Gå til innhold

Acne-skjerf; harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har observert de siste årene at 'alle' har et sånt stort, mykt acne-skjerf.

Og jeg, 'føler' i mitt stille sinn, at dette begynner å bli harry. Er jeg den eneste?

Regner med at jeg får noen 'la folk gå med hva de vil. kjøp hva du vil, ikke vær så opptatt av hva alle andre mener'- svar.

Jeg har ikke råd (er sikkert bare misunnelig!) til verken acne-klær eller michael kors-veske, men syns det er litt interessant med 'forbrukersosiologi' !

For det er vel sånn at når noe tar av blant 'eliten', så er det hipt, men når hvermannsen etterhvert går med det, så blir det en slags 'inflasjon' i det, som gjør at det blir harry? Eller? Noen tanker?

Anonymous poster hash: 500b3...451

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes at alt blir harry når majoriteten går rundt med de samme greiene, gjelder for eksempel LV vesker.

Så jeg er helt enig med deg. Spesielt når de passer på å snu skjerfet slik at Acne- logoen vises..... Jeg selv har råd til å kjøpe dyrere klær og vesker, men velger alltid det jeg selv liker. Ikke det halve byen går med.

Anonymous poster hash: 5b5be...435
Skrevet

Syns ikke det er harry nei. For meg er harry en betegnelse på noe litt glorete og tacky, som disse fake syden LV-veskene, særlig i hvit med rosa og turkise bokstaver på, det syns jeg er harry. Et ensfarget skjerf og tilsvarende veske som er klassisk i fasong og utseende syns jeg ikke er harry uansett hvor mange som har det. Om det mister litt av"tiltrekningskraften" for meg at "alle" har det er jo en annen sak;-) Nå har jeg både acne-skjerf (og elsker det p at det er så mykt og varmt, jeg er en frysepinn) og MK-veske da (men ikke den som "alle" går rundt med), så mulig jeg er litt inhabil:-D

Skrevet

...og bare for å ha presisert det, jeg tar aldri skjerfet på meg så logoen synes....;-) Det ser bare dumt ut:-D

Skrevet

Harry er det vel ikke, men jeg synes det er så utrolig teit at 99% som går med dyre merkeskjerf, tar de på seg slik at merket synes.

Skrevet

Ikke Harry og jeg snur skjerfet alltid slik at logoen syns :D ikke bare skjerfet, men det meste jeg går med som er merkeklær.

Anonymous poster hash: 43c89...e14

Annonse

Skrevet

Måtte google Acne og aldri sett slike skjerf før faktisk. Eller så har jeg ikke lagt merke til det.

Skrevet

Har heller ikke lagt merke til dem før, tenker nok ikke over hvilket merke folk har på skjerfene sine..

Skrevet

Ikke Harry og jeg snur skjerfet alltid slik at logoen syns :D ikke bare skjerfet, men det meste jeg går med som er merkeklær.

Anonymous poster hash: 43c89...e14

Det er mulig du har skrevet dette med ironi? Men visst ikke så hadde det vært interessant å høre hvorfor du føler for å vise frem merket på klær du bruker? Det er ikke ment å være noen kritikk, jeg er bare nysgjerrig.

Skrevet

jeg har dette skjerfet.. dvs, ikke acne men et annet merke (FWSS).. de finnes jo i alle prisklasser og merker nå!

Enig i at slike trender ofte tar helt av også har 'alle' det - gjerne sesongen etter trendsetterne gikk med det!

Jeg derimot kommer aldri til å slutte å bruke dette skjerfet - det er fantastisk stort, godt og mykt, og ikke minst varmt!! :)

Anonymous poster hash: ebdc1...7b4
Skrevet

Det fant jeg akkurat ut hvorfor alle har sånne skjerf... De er svindyre og på moten, går sikkert over snart. Vil ikke kalle det Harry, det er jo et ensfarget skjerf...

Anonymous poster hash: b4a7e...b71

Skrevet

Aner ikke hva det er, så tviler på at det er noe alle har.

Skrevet

Det fant jeg akkurat ut hvorfor alle har sånne skjerf... De er svindyre og på moten, går sikkert over snart. Vil ikke kalle det Harry, det er jo et ensfarget skjerf...

Anonymous poster hash: b4a7e...b71

Skjerfet er fint og klassisk. Men det er harry å kjøpe noe som alle andre har og passe på at alle ser at det er av rette merke.

Annonse

Skrevet (endret)

Mange av de billige skjerfene du får i kjedebutikkene klør, gir lite varme, stikker eller er klamme. Det er bedre å kjøpe ett eller to skikkelige skjerf enn å ha en haug billige skjerf som ikke holder mål.

Jeg bruker i hovedsak tre skjerf: Ett fra Beck Søndergaard, en sommerpashmina og en vinterpashmina (begge kjøpt i Nepal) Pashminaene har jeg hatt i _mange_ år og de er like fine. For meg handler det om kvalitet og å holde seg varm :)

Endret av MammantilNurket
Gjest lillehi
Skrevet

Måtte google Acne og aldri sett slike skjerf før faktisk. Eller så har jeg ikke lagt merke til det.

Bra det ikke bare var meg🙊 følte meg et lite øyeblikk veldig uvitende😄

Skrevet

Hehe, dette er hva jeg får opp når jeg googler ;)

acne

Skrevet

De er faktisk ikke så veldig dyre, 800-1000 kr for et svært skjerf i ren ull finner du ikke så mange steder (de du finner er gjerne mindre, og ikke like myke og gode, tro meg, jeg har prøvd). Jeg kan bruke det som teppe :P

Harry synes jeg ikke det er. Harry er for meg en blanding mellom flashy/dårlig smak, og skjerfene er enkle, klassiske og ikke flashy i det hele tatt. Og selv om man går med merket frem, så trenger ikke det bety at man har lagt det sånn med vilje ;)

Anonymous poster hash: 9a1ea...eef
Skrevet

Jeg liker også å analysere slik som deg hi. Synes det er veldig interessant.

Personlig synes jeg michael kors-vesker er blitt harry.

Men håper ikke de store myke skjermene blir harry. For de er utrolig deilige og varme.

Anonymous poster hash: 5d54b...f22

Skrevet

Lindex har slike skjerf som ligner på acne skjerf :) 179,- ikke harry ;)

Anonymous poster hash: 6bb1c...bc7

Skrevet

Jeg liker også å analysere slik som deg hi. Synes det er veldig interessant.

Personlig synes jeg michael kors-vesker er blitt harry.

Men håper ikke de store myke skjermene blir harry. For de er utrolig deilige og varme.

Anonymous poster hash: 5d54b...f22

For meg er MK en "ungpikeveske" (som skal brukes i kombinasjon med Canada Goose-jakke, trange jeans og Uggs).

Veskenes design er helt OK, men dessverre er de et obligatorisk element i skoleuniformen til jenter i alderen 14-19 år.

Når det gjelder klær som er harry er det ingenting som topper klær fra Ed Hardy *grøss*

Skrevet

Skjerfet er ikke harry syns jeg, men jeg syns det er pinlig når det snus slik at logoen viser. Alle forstår jo hvorfor det er viktig at den viser.

Kunne aldri brukt et skjerf på den størrelsen for jeg er kronisk varm

;-)

Skrevet

Dyreplageri

Hva? :o

Kan du utdype? Er de slemme med bæ-bæ-lillelammene? :(

Skrevet

Acne-skjerfene har ingenting med dyreplageri å gjøre. Alltid et fjols som skriver det i tråder om disse skjerfene. Tullball!

Skrevet

Neei Acneskjerf er da ikke harry.

Sant at det blir litt teit når alle går rundt like. Ilse Jacobsen støvler feks ble

litt harry, eller kjedelig. Her rundt hadde alle dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...