Gå til innhold

Hvilke hunderaser har dere best erfaring med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 8f8c1...36c

Skrevet
Labrador. Snille som dagen er lang. Boxere har jeg også møtt endel snille av :)

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 320c31edcf0bd18a3694347980f65f99"] 320c3...f99 [/acronym]
Skrevet

Jeg har hatt flere store raser og må nok si rottweiler. Jeg var nok ekstremt heldig med oppdrettet men det er den mest stabile hunden jeg har hatt. Trygg, tillutsfull, fantes ikke aggressiv mot andre hunder og elsket mennesker.

Han er nok den jeg har stolt mest på i de fleste situasjoner.

Anonymous poster hash: 0239d...b23

Skrevet

Labrador.

Anonymous poster hash: 9d789...9fa
Skrevet

Velg hunderase etter hva du kan tilby hunden av tur og trening. Labrador er veldig fine hunder (har to selv) men krever mye trening og tur. Det er en av rasene i Norge som er mest brukt som brukshund. Golden retriever er like snill og grei, men har et lavere aktivitetesnivå; er roligere og mindre stresset; selv om alle retrievere er SVÆRT krevende i de 2-3 første leveår.

Anonymous poster hash: dc785...5ac
Skrevet

Grønlandshund og schæfer.

Anonymous poster hash: 62152...350

Skrevet

Dunker. Dessidert de beste harejegerene vi har hatt.

Anonymous poster hash: 9a04f...65f
Skrevet

Velg hunderase etter hva du kan tilby hunden av tur og trening. Labrador er veldig fine hunder (har to selv) men krever mye trening og tur. Det er en av rasene i Norge som er mest brukt som brukshund. Golden retriever er like snill og grei, men har et lavere aktivitetesnivå; er roligere og mindre stresset; selv om alle retrievere er SVÆRT krevende i de 2-3 første leveår. Anonymous poster hash: dc785...5ac

Golden har en tendens til å,bite.

Anonymous poster hash: 320c3...f99

Skrevet

Engelsk Springer Spaniel. Har hverken før eller siden møtt en hund med så stor personlighet :)

Anonymous poster hash: 6be6b...a79

Skrevet

Gordon Setter og Jack Russell Terrier. Ingen av dem anbefales til folk som ikke har hatt hund før. Iallefall ikke Jack. Den er jo gal i hodet...haha.

Anonymous poster hash: 32375...d75
Skrevet

Jeg er oppvokst med hund og har hatt mange forskjellige raser. Beste hunden som både jeg og mine 5 yngre søsken uten tvil har betydd mest for oss var nok Rotweileren. Helt fantastisk hund som virkelig var en fantastisk hund på alle måter : rolig, stabil, elsket unger, voksne, andre dyr. Han hadde et helt fantastisk gemytt.

Skal jeg ha hund blir det uten tvil en Rottweiler.

Skrevet

Soft Coated Wheaten Terrier

Golden Retriever

English Cocker Spaniel

Anonymous poster hash: c8248...4d7

Skrevet

Har hatt cocker spaniel, dalmatiner og weimaraner. Dalmatineren var desidert den snilleste. Weimaraneren den roligste. Cockeren klikket da hun fikk sin første løpetid, bet alle, og ruget på skoene våre.

Men som en over her sier, velg rase utifra hva du skal bruke den til, hva slags omgivelser du har, hvor mye tid du har tilgjengelig, og erfaringsnivå. Viktig.

Anonymous poster hash: b2cd8...616

Skrevet

Berner sennenhund. Herlig lynne og veldig glad i både voksne og barn. Snill som dagen er lang. Virkelig en pålitelig familiehund 😊 altså med riktig oppdragelse. Hvis man ikke er flink til å følge opp hunden fra første stund kan alle hunder bli uoppdragne. Men Berner er en rase som trygt kan anbefales 👍

Anonymous poster hash: 2d17e...494

Skrevet

Herlige hunder :)

http://www.norskterrierklub.no/nb-NO/Airedaleterrier.aspx

Har også hatt golden, riesenschnauzer, mellomscnauser og blandingshund. Har vært veldig fornøyd med alle egentlig. Scnauzere og terriere er jo kjent for å være noen stabeist, men det er jeg også så vi kommer godt overens ;)

Anonymous poster hash: 699c5...51d
Skrevet

Engelsk cocker spaniel. Perfekt størrelse og hårer ikke mer enn oss mennesker gjør ! :D minuset er at rasen må klippes...men verdt det da huset ikke er full i hår under røyteperioden :D

Skrevet

Shcæfer:)

Anonymous poster hash: 3419b...ecf

Skrevet (endret)

Best erfaring utifra hva? jakt? familie hund? sofa/kose hund? eller trekkhund? 

Veldig mye forskjellig og om du leter etter en hund til deg selv, så burde du også skrive litt om hvordan du tilbringer dagene dine, om du har barn, hvor gamle, er du aktiv, bor du i storby eller på landet osv… 

For min del så er jeg utrolig fornøyd med Samojed, men jeg har møtt mange temmelig viltre og ikke så veldig vel oppdratte samojeder. Selvom de eierne har mye erfaring med hund fra før av.

De er veldig snille hunder, som trenger en posetiv og "myndig eier".  Da de er stae hunder.. Men, de/min er utrolig tålmodig og snill til de grader!

Men, de trenger endel mosjon og mye pelsstell.. Og du må være forbredt på å støvsuge omtrent 2 ganger om dagen..

Eller kjøpe deg en robot støvsuger da kan du slippe å støvsuge så ofte ;)

De er også veldig sterke hunder som trekker en hel del, så du kan ikke la barna gå tur med den, med mindre de er tennåringer. 

Bamsen min er helt fantastisk!  :kyss: jeg smelter litt hver gang jeg ser han, og han er så UTROLIG snill å go!  men neste hund blir en som ikke røyter, er litt mindre og som ikke trekker like mye. 

(Det er ganske vanskelig å finne hundevakt for han, da han trekker såppas at man må være i god fysisk form for å gå turer med han. )

Og da har vi sett på spansk vannhund. 

Det tror jeg er en flott familie hund for de som har litt større barn. Da jeg har hørt at de kan være litt nervøse noe som ikke er bra om man har små barn. 

Endret av monson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...