Gå til innhold

"Fødebrev" og ønsker om jordmors personlighet

Anbefalte innlegg

Skriver dere "ønskeliste" for fødselen til sykehuset? 

Jeg har en del tanker om hva jeg i utgangspunktet ønsker rundt fødselen (noe som kan havne rett ut vinduet når " the shit hits the fan" ;-) ) 

Men har også en del tanker om hvordan jeg ønsker jordmor skal være. Jeg ville fått fnatt av ei sukkersøt, forsiktig, "flagrende" jordmor, med "soft" stemme og personlighet. Når jeg har vondt eller er stresset irriterer slik personlighet meg. Vil heller ha ei litt robust, med klar tale og gjerne en god porsjon humor. Empati er fint, men liker ikke "dilling". Men aner ikke om jeg kan be om dette i fødebrevet og hvordan jeg evt skal formidle det. (klarer ikke beskrive det skikkelig her en gang ;-P ) 

Noen andre som har formidlet ønsker om jordmors personlighet i fødebrev og har tips om hvordan best gjøre dette? 

Anonymous poster hash: 65908...708

Fortsetter under...

Måtte tygge på denne for jeg trodde nesten du tullet. Konklusjonen fra meg: jeg hadde holdt meg for god til å begynne å diktere personligheten til jordmoren. Hun er der for å gjøre jobben sin, og hun er den hun er. Ønsker om smertelindring, vann, mat, stillinger osv: ok, men la JM være JM. 

Skriver dere "ønskeliste" for fødselen til sykehuset?

Jeg har en del tanker om hva jeg i utgangspunktet ønsker rundt fødselen (noe som kan havne rett ut vinduet når " the shit hits the fan" ;-) )

Men har også en del tanker om hvordan jeg ønsker jordmor skal være. Jeg ville fått fnatt av ei sukkersøt, forsiktig, "flagrende" jordmor, med "soft" stemme og personlighet. Når jeg har vondt eller er stresset irriterer slik personlighet meg. Vil heller ha ei litt robust, med klar tale og gjerne en god porsjon humor. Empati er fint, men liker ikke "dilling". Men aner ikke om jeg kan be om dette i fødebrevet og hvordan jeg evt skal formidle det. (klarer ikke beskrive det skikkelig her en gang ;-P )

Noen andre som har formidlet ønsker om jordmors personlighet i fødebrev og har tips om hvordan best gjøre dette?

Anonymous poster hash: 65908...708

Litt vrient å bestille en bestemt personlighet, men på fødselen til storebror hadde jeg først en "soft" jordmor som lot meg ligge og duppe i badekar så lenge jeg ville..selv om riene avtok. V vaktskifte kom en tydelig og festlig dame inn, sa "nei, dette går ikke. Kom deg ut av karet" og fikk m dette endelig storebror ut. Jeg skrev i brev til avd v neste fødsel at jeg ønsket at jordmor skulle veilede meg på en tydelig måte ved behov.. Og noe sånt må da være ok å skrive? Bare formuler deg litt anderledes ;) lykke til!

Anonymous poster hash: 94059...bb1

Har ingen planer om å ønske personlighet hos jm, der er det nok mer tilfeldigheter som råder ved fordeling av sånt - men, for å omskrive det litt enklere ville jeg heller sagt at jeg ikke ønsket å bli "dullet med" under fødselen hvis jeg hadde følt det som du tydeligvis gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...