Gå til innhold

Erfaring med samsoving (amming)?!

Anbefalte innlegg

Ser ut som vi går mot samsoving med tredjemann... Har liten erfaring med dette. Ønsker at andre kan dele deres erfaring:) Hvor lenge ammet dere om natten? Glad for at dere valgte samsoving eller var det litt "frivillig tvang";)

Lillesøster trives mer og mer i vår seng, og jeg orker ikke ta opp kampen ved å få henne til å sove i egen seng. Vi kjempet med andremann i 4 år til ingen nytte...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144172401-erfaring-med-samsoving-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her samsover vi :)

Har en liten baby som er veldig glad i nærhet.. Og når man har ventet i 9mnd -hvorfor ikke bare nyte denne tiden ❤️

Vi har vært 1 så lenge så vi sover bedre sammen begge to :)

Så er det veldig enkelt å bare vippe ut brystet når det er tid for amming 👍

Jeg har samsovet med begge mine. Eldste til hun var 3 mnd, og yngste til nesten 6 mnd. Det var høyst frivillig i starten, men yngste bruker ikke smokk ( nekter å ta), så jeg ble smokk og flaske og tilværelsen ble veldig bundet. Jeg kunne bruke opptil et par timer for å få henne til å sovne sånn at jeg kunne gå fra sengen. Dette ble sårt for storesøster som fikk lite tid med meg etter kl seks, og veldig vanskelig når jeg var aleine med de. Samtidig tror jeg det hadde blitt lite soving om vi ikke hadde gjort det.

Nå ser jeg på samsovingen som en koselig tid, og hadde ingen problemer med nettene. Kveldene var det som ble vanskelige her.

Vi klarte ikke nattavvenne største før hun var ca 1,5 år. Lillesøster sov sin første natt uten mat nå ved 8,5 mnd (uten at vi har gjort noe for det).

storesøster sluttet å samsove 'av seg selv", og det har vært uproblematisk siden. Kommer inn til oss når hun våkner om morgeneb, men det er bare kos!

Med førstemann samsove vi, "frivillig tvang".... Ammet om kvelden til han var 1år... Han sov veldig dårlig og våkner enda på natten, 4år. Er veldig glad for at vi samsov for da sov vi mye mer enn hva vi hadde gjort ellers!

Med andremann nå var planen samsoving men han sov rundt fra dag 1... Så jeg ammer han i sengen vår på kvelden og legger han i egen seng etterpå.

Noen barn trenger mer trygghet og mer mat enn andre😉

Her samsover vi, og ammer. Fordi det er kos, og såklart litt frivillig tvang på den måten at HVIS vi vil ha senga for oss selv, så kan vi ikke det:p men uten henne i senga får jeg nesten ikke sove selv faktisk. Da er det noe som mangler, og det føles tomt. Så jeg trives med samsovingen. Og det er vanvittig greit ifht amming! Holder oppe produksjonen, er gull verdt ved tannfrembrudd og dårlige netter med magesmerter for eksempel.

Mange som samsover sover litt dårligere pga hyppigere oppvåkninger, men man sovner så fort igjen fordi man ikke trenger å gjøre noe under oppvåkningene.

Anonymous poster hash: a6fe5...6c3

Her samsover vi også. Begynner vanligvis natten med at han sover i egen seng. Sengen hans står inntil vår seng på min side og vi har tatt av ene sengesiden på sprinkelsengen. Når han våkner for første amming så blir han bare liggende i vår seng resten av natten. Jeg sovner igjen med en gang han begynner ammingen, og kan fint ligge og sove mens han ammer seg ferdig og sovner selv:) Og ved neste amming bare snur vi oss rundt på andre siden og så ammer han av andre brystet mens jeg sover videre. Enkelt og greit:)  

Men jeg merker at jeg sover dårligere når jeg har han ved siden av meg, fordi jeg får ikke beveget meg fritt og snudd meg når jeg føler for det. Men det er uansett koselig å ha han der;)

Anonymous poster hash: 747c2...7ec

Annonse

Vi har samsovet frem til for ikke så lenge siden, men nå er vesla så aktiv at jeg ikke tør ha henne i min seng når jeg sover lenger. Hun kaver og sparker i søvne også, så kan ikke ligge i midten heller for da vil hun jo vekke sambo som skal på jobb tidlig.

Har hatt svært gode netter med samsovinga. Bare lagt til puppen for så å sovne igjen.

Vi har samsovet frem til for ikke så lenge siden, men nå er vesla så aktiv at jeg ikke tør ha henne i min seng når jeg sover lenger. Hun kaver og sparker i søvne også, så kan ikke ligge i midten heller for da vil hun jo vekke sambo som skal på jobb tidlig.

Har hatt svært gode netter med samsovinga. Bare lagt til puppen for så å sovne igjen.

Hvordan har det gått å slutte med samsovingen? Ammer du fortsatt?

Hvordan har det gått å slutte med samsovingen? Ammer du fortsatt?
Det går ikke sånn kjempebra 😁

Hun er ikke noe fornøyd med å bli lagt tilbake etter amming og har grått fælt flere netter, så i natt sov vi sammen igjen.

Ammer 2-3 ganger om natten fortsatt.

Her samsover vi også. Begynner vanligvis natten med at han sover i egen seng. Sengen hans står inntil vår seng på min side og vi har tatt av ene sengesiden på sprinkelsengen. Når han våkner for første amming så blir han bare liggende i vår seng resten av natten. Jeg sovner igjen med en gang han begynner ammingen, og kan fint ligge og sove mens han ammer seg ferdig og sovner selv:) Og ved neste amming bare snur vi oss rundt på andre siden og så ammer han av andre brystet mens jeg sover videre. Enkelt og greit:)

Men jeg merker at jeg sover dårligere når jeg har han ved siden av meg, fordi jeg får ikke beveget meg fritt og snudd meg når jeg føler for det. Men det er uansett koselig å ha han der;)

Anonymous poster hash: 747c2...7ec

Har det på samme måte.

Bare vi har sleepyhead (nest) oppi sprinkelsengen hennes :)

Men meste parten av søvnen foregår jo i vår seng på kveld/natt da...For jeg sovner også mens jeg ammer etter, og ha tatt henne ut av hennes seng :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...