Gå til innhold

Magesmerter/meieriprodukter

TanteTroll

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å kutte ut meieriprodukter for å se om det har noen effekt på lillesøsteren magesmerter. Ammehjelpen og spedbarnsboken sier at man skal kutte ut ca 1 uke for å se om det har effekt. Helsestasjonen synes jeg bør forsøke lenger enn en uke, lege også, men hvor lenge bør jeg holde opp? Noen som har fått anbefalt hvor lenge?

Jeg holdt opp lengemed storesøster også, uten at jeg synes det hadde noen effekt. Denne gangen kommer jeg ikke til å holde opp like lenge hvis ikke jeg ser klar bedring, men skal selvfølgelig holde meg unna så lenge jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minst 3 uker før det gir full effekt. Har masse erfaring da storebror hadde ekstrem melkeallergi. Send gjerne en pm om du trenger råd/tips...er dårlig til å svare i tråder til vanlig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Er på dag 10 nå, og jeg vil si det ikke har hjulpet noe til nå. Men skal klare 3 uker til :) Holdt opp i godt over 2 måneder med storesøster, og det hjalp i grunnen ingen ting. Så håper og tror det er det samme nå. Altså; det hadde vært fint om noe hjalp på magesmertene, men på sikt vil det jo være mye enklere om hun ikke har melkeallergi.

Storesøster ble bedre rundt 3 måneder, så håper det samme vil skje nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at min lillle kan ha melkeallergi eller skal jeg prøve meg på meieripdodukter igjen? Jeg har spist skiver med hvitost og litt sjokolade de siste dagene, og det har gått kjempefint (Hun er 2mnd og 1uke). Hvis hun ikke hadde tålt melk, hadde hun reagert på det lille jeg spiste i form av ost pg sjokolade? Takk på forhånd!

Endret av Pastel Peach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt bedre av å kutte ut meieriprodukter da? Hvis det blir bedre av å kutte ut, og så værre når du introduserer igjen, kan det være melkeallergi.

Hvis ikke babyen har blitt værre etter at du begynte med hvitost, ville jeg økt inntaket av m. produkter gradvis. Men ventet med å drikke melk. For noen blir det bedre bare sv å kutte ut melken.

Om det "bare" er vanlig vondt i magen babyen har, så blir det sikkert snart bedre. Storesøster her sluttet å ha vondt i magen rundt 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...