Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Vi fikk i gave en tripp trapp stol fra ei som har jobbet på fabrikken før i tida. Stolen har vært lagret og er ikke tatt i bruk. Men jeg finner absolutt ingen dato under noen av føttene som det er på dei nye. Jeg vil nok tro den er fra før av 2003. Hun sluttet der før det. Om jeg ikke får tak i ei gammel bøyle, så er jo heile poenget borte med stolen. Vil jo ikke ha en stol som kan brukes bare fra den alderen ungen kan komme seg opp og sitte uten bøyle selv. Har noen klart å finne en løsning? Det går jo sikkert ikke an å få dei nye bøylene på? Damen i butikken meinte at ryggplankene på dei nye stolene er tykkere (eller var det omvendt).... Anonymous poster hash: 91e39...f48
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Anbefaler deg å google og være litt løsningsorientert. Jeg brukte 20 sekunder på å finne dette ved å google for deg, vær så god: http://files.idrift.no/gaute/tripptrapp/ Anonymous poster hash: 9648d...4b1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Ellers finner du masse bøyler til salgs her: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=bøyle+tripp+trapp Anonymous poster hash: 9648d...4b1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har sett alt som finnes av å lage hakk i stolen på nettet, blant anna den der sida Ville du saget i stolen for å så fjerne bøyle og la noe så stygt stå der i 4 år til? Det vil ikke jeg. I grunne er jeg ut etter andre sine opplevelser angåendes samme problem. Og så masse bøyler til salgs er det heller ikke. Jeg fant 3 og ingen av dei var noe særlig fine. Anonymous poster hash: 91e39...f48
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Du kan slipe de ned med sandpapir og male dem, du skal jo ikke ha på bøyla så lenge uansett.. Men om du googler det (som jeg gjorde) finner du masse tidligere tråder (også her) om temaet der folk skriver om sine erfaringer Anonymous poster hash: 9648d...4b1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Vi har gamle tripp trapp stoler og nye. Har kunne bruke de nye bøylene (eller vi kjøpte stolen i 2004. Så mulig ny variant etter det, men tviler litt) på de gamle vi har arvet. Hadde ingen problem med det. Brukt en fra en annen tripp trapp også, som ikke er orginalen. Den satt på, men var ikke like bred så vinglet litt. Falt ikke av, og fungerte fint. Vi arvet flere tripp trapp stoler etter vi hadde kjøpt to stk. Så vi har hjemme og på hytta. Mormor har også en hjemme. Anonymous poster hash: bb53a...a96
KjellG Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Gammel tråd, men for nye lesere: Har studert gammel stol og baby set i plast V2 model 1593 (informasjonen leses i plasten vendt mot ryggbøylen, så bøylen må av for å lese). Ser for meg ut til at det enkleste er å ta av øvre ryggribbe. Denne skjæres ca 1 cm smalere i underkant. Kanten rundes av og baby set V2, V3 kan greit monteres som på de nye stolene .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå