Gå til innhold

Hva tjener dere Barnehagelærere? Hilsen Barnehagelærer student :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Årslønn på rundt 405 000 for pedagogiske ledere uten ansiennitet i private barnehager, etter årets lønnsoppgjør :-) kommunale har ofte litt under.

Anonymous poster hash: c8c8e...7bc

Annonse

Det heter førskolelærer, og du er i bestefall godt uti første året ditt nå.

Anonymous poster hash: e47a7...08a

Nei, det heter barnehagelærer!

Hilsen barnehagelærerstudent på andre året.

Anonymous poster hash: a9d84...43b

"Barnehagelærer student"? Kanskje en idé å lære seg særskriving før du skal ut i jobb? Håper i alle fall at du har tenkt å forbli i barnehagen og holder deg langt unna skolen.

Anonymous poster hash: 0219e...034

Det heter barnehagelærer nå, tidligere førskolelærer. Lønna er litt forskjellig fra kommune til kommune, private er ofte dårligere betalt enn kommunale barnehager. Jeg jobber som pedagogisk leder og har14års ansiennitet med en årslønn på 484000kr.

Lykke til med resten av studiene og senere jobb.

Anonymous poster hash: 510e4...04b

Lønn kommer jo an på arbeidsgiver, i hovedsak tre ulike da jeg skulle søke ny jobb - Oslo kommune har forholdsvis høy lønn, jeg hadde 476 000,- med 14 års ansiennitet da jeg sluttet der. KS har sine minstelønnssatser og så har man PBL-A som mange private barnehager har bundet seg til som typisk ligger noe lavere.

Jeg jobber nå i Skedsmo kommune og etter lønnsoppgjøret i år har jeg 442 000,- med over 10 års ansiennitet. Neste år når jeg 16 år og går da opp til 479 000,- Tror nyutdannede har rundt 400 000,- her. Anbefaler deg å undersøke rundt pensjonsordning også som er endel av lønna og blir stadig viktigere da forskjellene er store. Ikke noe man tenker så mye på som ung og nyutdannet, men ettersom man blir eldre blir det stadig fremover!  

Anonymous poster hash: 110dd...1c2

Annonse

Jeg er nyutdannet barnehagelærer og ble positivt overrasket da jeg kom ut i jobb denne høsten. Fikk rett over 400 000 i året. og en stiger jo ganske fort etterhvert som årene går:)

Anonymous poster hash: 8e4bc...918

Ha ha når jeg startet som førskolelærer for 10 år siden hadde jeg 270000 og syns det var fantastisk mye😂😂 nå har jeg mye videre utdanning og jobber i skolen og tjener over 500000, og det er jo ikke akkurat fantastisk mye i dagens samfunn....

Anonymous poster hash: 98c13...510

Sammenlignet med andre mannsdominerte yrker med samme utdanningsforløp er det ikke super lønn, men det har kommet seg veldig de siste årene, mye pga mangel på utdannede pedagoger og fokus på viktigheten av barnehage for små barn. 

Tilbake i 2006 tjente jeg 260 000,- mot 442 000,- i dag så jeg er fornøyd med utviklingen! 

Det heter førskolelærer, og du er i bestefall godt uti første året ditt nå.

Anonymous poster hash: e47a7...08a

Hvilken stein har du levd under den siste tiden?

Anonymous poster hash: f819e...f50

Ha ha når jeg startet som førskolelærer for 10 år siden hadde jeg 270000 og syns det var fantastisk mye😂😂 nå har jeg mye videre utdanning og jobber i skolen og tjener over 500000, og det er jo ikke akkurat fantastisk mye i dagens samfunn....

Du skal ikke klage!!!!! Jeg er sykepleier og tjener mye dårligere enn deg. Skammelig at du får deg til å si at din lønn ikke er bra. Jeg tjener over 100 000 mindre enn deg...........

Anonymous poster hash: 7ed0f...bf3

Du skal ikke klage!!!!! Jeg er sykepleier og tjener mye dårligere enn deg. Skammelig at du får deg til å si at din lønn ikke er bra. Jeg tjener over 100 000 mindre enn deg...........

Da skal vel ikke du heller klage? For det finnes da de som tjener mindre enn deg..

Nei altså, du leser at hun har mer utdanning enn bare bhglærerutd?

Anonymous poster hash: dc8ff...49b

Også ganske skammelig at hun ikke vet forskjell på "da" og "når".

Anonymous poster hash: 0219e...034

Må si at jeg ble litt overrasket over svarene i denne tråden. Jeg er lærer (adjunkt m/tilleggsutdanning + et ekstra år, dvs. 6 års høyere utdanning) og tjener nå ca 450 000 kr med 4 års ansiennitet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hva barnehagelærere klager over når dere tjener nesten like mye som meg selv om jeg har dobbelt så lang utdannelse som dere...

Anonymous poster hash: 88352...c23

Men, klager barnehagelærere så veldig da? Som sagt klagde jeg i 2006 for lønn på 260 tusen, men nå er jeg fornøyd! Selvfølgelig vil man gjerne ha mer og en økning hvert år, men mitt inntrykk er ikke at vi førskolelærere klager så veldig!? 

Er enig i at lønnen til sykepleier og adjunkter er for lav, men det er jo opp til fagforeningene å forhandle om bedre lønn, det er vel det man betaler kontingenten for? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...