Gå til innhold

Eggløsning

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere funnet ut eggløsningsdagene? Eggløsningskalkulator? Målt temp? Telt dager? Har syklus på ca 28-29 dager.

Noen av dere som har røyket som tror det kan ta litt lengre tid for å bli gravid da ? Har selv sluttet for noen mnd siden, men lurer på om det kan ta lengre tid for å oppnå resultat da?

Har dere spist noen extra vitaminer eller brukt andre "kjærring" råd ?

Takker for alle svar og tips 😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144172980-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan hvertfall svare på EL biten! Jeg har også en syklus som varierer fra 28-30 dager! Jeg får EL ca 14 dager etter første dag i siste mens, altså 14 dager før neste mens igjen! Kjøpte meg EL tester på billigtester.no og får bekreftet EL med disse, veldig greit! Dette er i grunn det eneste jeg gjør Ila syklusen!

Jeg lever livet som normalt helt til den dagen jeg tester positiv, men du gjør det nok lurt å stumpe røyken i forkant! Selv snuste jeg da jeg ble gravid sist, men var ikke noe problem å legge den fra meg med det samme testen var positiv! Husk å starte med Folat hvis du ikke allerede har gjort dette ;) lykke til med prøvingen og velkommen inn i IKM gruppen du hører til :)

Tusen hjertlig takk for svar ❤

Kanskje jeg må kjøpe en slik test da

Kjøper man folat på helsekost eller apotek? Finner det vel ut på nett men

Ja røyking er ikke bra uansett, godt å være røykfri uansett

Sluttet å røyke pga en operasjon jeg akkurat har tatt og vil fortsatt være røykfri

Har hatt en kikkhulsoperasjon denne uke, eggledere og alt er ok så er så spent at huff .

Bare hyggelig :)

Når man tester etter EL, så er det greit å teste et par dager i forveien og da på ettermiddagsurin. Det er størst sjans for LH stigning da (hormonet for EL). Det billigste er å kjøpe en god del av strimlene så har du!

http://www.billige-tester.no/eggloesningstest-c-4.html?osCsid=fougf5694at5egko13valqbgl3

Folat får du kjøpt på apoteket ja og skal tas mens man prøver på å bli gravid og i det første trimesteret når du har blitt gravid :)

Så flott at alt er "klargjort" der nede, så da er det bare å telle dager, og finne ut når du har EL :)

Annonse

Gynekologen min sa at 99% av alle som har regelmessig syklus har også normal EL. Og EL er som regel 14 dager før neste mens. Da er det enkelt å regne ut. Kan variere fra 12-16 dager, men hvis man har sex i den perioden burde alt fungere som det skal.

Jeg har tempet helt siden vi begynte å prøve for over to år siden, og fant ut at jeg har EL 16 dager før neste mens. Regelmessig syklus på 29 dager.

Da vi ikke ble gravide og dro til gynekologen, sa hun at temping og testing osv er helt unødvendig for folk som har regelmessig mens, siden de også vil ha normal EL.

Forøvrig skal EL-tester ikke taes med morgenurin, siden man da ofte vil få falsk positiv.

Endret av Pobie

Gynekologen min sa at 99% av alle som har regelmessig syklus har også normal EL. Og EL er som regel 14 dager før neste mens. Da er det enkelt å regne ut. Kan variere fra 12-16 dager, men hvis man har sex i den perioden burde alt fungere som det skal.

Jeg har tempet helt siden vi begynte å prøve for over to år siden, og fant ut at jeg har EL 16 dager før neste mens. Regelmessig syklus på 29 dager.

Da vi ikke ble gravide og dro til gynekologen, sa hun at temping og testing osv er helt unødvendig for folk som har regelmessig mens, siden de også vil ha normal EL.

Forøvrig skal EL-tester ikke taes med morgenurin, siden man da ofte vil få falsk positiv.

det er faktisk helt sant det du sier, og hvis man vet at syklusen er regelmessig så skulle EL tester være helt unødvendig, så sånn sett skjønner jeg egentlig ikke helt selv hvorfor jeg bruker disse testene, de er jo bare med på å øke stresset føler jeg! Men jeg syntes derimot det var greit å ta i bruk testene eter at jeg hadde MA tidligere i sommer siden syklusen var litt over stokk og stein i perioder! Og er det slik at man tester så har jeg også lest det at man skal teste om ettermiddagen, nettopp pga av det du nevner, samt at LH toppen som oftest er høyest på denne tiden :)

Åhh tusen takk for alt dere skriver ikke bare til meg men det dere diskuterer med hverandre, veldig nyttig å lese hva dere skriver ❤ Så flott ett forum dette er, har dere prøvd lenge ?

Og har dere barn fra før? Er skikkelig spent, har mensen nå, fikk den 2 okt, så det blir en spennende periode fremover ❤

det er faktisk helt sant det du sier, og hvis man vet at syklusen er regelmessig så skulle EL tester være helt unødvendig, så sånn sett skjønner jeg egentlig ikke helt selv hvorfor jeg bruker disse testene, de er jo bare med på å øke stresset føler jeg! Men jeg syntes derimot det var greit å ta i bruk testene eter at jeg hadde MA tidligere i sommer siden syklusen var litt over stokk og stein i perioder! Og er det slik at man tester så har jeg også lest det at man skal teste om ettermiddagen, nettopp pga av det du nevner, samt at LH toppen som oftest er høyest på denne tiden :)

Jeg temper fremdeles, selvom gynekologen mener det er unødvendig :) Nå som vi er på første IVF-forsøk synes jeg rett og slett bare det er interessant å sammenligne temp med "naturlig" syklus.

Åhh tusen takk for alt dere skriver ikke bare til meg men det dere diskuterer med hverandre, veldig nyttig å lese hva dere skriver ❤ Så flott ett forum dette er, har dere prøvd lenge ?

Og har dere barn fra før? Er skikkelig spent, har mensen nå, fikk den 2 okt, så det blir en spennende periode fremover ❤

vi har prøvd siden januar og var så heldig å bli gravid i mars, men mistet dessverre i MA i mai, er mnå inne i prøveperiode 4 etter at vi mistet! Vi har ingen barn fra før, bortsett fra en firbent baby :P

Jeg temper fremdeles, selvom gynekologen mener det er unødvendig :) Nå som vi er på første IVF-forsøk synes jeg rett og slett bare det er interessant å sammenligne temp med "naturlig" syklus.

alkurat det der med temping er sikkert veldig facinerende å følge med på ja, hvordan temperaturen endrer seg gjennom syklusen :)

Annonse

Åhh så trist å høre at du har mistet , huff, håper virkelig dere lykkes snart

dessverre er det slik som skjer, ganske ofte også, men vi kan jo ikke gi opp håpet av den grunn ;) vi håper også at en ny spire er på plass snart, nærmer seg drastisk 1 år siden prøvingen startet :( vi får krysse fingrene for at vi er heldige denne prøveperioden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...