Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Er det da tillitsvalgt i sykepleierforbundet som på vegne av meg må si at denne ikke kan godkjennes? Jobber deltid pga unger bl,annet, men har f.eks nå fått fri en mandag så aftenvakt tirsdag og fri onsdag og dag torsdag og torsdag. Tidligere hadde jeg jobb denne turnusuken tirsdag, onsdag og torsdag og det fungerte helt fint for meg. I tillegg er det nye forslaget at når arbeidshelger skal begynne så begynner vi torsdags aften og jobber slik A A D D så først mandag har jeg fri igjen. Synes det blir veldig langt helger med jobbing med den nye turnusen. Vet ikke hvordan jeg skal få gjennomslag for mine ønsker , er det noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: f5a35...222
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Skjønner ikke hva du klager på? Du får jo fri mandag etter jobbe helg Anonymous poster hash: 1c3a8...af7
Iiiiik Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Så lenge de følger reglene om varsling innen turnus endres og de holder seg innenfor den deltidsbrøken det er skrevet arbeidsavtale om, spørs det om det hjelper å klage. Det enkleste er ofte det beste, altså bør du først selv gi beskjed til leder om at dette er en vanskelig turnus for deg og at du ikke ønsker endringene. Hør om det er mulig å gjøre tilpasninger. Kommer jo an på lederen din, størrelsen på avdelingen, hvor mange andre som vil protestere, hvor "vanskelig" du vurderes som fra før osv. Men soom også #2 svarer, dette fremstår ikke som urimelig fra arbeidsgivers side. Hvis du ikke når frem via direkte samtale, kan du involvere tillitsvalgt, men det kan godt hende at svaret også fra henne er at dette ligger innenfor arbeidsgivers styringsrett.
sikrima Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Det er bare dersom turnusen er ulovlig ( man jobber for lenge uten fri m.m.) at en turnus ikke kan godkjennes. Man kan selvsagt ønske turnus, men så lenge den er lovlig så godkjennes den... Forbundene kan ikke gå inn å overstyre arbeidsgiver om de ansattes ønsker ikke blir hørt ved å ikke godkjenne...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg forstår hekler ikke problemet. Noen uker jobber jeg 6 dager igjen strekk pga jobbehelg. Dvs man-tirs-tors-fre-lør-søn-man-tirs. Og har da først fri på onsdag etter jobbehelg. Jeg jobber også deltid. Anonymous poster hash: dea81...8ec
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Så siden du jobber deltid, vil du alltid ha langfri mellom jobbeperiodene? Den nye turnusen høres ikke ulovlig ut, ergo er det lite sannsynlig at det er noen vits i klage. Vi har ønsketurnus. Fantastisk-alle må gi og ta litt. Anonymous poster hash: 800e3...8cb
Honningmelon Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Den turnusen din høres helt fin og normal ut.
Hjertefru Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Sånn generelt er det vel best å komme på banen før turnus blir laget med personlige ønsker. På min arbeidsplass ble det nylig utarbeidet ny turnus, og da ble vi bedt om å komme ned skriftlige ønsker i forkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå