Gå til innhold

Fosterbevegelser uke 24, hviledager?

Anbefalte innlegg

Skriver her inne da det ikke er lenge siden dere var i uke 24 å sikkert har fått litt erfaring etterhvert som ukene har gått.

Uansett. Har kjent daglig liv i 8uker nå. Bevegelsene har variert i styrke fra uke 19-20. Noenganger er det små dult, så er det store dult slik at magen hopper. Jeg føler mitt barn er enten eller. Han har svært aktive dager, for så å dulte litt nå og da i noen dager. Jeg hater de dagene han er rolig, blir helt hysterisk nesten. Tror noe er galt osv. Kanskje er dette fordi overgangen blir så stor fra svært aktiv til litt aktiv. Var på ul for 4 uker siden å alt så fint ut. De siste dagene har jeg kjent endel dult, men de er svakere og han er vanskelig å vekke (med sukker eller dult på magen). Dette er ikke første gangen, slik har han vært hele veien. Virker som om han sover mer enkelte dager?! Har lyttet på han via doppleren min å det høres ut som om han hviler da han ikke virker så aktiv, hører bare litt bevegelser. Er dette normalt ? Har fostre hviledager? Når jeg skriver dette innlegget har jeg kjent sikkert 20 dult fra han igjen, så nå har han sikkert en liten økt i magen igjen før det roer seg. Hvordan er deres små? Har inntrykk via venner at barna er aktive i magen 24/7 slik er ikke min. .

Anonymous poster hash: 448db...f3c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144172553-fosterbevegelser-uke-24-hviledager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke full aktivitet 24/7, men det er perioder med full aktivitet og "fest" i magen hver eneste dag. Hvis jeg er mye i aktivitet selv en dag merker jeg det mindre, men hvis jeg legger meg ned og kjenner etter, spesielt på kvelden, så er det likevel mye å kjenne. Det er vel rundt nå at fosteret begynner å ha soveperioder, slik at det er rolig i perioder av døgnet, men man skal likevel kjenne godt med liv når det er våkent. Jeg er 24 uker i dag.

Men hvis du er bekymret kan du jo ringe jordmor eller evt føden, så kan de vurdere om de vil ha deg inn til en sjekk. De er veldig vant med å få slike telefoner der, og jeg synes det er mye bedre å ta en telefon enn å gjøre egne mer eller mindre kvalifiserte vurderinger med doppler hjemme.

Anonymous poster hash: 60fe0...aec

Andremann hos oss var sånn ifra jeg kjente bevegelser til han var født! :) Var nesten sånn at han byttet på d anne vær dag! Mye aktivitet den ene dagen, dagen etter kjente jeg ikke like mye.. Kjenner godt til de bekymringene ja!!

Alle er forskjellige ;)

Men snakk med jordmor/lege eller føden vist du føler at du vil det :) De er der for å hjelpe :D

Lykke til <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...