

Som mange andre nevner her, så er katter selvstendige, og enkle husdyr.. Men dersom du ønsker et familiemedlem med personlighet som tar en skikkelig del i familien, så er kanskje ikke katt veien å gå.. Med en katt, så vet du aldri hva du får. Du kan ende opp med en katt som hater kos, som kun er for seg selv, og det eneste du står for, er mat, vann og dyrlege.  Du kan ikke oppdra en katt på lik linje med en hund. Med en katt, så får du enten eller. Tror dette også er en av grunnene til at så mange kvitter seg med katter. Fordi de tror de får "kosedyr", men når det viser seg at katta er selvstendig og bare "er der", så gidder de ikke mer. De får en søt kattunge de kan dulle med, men når katten blir stor og ikke gidder å ligge på fanget/leke mer, så er de bare tilstede, uten at man får noe igjen fra dem. Jeg har mange venner med katter, og det er kun 10% av dem som faktisk har katta som et "familiemedlem". De fleste kattene er bare tilstedeværende. Liker ikke kos, gjemmer seg når det kommer gjester, og er som regel kun ute, eller på egenhånd hjemme. Jeg er glad i katter, men ville neppe skaffet meg en selv, nettopp fordi man aldri vet hva man får. En hund derimot, der står det mest på deg som eier, hvordan du vil at hunden skal bidra i familien.Skal du ha en brukshund, eller skal du ha et familiemedlem?  Men som andre nevner her, en hund krever jo også like mye tilbake. For å ha en hund som et familiemedlem, så må man virkelig bruke tid på den. Ikke bare til turer, men til kos, og psykisk trening. En hund krever MYE mer enn en katt.Men du får også (som regel, det finnes utrolig mange morsomme og særegne katter) mye mer igjen fra en hund enn en katt. Du/dere, må jo sette dere ned og finne ut hva dere ønsker av et evt kjæledyr.Hvor mye er dere villige til å gi? Hvor mye forventer dere at kjæledyret gir?   Anonymous poster hash: 3eca7...17f

Har hatt mange katter. Min erfaring er at om de blir kost mye med fra de er kattunger, så blir de veldig kosete senere også.

Skrevet

Min mening er at om du ikke vet selv om det er katt eller hund du vil ha, så burde du kanskje vente en stund til du finner ut hva du virkelig ønsker.

Anonymous poster hash: 44a22...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...