Gå til innhold

Hvilken type hunderase, liten til middels størrelse, passer til en familie med tre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker en hund som ikke er for stor. Altså, liten til middels, men ikke knøttliten. Chihuahua blir litt for liten.

Det bør være en enkel hund ettersom vi ikke har hatt hund før.

Anonymous poster hash: 9d75a...7db

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har hatt en blandingshund og en spisshund, og har jobbet med hunder så jeg føler jeg har litt bedre kontroll på hunderaser enn da jeg var 14år og fikk min første hund. Jeg får nesten alltid rett når jeg gjetter hvilke raser en blandingshund er blanding av. For øyeblikket kan jeg ikke ha hund da vi leier leilighet.

Jeg vil anbefale: Cavalier king Charles spaniel, Kooiker, Bichon havanais, eller welsh springer spaniel.

Vi skal nok ha oss en Bichon Havanais når vi flytter :)

Anonymous poster hash: 5b5eb...9e2
Skrevet

Vi skal ha en Rhodesian ridgeback også. De er gode, stødige familiehunder, men de er store, i hvert fall hvis dere skal ha hannhund.

Skrevet

Vi skal ha en Rhodesian ridgeback også. De er gode, stødige familiehunder, men de er store, i hvert fall hvis dere skal ha hannhund.

Wow... RR er ikke nettopp den enkleste hunden... Anbefaler deg å lese mye og tenke deg svært, svært nøye om før du anskaffer RR, særlig hvis dere har små barn i familien.

Anonymous poster hash: 70c27...05a

Skrevet

Sjekk ut på FOD eller andre omplasseringssteder. Der er det mange flotte hunder som trenger et hjem!

Uansett rase, så må du se an personlighet. Vi valgte en hund som ifølge "rasestandard" skulle være bedagelig og lavintens. Vel, det er per nå en diger bamse på 40 kilo som må ha 3 turer om dagen, masse stimuli og dertil mye stell (blir møkkete hele tiden av å løpe rundt i søla). Snill som dagen er lang da, og urovekkende flink med unga på 6 år og 10 mndr. Bikkja er barnas beskyttelse og trøst, den rører aldri barnas leker og ligger pal ved siden av dem hvis de er lei seg eller syke. Og dette er en ung, utkastet hanne med mye testosteron!

Så sjekk ut omplasseringssteder, enklere å forholde seg til en halvvoksen/voksen hund enn en valp som vise seg å være helt "feil".

Og blandigshunder er vel så bra som rasehundene. Litt usikkert mtp personlighet, siden man kan få ene eller andre, men det er det jo med rene også :-P

Anonymous poster hash: 56280...ee9

Skrevet

Cavalier er en flott førstegangshund, men med tanke på helseproblematikken ville jeg aldri kjøpt denne rasen.

Hva med buhund? En flott gammel norsk hunderase som flere burde ta en titt på.

Annonse

Skrevet

Cavalier er en flott førstegangshund, men med tanke på helseproblematikken ville jeg aldri kjøpt denne rasen.

Hvis du liker bjeffing

Skrevet

Sjekk canis.no, og prøv rasevelgeren der.

Du svarer på diverse spørsmål, og får anbefalt raser som passer deg og din familie.

Anonymous poster hash: 8a9a1...71d

Skrevet

De har noen som kan passe på Brio.

Anonymous poster hash: fa0d2...9e6

Skrevet

En omplasseringshund kan absolutt være aktuelt.

Anonymous poster hash: 9d75a...7db

Skrevet

Mops er en flott familie hund. Klovn 😂 kjøp heller tispe, så slipper du problemer med markering, jenter er mye roligere og 😊 caviler kings charles spaniel er kjempe flotte hunder 😃

Anonymous poster hash: 80072...a9b

Skrevet

Wow... RR er ikke nettopp den enkleste hunden... Anbefaler deg å lese mye og tenke deg svært, svært nøye om før du anskaffer RR, særlig hvis dere har små barn i familien.

Anonymous poster hash: 70c27...05a

Rhodesian ridgeback er en hundetype som passer best for (erfarne) enkeltmennesker eller familier. . Den er modig, aktiv, smart, følsom, og normalt veldig rolig og omgjengelig, og ofte svært lojal og god med barn, svært følsom, særlig for hva den forstår som urettferdig behandling.

Den er kjent for å være noe uinteressert i andre hunder/mennesker (når den blir litt eldre). Den trenger en tydelig og konsekvent leder, som også kan gi hunden nok mosjon og psykiske utfordringer til at den trives og er harmonisk. Det sies noen steder at dette ikke bør være din første hund, men det er ikke nødvendigvis riktig.

Fant det fra raseinfo, muligens ikke beste førstegangshund, men de jeg har møtt er herlige eksempler på rasen. Men uansett så vil de jo ha en mindre hund.

Skrevet

Kan på det varmeste anbefale cavalier.Kjepekjekk førstegangshund og fantastisk mot alle.Veldig skjelden hun bjeffer og er en uteolig familiehund.Det lureste vi gjorde da vi skaffet oss hund var tenke nøye gjennom hvilke rase vi skulle ha og som var tilpasset oss.Hvis du skaffer ommplasseringshund kan du få katta i sekken,hadde aldrig jeg turt med barn i huset.

Anonymous poster hash: b2c21...b54

Annonse

Skrevet

Kan på det varmeste anbefale cavalier.Kjepekjekk førstegangshund og fantastisk mot alle.Veldig skjelden hun bjeffer og er en uteolig familiehund.Det lureste vi gjorde da vi skaffet oss hund var tenke nøye gjennom hvilke rase vi skulle ha og som var tilpasset oss.Hvis du skaffer ommplasseringshund kan du få katta i sekken,hadde aldrig jeg turt med barn i huset.

Anonymous poster hash: b2c21...b54

Skrevet

Hvis du liker bjeffing

Vi har nå vår 3 Cavalier, ingen av de har vært bjeffehunder, og ingen av de har slitt med helsen. Fantastiske hunder.

Skrevet

Jeg kan varmt anbefale Cavalier King Charles Spaniel hunder. De er helt fantastiske i lynne og de er rolige fine familjehunder. Bruk tid på å finne en god oppdretter, og dere slipper unna helseproblemer som kan følge med rasen. Alle raser har sine svakheter og derfor er det viktig å finne oppdrettere som er opptatt av å alva på rene gode linjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...