Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Er d noen som følger med når en plutselig tar ut så mye penger? Anonymous poster hash: 68823...b2a
Mother Gothel Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Er du en av mennene som skal ha sex med hun dama her inne? Sa hun virkelig ja??! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Ja. Håper du har satt av penger til mva. og straffeskatt også. Anonymous poster hash: 56a84...425
*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Det tror jeg ikke. Hallo, 20.000 er ikke allverdens penger i dag. Det er mye penger , men det er det likevel ikke om du forstår. Det kan like gjerne være at du tar ut forbrukspenger for en mnd, fordi dere liker og handle og bruke cash og ikke kort. hadde du tatt ut 100 laken så kanskje,
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Ta det ut i flere runder da vel, i minibank feks. Tviler på de i banken har så god tid at de følger med på 20.000. De følger nok med på større beløp som settes inn, eller om det gjentas. Anonymous poster hash: 223a2...a85
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 du har jo lov til å betale noen andre for arbeid de utfører og de har lov til å tjene 40 000 skattefritt på hobby hvert år. Så det vil ikke være noe problem. Problemet kommer når du leier ett firma (som har denne jobb som yrke) og betaler de svart for at de skal slippe mva og skatt. Anonymous poster hash: 09d94...95f
MammantilNurket Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Det er usolidarisk å benytte svart arbeidskraft. Vi betaler skatt for å bevare velferdsstaten. Det dreier eksempelvis om at vi sammen bidrar til at det ikke skal koste penger å være på sykehus eller gå på skolen. Jeg synes at du skal tenke deg om før du velger å betale for svart arbeid. Du må også være obs på at dette ikke er i arbeidstakers interesse da h*n eksempelvis går glipp av pensjonspoeng. Du mister også alle rettigheter med tanke på garantier. Det vil altså si at du snyter fellesskapet, tjenesteyter og deg selv. Dette vil jeg betrakte som en tap-tap-tap-situasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Les dette utdraget fra Sticos.no så tror jeg ikke du er så lysten på å bruke svart arbeid lenger, iallefall ikke 20.000: Fra 1. januar 2011 kan privat oppdragsgiver som kjøper tjenester eller varer sammen med tjenester, bli gjort medansvarlig for skatt og merverdiavgift som er unndratt av den næringsdrivende som leverer tjenesten. Medvirkeransvaret gjelder for omsetning der kjøpesummen overstiger 10 000 kroner og kjøperen ikke har betalt via bank. Dette innebærer at dersom det betales med kontanter for over 10 000 kroner, kan skattemyndighetene kreve at kjøperen innbetaler den skatten og merverdiavgiften som den næringsdrivende ikke har innberettet. Anonymous poster hash: 58782...318
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Risikoen ved å bruke svart arbeidskraft er noe større nå enn det var tidligere, jf utklipp fra sticos over her. Men hvis du vil unngå å bli tatt; Ta ut pengene over litt tid, gjerne noen uker. Et par tusen av gangen. Ta ut penger i butikken når du handlet. Hvis arbeidsmennene er synlig for andre, ikke la de jobbe søndager. Hilsen en som jobber med å avsløre slikt. PS. Det du planlegger å gjøre er skikkelig lavmål altså. Anonymous poster hash: d4d2a...8eb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Det har jeg gjort mange ganger, men ikke for svart arbeid. Bla når jeg har kjøpt bil, hest og hund. Men da har summene vært høyere enn det. Anonymous poster hash: 720cd...05f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har gjort det mange ganger, men ikke for svart arbeid (det er jeg totalt imot, bare så du vet det). Jeg har tatt ut så mye som 60.000, faktisk. Til bil. Ikke noe problem... Anonymous poster hash: 182a2...07c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Mener å huske fra en kort periode i bank at banken plikter å melde i fra om uttak over 25000, men mulig jeg husker helt feil. 20000 er jo da innafor. Skjønner ikke at du gidder å gjøre deg til kjeltring for småpenger (ikke at det er greit ved større summer heller, men mer forståelig), men ok. Anonymous poster hash: fa4be...41e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Les dette utdraget fra Sticos.no så tror jeg ikke du er så lysten på å bruke svart arbeid lenger, iallefall ikke 20.000: Fra 1. januar 2011 kan privat oppdragsgiver som kjøper tjenester eller varer sammen med tjenester, bli gjort medansvarlig for skatt og merverdiavgift som er unndratt av den næringsdrivende som leverer tjenesten. Medvirkeransvaret gjelder for omsetning der kjøpesummen overstiger 10 000 kroner og kjøperen ikke har betalt via bank. Dette innebærer at dersom det betales med kontanter for over 10 000 kroner, kan skattemyndighetene kreve at kjøperen innbetaler den skatten og merverdiavgiften som den næringsdrivende ikke har innberettet. Anonymous poster hash: 58782...318 Gjelder dette bare tjenester, eller også produkter? I såfall, kan man bli skyldig når man f.eks. kjøper en bil privat? Selger betaler jo ikke mva eller noe på det...?? Anonymous poster hash: 6d12a...156
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Håper du samtidig fraskriver deg retten til barnetrygd, sykepenger og andre rettigheter velferdsstaten, som du nå bidrar til å undergrave, gir deg. Nordmenn fortjener faen ikke velferdsstaten. Anonymous poster hash: fc51c...020
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 paranoid? Selvfølgelig kan du ta ut 20 000 uten at du blir satt under lupen! Anonymous poster hash: deae3...ca5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Hehe! Takk for tilbakemeldinger syns d er rart at såå mange har så sterke meninger om dette. Selv jobber vi fullt begge to.. min man skatter så d holder med sin stilling til sjøss. Han skatter nok mer enn mange av dere til sammen. VI hadde et lite problem i huset som krevde av vi måtte ha kjapp arbeidskraft. Derfor kontaktet vi noen polakker som kunne stille på dagen. Her vi bor er dette helt normalt. Hi Anonymous poster hash: 68823...b2a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Tror ikke det er noe problem, mannen min tok ut 19.000,- forrige uke for å betale en båthenger han kjøpte privat (brukt). Men at du virkelig velger å benytte deg av svart arbeid synes jeg er skikkelig lavmål, det ville jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: fc7f5...163
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Så vidt jeg vet skal det registreres hvis noen tar ut mer enn 10.000,- i kontanter, men jeg tviler på at noen gjør noe ut av det hvis det er et enkeltuttak. Anonymous poster hash: b5203...0e3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Så prektige dere er da, jeg kan vedde på at dere som sier at svart arbeid er lavmål, gjør det selv også. Give me a break, i don't buy it! Anonymous poster hash: 47449...ddb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Les dette utdraget fra Sticos.no så tror jeg ikke du er så lysten på å bruke svart arbeid lenger, iallefall ikke 20.000: Fra 1. januar 2011 kan privat oppdragsgiver som kjøper tjenester eller varer sammen med tjenester, bli gjort medansvarlig for skatt og merverdiavgift som er unndratt av den næringsdrivende som leverer tjenesten. Medvirkeransvaret gjelder for omsetning der kjøpesummen overstiger 10 000 kroner og kjøperen ikke har betalt via bank. Dette innebærer at dersom det betales med kontanter for over 10 000 kroner, kan skattemyndighetene kreve at kjøperen innbetaler den skatten og merverdiavgiften som den næringsdrivende ikke har innberettet. Anonymous poster hash: 58782...318 Gjelder dette bare tjenester, eller også produkter? I såfall, kan man bli skyldig når man f.eks. kjøper en bil privat? Selger betaler jo ikke mva eller noe på det...?? Anonymous poster hash: 6d12a...156 Som utdraget sier gjelder det tjenester eller varer sammen med en tjeneste, f.eks Fliselegging og flisene som brukes. Det er jo ikke moms på salg av brukte varer, så det blir jo en helt annen sak tenker jeg. Anonymous poster hash: 58782...318
Sint naken biltyv Skrevet 3. oktober 2014 #21 Skrevet 3. oktober 2014 Svart arbeidskraft er bare galt. Både pga dokumentasjonen man trenger på arbeid utført i huset ved feks salg, om noe skjer og du trenger å bruke forsikring osv. Og pga at du kan risikere både bøter og det å måtte betale div for bedriften du betaler svart. Og fordi du ødelegger for alle oss andre som bidrar til å betale for godene vi har her i velferdsstaten Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå