Gå til innhold

Har så vondt om natta! Noen som har noen råd?

Anbefalte innlegg

Jeg har så vondt i hoftene om natta. Det stråler nedover sidene av lårene også. Får ikke sove :-(

Jeg er nå i uke 36 og det har blitt verre og verre. Kan jo ikke ligge på magen og klarer ikke å ligge på ryggen heller, så veksler fra side til side. Får vondt i både den hofta jeg ligger på og den som er øverst.

Har lagt en dyne under meg. Har prøvd å legge hofta oppi en badering (høres litt komisk ut...) og har en dyne jeg prøver å dandere mellom bena og som støtte for magen, men ingenting hjelper.

Er det noen som har tips til liggestillinger eller måter å dandere dyne/pute/andre ting?

Fortsetter under...

Uff, dette er ikke så greit! Har også endel vondt om natta, men smertene mine sitter i symfysen.... Det går foreløpig greit å ligge på sidene, med pute mellom beina!👍 Ryggen og magen kan jeg bare glemme, da enten frøkna får "dilla" av at hun blir i klem eller det presser på vena cava så det er ekkelt å puste!😳 Får du sove halvt sittende/ liggende, hvis du bygger opp ryggen med f. Eks en dyne? Jeg lurer på hvordan det blir siste 14 dagene altså, er også i uke 36!? Meeeen, vi får holde ut, snart kommer premien!❤️❤️❤️

Jeg skulle gjerne gitt deg råd, men kan ikke si annet enn at du ikke er alene. Har intense smerter fra hofter på nettene. Må opp og gå dem litt av meg på det verste. Ligger en stund på den ene siden, til det blir vondt, og kaver meg rundt på andre siden når det ikke går lenger. Og sier til meg selv "snart i mål nå" 😄 for det er vi jo 😊

Takk for svarene!

Jeg får ikke sove delvis sittende eller sittende dessverre, hverken før eller under graviditet... Har prøvd mange ganger, senest sist natt.

Det kjennes ikke ut som stramme muskler, men mer som at noe kommer i klem når jeg ligger på sidene.

I dag har jeg hatt hodepine hele dagen etter ei meget slitsom natt, så tok Paracet i formiddag, men skal prøve med Paracet før natta også. Selv om jeg ikke liker å ta noe som helst når jeg er gravid...

Det er bra det ikke bare er meg som har disse vondtene, selv om jeg ikke unner noen andre dem :-)

Annonse

Gjest StineTh

Jeg hadde det også sånn. Jeg måtte finne en utrolig myk madrass og legge oppå vår vanlige madrass. Da ble det mindre trykk på hoftene og bekkenet og jeg fikk sove litt. Kanskje du finner en madrass eller en luftmadrass (fra type Clas ohlson som brukes som gjesteseng) og legge oppå senga? Luftmadrassen blir veldig god og myk hvis man ikke blåser den helt opp ;)

I natt sov jeg på gjesterommet. Litt mykere seng der. La i tillegg ei tykk vinterdyne oppå madrasssen. To dyner til i senga. Tok Paracet før jeg la meg.

Har sovet bedre. Fortsatt vondt, men ikke riktig like ille. Rullet den ene dyna inn mot veggen en periode og lente meg mot den slik at jeg lå delvis på rygg og delvis på siden. Fikk litt annet trykkpunkt da.

Jeg trodde man hadde vondt i symfysen eller midt bak ved bekkenløsning/-låsning? Har heller ikke noe særlig vondt på dagen, bare når jeg ligger.

Takk for alle gode råd :-)

Jeg har samme problemet. Dro til fysioterapeut på tirsdag pga problemer med armen, og det har han hjulpet meg med før, og da jobbet han med bekkenet og korsryggen min også. Og den natten sov jeg hele natten før første gang på lenge! Og jeg har ikke hatt strålesmertene i det hele etterpå! :D

Har slitt med bekkenløsning lenge, og tidligere forsøkt (en annen) fysioterapeut og kiropraktor uten at det hjalp, så jeg trodde ikke det skulle hjelpe.

Man må visst bare finne den rette behandleren. :)

I natt sov jeg på gjesterommet. Litt mykere seng der. La i tillegg ei tykk vinterdyne oppå madrasssen. To dyner til i senga. Tok Paracet før jeg la meg.

Har sovet bedre. Fortsatt vondt, men ikke riktig like ille. Rullet den ene dyna inn mot veggen en periode og lente meg mot den slik at jeg lå delvis på rygg og delvis på siden. Fikk litt annet trykkpunkt da.

Jeg trodde man hadde vondt i symfysen eller midt bak ved bekkenløsning/-låsning? Har heller ikke noe særlig vondt på dagen, bare når jeg ligger.

Jeg har bekkenplager og låsning i ledd på begge sider, og det kjennes både i symfysen og korsrygg - men verst fra begge hofter (og rundt som et belte)

Jo, du kan få verk ned i lysken og det henger sammen med bekkenløsning for min del i alle fall. Svir og stråler ut i lyskene og nedover i beina. Auch! 😁 ligger her og stønner nå. Akkurat den typen smerte synes jeg blir værre når jeg legger meg ned på siden (men jeg klarer jo ikke ligge på mage (!) eller på rygg lenge av gangen heller. Blæh! Ni uker igjen... 😄😜😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...