Aquali Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Hva syns dere om dette navnet? Er tenkt som en kortform av Wilhelmina og mulig som jenteform av William? Jeg syns det var ganske stilig og klang ganske bra!
Elskerhøsten2014 Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 ikke veldig fint, liker faktisk Wilhlemina mye bedre da, dette navnet høres uferdig ut
CasaKaos Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg synes ikke det var stygt, men litt hjemmesnekret kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Ikke vellykket snekring... Wilhelmina eller Wilhelmine er da bedre. Så kan en heller lage noen kosenavn. Blir for dumt å folkeregistrere kosenavn. Anonymous poster hash: 651c0...2d3
*Dubsgirl* Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Hvordan uttaler du det? WiLLina eller Wiliiiina? Jeg syns det ser bedre ut med en L.. Wilina Men.. jeg liker Wilhelmina mye bedre Eller Wilma!
Aquali Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2014 Uttalten var tenkt mersom Wil-lina, som f.eks. ved Alina.
Suebird Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Ikke så ille egentlig, men det høres nesten uten som en småbarnsversjon av Wilhelmina. Altså, en som ikke kan si alle bokstavene Ville definitivt ha holdt meg til Wilhelmina, og forstår egentlig ikke hvorfor navnet trenger å forenkles.
Aquali Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Ikke så ille egentlig, men det høres nesten uten som en småbarnsversjon av Wilhelmina. Altså, en som ikke kan si alle bokstavene Ville definitivt ha holdt meg til Wilhelmina, og forstår egentlig ikke hvorfor navnet trenger å forenkles. Det er bare jeg som ikke er så gla i 4-stavelsesnavn. Syns det blir så langt og tungt og si. På samme måte som jeg syns at Evelina er et ufattelig vakkert navn, men pga lengden så er det dessverre uaktuelt. Da fortrekker jeg heller Evelin eller Evie/Evy. Mange heter jo Evy som navn, men er det nok veldig mange som har det som en forkortelse på Evelina også. Navn som f.eks. Line, Ina, Ida, Bella, Thea, Mille og Mina etc. er jo alle kortformer av navn som kanskje ble sett på som unødvendig lange, men som i senere tid har fått navnestatus og nå står stødige alene. Så ikke den store forskjellen med Willina, bortsett fra at det er et helt nytt navn, en ny kortform, som ingen har hørt før bare. Endret 1. oktober 2014 av Aquali
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Det høres hjemmesnekret ut, i likhet med alle de andre navnene du har kommet med i det siste. Anonymous poster hash: 670d4...1a3
sommertiara Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Hvis det skal uttales som Alina ville jeg skrevet det Wilina. Helt fint forøvrig, lyder som et navn uten å være forvirrende likt et mer vanlig et.
Aquali Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Det høres hjemmesnekret ut, i likhet med alle de andre navnene du har kommet med i det siste. Anonymous poster hash: 670d4...1a3 Akkurat dette navnet er faktisk hjemmesnekret, men er uenig i at det høres mer hjemmesnekret ut enn andre kortformer av andre navn. Hvilke andre navn du sikter til? Elion? (det eneste jeg kommer på i farta ihvertfall) Elion er faktisk et navn med hebraisk og latinsk opprinnelse som 19 innbyggere i Norge har som fornavn. Og er det uansett så farlig med hjemmesnekrede navn da? Jeg mener.. alle navn er jo til syvende og sist hjemmesnekret en eller annen gang, men så er det fler og fler som likte ordlyden av det og valgte og også kalle sitt barn for det samme. Emrik f.eks er jo et navn som (så og si) ingen hadde hørt om rundt årtusenskiftet og nå er det nesten 350 gutter som heter det og det stiger fortsatt i popularitet. Hva gjør et navn til et navn? Når er det hjemmesnekret og når bytter det status til "et ekte navn"? For det er slik det høres ut for meg.. at det er negativt om et navn er "hjemmesnekret". Men mulig jeg bare leser kommentaren din feil(?). Det bare hørtes ikke ut som du prøvde å gi meg et kompliment akkurat. Endret 1. oktober 2014 av Aquali
Rubella Skrevet 1. oktober 2014 #13 Skrevet 1. oktober 2014 Synes det var fint, jeg. Og synes no det høres ut som et "ekte" navn. Er forresten et sted i New South Wales i Australia som heter Willina. Det er jo ikke uvanlig å ha stedsnavn til fornavnså hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg måtte lese det 4 ganger før jeg leste navnet riktig. Ikke pent, kronglete og hun kommer til å stave navnet sitt resten av livet. Anonymous poster hash: 2da9c...96d
Suebird Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke så ille egentlig, men det høres nesten uten som en småbarnsversjon av Wilhelmina. Altså, en som ikke kan si alle bokstavene Ville definitivt ha holdt meg til Wilhelmina, og forstår egentlig ikke hvorfor navnet trenger å forenkles. Det er bare jeg som ikke er så gla i 4-stavelsesnavn. Syns det blir så langt og tungt og si. På samme måte som jeg syns at Evelina er et ufattelig vakkert navn, men pga lengden så er det dessverre uaktuelt. Da fortrekker jeg heller Evelin eller Evie/Evy. Mange heter jo Evy som navn, men er det nok veldig mange som har det som en forkortelse på Evelina også. Navn som f.eks. Line, Ina, Ida, Bella, Thea, Mille og Mina etc. er jo alle kortformer av navn som kanskje ble sett på som unødvendig lange, men som i senere tid har fått navnestatus og nå står stødige alene. Så ikke den store forskjellen med Willina, bortsett fra at det er et helt nytt navn, en ny kortform, som ingen har hørt før bare. Jeg er selvsagt fullstendig klar over at et navn har mange ulike former og mange forkortelser, men som jeg gjentatte ganger skriver her inne, så er jeg ikke fan av forkortede navn. Jeg ser heller ingen problemer med fire stavelser eller mer. Våre barn har 3 (9 bokstaver), 4 (11 bokstaver) og 5 (10 bokstaver) stavelser i sine navn. De forkortes aldri, eller minsten med 3 stavelser blir faktisk forkortet en gang i blant, men bare for kos.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Ikke så ille egentlig, men det høres nesten uten som en småbarnsversjon av Wilhelmina. Altså, en som ikke kan si alle bokstavene Ville definitivt ha holdt meg til Wilhelmina, og forstår egentlig ikke hvorfor navnet trenger å forenkles. Det er bare jeg som ikke er så gla i 4-stavelsesnavn. Syns det blir så langt og tungt og si. På samme måte som jeg syns at Evelina er et ufattelig vakkert navn, men pga lengden så er det dessverre uaktuelt. Da fortrekker jeg heller Evelin eller Evie/Evy. Mange heter jo Evy som navn, men er det nok veldig mange som har det som en forkortelse på Evelina også. Navn som f.eks. Line, Ina, Ida, Bella, Thea, Mille og Mina etc. er jo alle kortformer av navn som kanskje ble sett på som unødvendig lange, men som i senere tid har fått navnestatus og nå står stødige alene. Så ikke den store forskjellen med Willina, bortsett fra at det er et helt nytt navn, en ny kortform, som ingen har hørt før bare. Noen liker korte og noen liker lange navn. Jeg for min del synes korte navn som Ida, Ida, Mina, Ella etc. er utrolig kjedelige og intetsigende. Ser ikke problemet ved å bruke ett sekund på å uttale et navn i stedet for 0,5. Anonymous poster hash: ec7f4...e78
Gjest Antarctica Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Bare vent til noen vil inn i ´a... Huff, dette tror jeg kan bli riktig ille.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Det var ikke så ille, og høres ikke hjemmesnekret ut. Mange navn har jo guttenavnbasert med endingen -ina, Will + ina er ikke så rart. Ville nok ikke tenkt at det var en form av Wilhelmina, men heller jentevariant av Will eller William. Høres ikke så norsk ut, men ellers helt ok. Syned mange andre "forkortelser" av Wilhelmina/Wilhelmine er penere, da. Elmina, Elmine, Mina, Wilmina, Willemina, Willemine, Wilmine, Wilma. Alle disse er fine. Så må jeg jo nevne at jeg selv liker Wilhelmina/Wilhelmine aller best. Anonymous poster hash: 52a09...0ab
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #20 Skrevet 6. oktober 2014 Velg heller Wilma! Anonymous poster hash: 24e65...00a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #21 Skrevet 11. oktober 2014 Synes navnet er nydelig <3 Anonymous poster hash: 23f1f...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå