Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #76 Skrevet 1. oktober 2014 Er det virkelig folk som kjøper spagetti på boks? Urk... Kunne aldri falt meg inn å kjøpe... Anonymous poster hash: 4b6d8...631 og dette måtte du fortelle fordi?... Anonymous poster hash: 12c63...e0d Fordi pasta skal være "Al dente" og ikke ligge i dvask saus i åresvis. Derfor åtte jeg fortelle det. :-) Du da? Hvorfor måtte du kommentere? Anonymous poster hash: 4b6d8...631
Gjest gangstersquad Skrevet 1. oktober 2014 #77 Skrevet 1. oktober 2014 Spagetti a la capro og cola til middag. Noe snodig valg av tirsdagsmiddag, eller? Når jeg vet barna skal ha besøk, pleier jeg å lage noe sunt og godt, jeg Anonymous poster hash: 84552...07f Har du alltid god tid?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #78 Skrevet 1. oktober 2014 Spagetti a la capro og cola til middag. Noe snodig valg av tirsdagsmiddag, eller? Når jeg vet barna skal ha besøk, pleier jeg å lage noe sunt og godt, jeg Anonymous poster hash: 84552...07f Har du alltid god tid? Det tar IKKE lang tid å koke opp noe pasta og tilsette en kjapp hjemmelaget saus altså, man trenger ikke annet enn en boks tomatpuré og vann, fløte eller melk + litt krydder.. Kjøttdeig/pølser om man har. Det tar maks ti-femten minutter. Det har vel alle tid til? Anonymous poster hash: 31b0f...c04
Gjest gangstersquad Skrevet 1. oktober 2014 #79 Skrevet 1. oktober 2014 Spagetti a la capro og cola til middag. Noe snodig valg av tirsdagsmiddag, eller? Når jeg vet barna skal ha besøk, pleier jeg å lage noe sunt og godt, jeg Anonymous poster hash: 84552...07f Har du alltid god tid? Det tar IKKE lang tid å koke opp noe pasta og tilsette en kjapp hjemmelaget saus altså, man trenger ikke annet enn en boks tomatpuré og vann, fløte eller melk + litt krydder.. Kjøttdeig/pølser om man har. Det tar maks ti-femten minutter. Det har vel alle tid til? Anonymous poster hash: 31b0f...c04 Det var ikke det jeg sa heller. Men høres ut som HI alltid har god tid og aldri lager enkel mat. Kanskje middagsvalget denne dagen hadde en god grunn? Og er spaghetti og kjøttboller så ille middag? Nei... men brus på en tirsdag er kanskje ikke greit, men da er det ikke middagen det er noe galt med.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. oktober 2014 #80 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg synes den smaker forferdelig, men ungene elsker den. Dersom vi har dårlig tid kan de godt dele en slik boks mens jeg tar noe annet enkelt. Brus drikker både jeg og ungene. Ikke daglig, men det skjer at vi har brus til middag. Datteren min var hos en venninne i går, og var kjempefornøyd da hun fortalte at hun hadde fått pannekaker til middag. Hun forkorta neppe levealderen sin drastisk med det heller. Når barna mine har besøk lager jeg mat de liker. Det hender også at de får is eller godteri i tillegg. Det er det daglige kostholdet som teller, ikke hva de spiser en sjelden gang.
PRobert Skrevet 1. oktober 2014 #81 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg er langt fra hysterisk altså, jeg serverer glatt pannekaker til middag en dag om jeg føler for det. Poenget med caprien er at den smaker høgg og er vassen, ikke at den tar livet av folk som spiser den Selv er jeg glad i Trondhjems lapskaus på boks, men tvinger ingen andre til å spise det siden de heller vil ha min hjemmelagde:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #82 Skrevet 1. oktober 2014 merkelig på en tirsdag… hadde det vært torsdag derimot Anonymous poster hash: 6ff48...7cd
Mrs Smith Skrevet 1. oktober 2014 #83 Skrevet 1. oktober 2014 Spagetti a la Capri er helt ok en sjelden gang. Cola til ungene er fyfy her uansett dag. Stakkars barn som aldri får kose seg med brus! Anonymous poster hash: 8a4d1...1bf Kanskje dette får deg til å endre mening? Jeg gir ikke cola til mine barn og det er ikke synd på de. http://buzzit.no/vaske-dassen-med-cola-det-kan-da-umulig-funke Coca cola sier frykten er helt unødvendig! Lær deg å lese da kjerring! Anonymous poster hash: 8a4d1...1bf Selvfølgelig sier Coca Cola at produktet deres er uskadelig. På lik linje som tobakksindustrien ønsker å dysse ned skadevirkningene av å røyke. Nå får en ikke kreft av å drikke cola da! Anonymous poster hash: 8a4d1...1bf Det er ditt liv og dine valg. Du bestemmer hva du og dine barn drikker. Jeg vet i hvert fall at det ikke er synd på mine barn. Det er så tøvete å si stakkars barn som har foreldre som er opptatt av å gi de en god helse. Jeg er ikke hysterisk. De får litt lørdagsgodteri og er vi på besøk så får de smake brus. Kake får de også når det er bursdag. Jeg hadde heller ikke reagert på at barnet mitt hadde fått servert en middag med boksemat. Det er brusen jeg hadde reagert på. sønnen min har smakt cola å likte det ikke så det er jo greit.Men poenget er bare at jeg hadde ikke nektet han cola om han likte det. Da hadde han selvsagt fått koset seg med cola i helgene,å en sjelden gang på besøk hos andre. du ER hysterisk jo! Anonymous poster hash: 8a4d1...1bf Synes ikke det er synd i ungene mine som ikke får cola. Drikker sjelden brus selv og har det nesten aldri i huset. De spør heller aldri etter det og foretrekker saft i bursdager etc. Jeg er på ingen måte hysterisk og hadde ikke sagt et ord hvis de skulle fått det når de var på besøk. Men alle vet at brus er helt unødvendig å bli 'avhengig' av, spesielt cola.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #84 Skrevet 1. oktober 2014 Kanskje sønnen i huset fikk velge mat siden han hadde kameraten på besøk... Kanskje dette er livretten hans, som han kun får en sjelden gang... Anonymous poster hash: 62981...8f2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #85 Skrevet 1. oktober 2014 Kattemat og sukker.. Tror neppe min unge har fått spise der igjen. Anonymous poster hash: 97996...ecd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #86 Skrevet 1. oktober 2014 Hvordan er det med toro-mat, er det like ille, eller er det greit å servere når barna har besøk? Bare lurer, fordi jeg er oppvokst med at både posemat og boksemat er helt vanlig mat, og jeg hadde slett ikke tenkt over at jeg ikke kunne servere sånt til besøk. Har i min uvitenhet servert toro-mat opptil flere ganger til sønnens kompis, og lurer på om jeg har gjort en gigantisk tabbe. :S Anonymous poster hash: 60042...94c Ingen som har svar på dette? Anonymous poster hash: 60042...94c Jeg er oppvokst på dette selv, men har med årene blitt interessert i kosthold og matlaging, og toro og hermetikkmiddag er forbudt hos oss. Posene inneholder som regel altfor mye rart man ikke trenger, les bakpå en pose og se om du vet hva alt er (kunne du kjøpt ingrediensene f.eks.?). Ofte er det for mye salt og sukker som ikke er nødvendig også. Dessuten har jeg oppdaget at mat fra bunnen av sjelden tar lengre tid enn toro. F.eks. stroganoff: stek kjøtt , sopp og løk, tilsett 2 ss tomatpure og 1 ss sennep, spe med melk, smak til med salt og pepper. I torotilfellet ville du gjort akkuat det samme, bare hatt i posen i stedet for tomatpure og sennep. Lasagne: stek kjøttdeig, løk, hvitløk, sopp og squash, ha i en boks hakka tomater og tomatpure, salt og pepper. Legg lagvis med pastaplater i form, topp med ost. Stek i ovn. Når jeg nå reiser hjem og får torolasagne (som brodern elsker) vil jeg helst spy, den er tam på smak og absolutt ikke god. Syns den var fantastisk før! Anonymous poster hash: cfd8e...9f0
Trimsi Skrevet 1. oktober 2014 #87 Skrevet 1. oktober 2014 Cola til middagen var litt merkelig kanskje, spesielt hvis det er snakk om cola med sukker... Spagetti a la capri har jeg aldri prøvd, men er dette et ferdigprodukt er nok pastaen fin og kjøttet ganske utspedd. Pleier ofte selv å servere barna mine og vennene deres fullkornpasta, tomatsaus med små kjøttboller laget av enten karbonadedeig, svinekjøttdeig eller kyllingdeig, men ville ALDRI tatt notis av at andre foreldre gjorde ting litt lettvint på en hverdag og kjøpte et halvfabrikat. Halvfabrikat bruker vi da selv en gang i blant. Synes det er utrolig hyggelig at barna mine blir invitert hjem til andre, og spiser sammen med de. Et par ganger har jeg reagert litt når jenta på 6 år kommer hjem fra en venninne på en hverdag og forteller om alt godteriet de har spist, ostepoppen og smulteringene. Men pytt pytt, dette skjer da bare en gang innimellom.
Trimsi Skrevet 1. oktober 2014 #88 Skrevet 1. oktober 2014 Kattemat og sukker.. Tror neppe min unge har fått spise der igjen. Anonymous poster hash: 97996...ecd Er du virkelig seriøs, eller setter du ting på spissen? Skulle jeg ha eksludert og bannlyst at mine barn ble med enkelte andre unger hjem fordi de ikke fikk servert den aller beste økologiske, næringsrike og selvfølgelig, laget fra bunnen maten? Fysj, for et troll til mor! Jeg er så takknemmelig at mine barn blir invitert til andre barn og får lov til å spise hos de. Barn har så utrolig godt av å bli kjent med andre familier, oppleve annen matkultur og få andre impulser. Jeg prøver å ha et så åpent hus som mulig selv, og spør alltid om vennene av mine barn ønsker, og om det passer at de spiser middag med oss når de er på besøk. Selvfølgelig må man få vite om matallergier eller om det er noe de ikke spiser av religiøse eller idealistiske grunner. Men burde jeg også ha spurt om maten jeg skal lage er sunn nok for det enestående barnet?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #89 Skrevet 1. oktober 2014 Blei så inspirert jeg, så her blei det jaggu ala capri idag. Mini er for liten tilårskomne spise annet enn melk så jeg får alt for meg sjæl Anonymous poster hash: 68251...755
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #90 Skrevet 1. oktober 2014 Spagetti a la capro og cola til middag. Noe snodig valg av tirsdagsmiddag, eller? Når jeg vet barna skal ha besøk, pleier jeg å lage noe sunt og godt, jeg Anonymous poster hash: 84552...07f Vær glad ungen din fikk mat, her ville han blitt sendt hjem når vi skal spise. Sånn spagetti er jo knallgodt forresten! Anonymous poster hash: a07ce...8ca
Hjertefru Skrevet 1. oktober 2014 #91 Skrevet 1. oktober 2014 Ahh...spaghetti ala capri.. Barndomsminne! Min snille og skjønne mormor serverte meg dette når hun passet meg. Men hun tilhørte den generasjonen som mente at boksmat var "finere" enn annen mat. Fikk aldri sånn av mamma. Da jeg ble gravid for første gang, kjøpte jeg en boks av stoffet. Hadde gått og tenkt på det hele formiddagen. Mannen var på senvakt så kysten var klar for ala capri. Men smaken var ikke i nærheten av opplevelsen ved mormors voksdukbord. Hovedingrediensen manglet: Mormor.. Skjønner litt at hi reagerer her faktisk, men det kan være gode grunner til at valget falt på ala capri som vi ikke kjenner til.
Suppehue Skrevet 1. oktober 2014 #92 Skrevet 1. oktober 2014 Av alle svarene her likte jeg aller best hun som kommenterte hvordan han kunne vite at det var det som ble servert :-). Han har nok fått det hjemme før ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå