Gå til innhold

Hvor ofte må du skifte tampong på "de verste" dagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 7c881...91e

Skrevet

Når tampongen er full...? Det kan jo ikke vi vite. Kommer an på hvor ille dine 'verste dager' er, hvilken str og type tamponger du bruker og slike ting... Du må nesten bare prøve deg frem.

Anonymous poster hash: 58df8...2a8

Skrevet

Jeg bruker to tamponger pluss bind, bytter hver 2.-3. time. Dag en og to er ille, men så roer det seg raskt og jeg går over til en tampong og mye lenger intervall.

Anonymous poster hash: 9e103...a2e

Skrevet

Når tampongen er full...? Det kan jo ikke vi vite. Kommer an på hvor ille dine 'verste dager' er, hvilken str og type tamponger du bruker og slike ting... Du må nesten bare prøve deg frem.

Anonymous poster hash: 58df8...2a8

Men HI ville bare vite hva andre gjør? Hun spurte ikke hvor ofte hun skulle skifte...

Anonymous poster hash: 5b256...8bc

Skrevet

Bytter som regel 2 ganger om dagen.. På morningen, og etter jobb når jeg dusjer. Er det mye, så bytter jeg enda en gang på  kvelden, men det er det svært sjeldent..

Anonymous poster hash: 3a002...afb
Skrevet

Bytter annenhver time den verste dagen, bruker bind i tillegg for jeg blør garantert gjennom. Blør som en slaktegris på dag to som er den verste, er oppe og skifter tre ganger i løpet av natta også for å unngå gris i senga.

Så avtar det velgig og jeg kan gå 4-5 timer uten å skifte på dag tre og fire. Etter det bruker jeg bare bind. Pga bakterievekst og fare for tampongsyke skal vel aldri en tampong sitte mer enn 5 timer så da bruker jeg ikke det de siste to dagene som jeg blør lite...

Anonymous poster hash: 17c2e...21e

Skrevet

Hver time. Jeg bruker ikke tamponger lenger, men bind, pga store blødninger.

Anonymous poster hash: 1f21c...349

Skrevet

Hver 3 time ca. Blør lite og bruker den minste tampongen som er gul. Men skifter så ofte for at det ikke er bra å gå for lenge med brukt tampong. Man kan få sopp og infeksjon. Jeg har heldigvis sluppet unna det.

Anonymous poster hash: 3d60d...019

Skrevet

Jeg bruker rød tamponger og må noen ganger bytte 2/3 time de to første dagene. Jeg tåler ikke bind så jeg må bare klare meg med tampong...

Anonymous poster hash: fcc0a...56b

Skrevet

To tamponger samtidig?? :o Hvordan er det mulig da??

Skrevet

Lurer jeg også på...

Anonymous poster hash: f9129...e6c

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg bruker ob (den største) og nattbind, på de verste dagene kan det faktisk holde i hele 20 min, men da er jeg heldig.. Stort sett sitter jeg bare på toalettet nesten hele dagen. Forferdelig slitsomt, og jeg må ta jerntilskudd hele tiden. Heldigvis er det "bare" to dager det er slik, de andre fem dagene er det mulig å bruke bare bind eller ob og det holder at jeg bytter ca hver time. Vurderer å fjerne hele livmora snart!

Skrevet

Hvorfor ikke bruke menskopp tenker jeg.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke menskopp tenker jeg.

Enig. Da slipper dere å tenke på om tampongen lekker eller ikke.

Skrevet

Jeg bruker bind. Men blør så lite at ingenting kommer ut før jeg setter meg på do og "åpner opp". Av og til er det litt blod i bindet.

Bytter uansett 3 ggr daglig ;)

Anonymous poster hash: 0913e...7da

Skrevet

Bytter tampong her fjerde dag ca :)

Anonymous poster hash: 976ac...4b8
Skrevet

Jeg bruker to tamponger pluss bind, bytter hver 2.-3. time. Dag en og to er ille, men så roer det seg raskt og jeg går over til en tampong og mye lenger intervall.

2 tamponger samtidig??

Anonymous poster hash: eab6f...0fc

Skrevet

Bytter tampong her fjerde dag ca :)

Anonymous poster hash: 976ac...4b8

Har du en tampong inne i 4 DAGER? Håper du mente timer ;)

Anonymous poster hash: 17c2e...21e

Skrevet

Jeg bruker ob (den største) og nattbind, på de verste dagene kan det faktisk holde i hele 20 min, men da er jeg heldig.. Stort sett sitter jeg bare på toalettet nesten hele dagen. Forferdelig slitsomt, og jeg må ta jerntilskudd hele tiden. Heldigvis er det "bare" to dager det er slik, de andre fem dagene er det mulig å bruke bare bind eller ob og det holder at jeg bytter ca hver time. Vurderer å fjerne hele livmora snart!

Hvorfor får du ikke svidd av slimhinnene hvis du blør så mye?

Enkelt inngrep som utføres i narkose. Dagkirurgi.

Anonymous poster hash: a4992...a6f

Skrevet

Lurer jeg også på...Anonymous poster hash: f9129...e6c

Ha ha ha, jeg tenkte den kom. :D Jeg bruker tampax og setter de i samtidig.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hvorfor får du ikke svidd av slimhinnene hvis du blør så mye?

Enkelt inngrep som utføres i narkose. Dagkirurgi.

Anonymous poster hash: a4992...a6f

Jeg hadde håpet det skulle bli bedre etter fødselene, og det ble det forsåvidt, men de siste to årene har det kommet tilbake. Har vært hos legen utallige ganger, men han vil ikke henvise meg for slikt pga en komplisert sykdomshistorie. Kan jeg ringe sykehus selv? Svi av slimhinner har jeg aldri hørt om før, hvordan er effekten på dette? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...