Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Del Skrevet 30. september 2014 Er dette vanlig? Går flere dager mellom hvert dobesøk. Oppblåst og ekkelt. Tips? Ammer så er vel ikke så mye jeg kan ta av slike ting. Anonymous poster hash: 8131a...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #2 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg var veldig forstoppet lenge etter fødsel! Og det gjorde jo så vondt der nede fra før 😕 Jeg brukte lactulose daglig i ca 2-3 uker 😊 Det fikk jeg allerede på sykehuset dagen etter fødsel. Jeg ammet 😊 Anonymous poster hash: abd49...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Del Skrevet 30. september 2014 Takk for svar Burde kanskje få kjøpt meg noe sånt. Merkelig at det plutselig stopper opp sånn. Anonymous poster hash: 8131a...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Del Skrevet 30. september 2014 Æsj, jeg var også plaget med det. Fikk heldigvis klyster rett før fødselen, så det var jeg glad for! Men etter jeg kom hjem fra sykehuset var jeg like plaget som jeg var i graviditeten. Lactulose prøvde jeg da jeg var gravid, men det var katastrofe for meg. Fikk bare enorme mengder luft, smerter og kom fortsatt ikke på do. Men det er kanskje verdt å prøve... Vet man kan bruke Dulcolax stikkpiller mot forstoppelse, selv om man ammer. Det kan du jo evt. prøve. For meg funker det faktisk bra med Biola og et par pærer på kvelden. Da er magen ganske normal Anonymous poster hash: 96eb5...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Del Skrevet 30. september 2014 Det er skikkelig ekkelt altså! Kjøpt meg activia i går og tenkte å prøve det. Takk for tips! Skulle tro magen ble normal etter fødsel når tarmene får så "god" plass igjen Anonymous poster hash: 8131a...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Del Skrevet 30. september 2014 Lactulose funker bra, men du må huske å drikke masse i tillegg. Hvis ikke får det ikke effekt. Jeg blander det ut i litt juice, for det smaker litt dårlig. Hadde skikkelig forstoppelse i flere uker etter fødsel, sikkert også pga jerntilskudd jeg måtte ta. Noen dager ble mini-klyks løsningen hvis det var skikkelig ille. Det er et lite klyster du kjøper på apoteket og setter selv. Virker etter 5-15 minutter. Anonymous poster hash: b164e...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 30. september 2014 #7 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har brukt HUSK fra helsekost etter råd fra jordmor. Er mildt og hjelper å holde magen i gang ( sammen m masse væske). Anbefaler å ta det med juice, da det smaker #$$#&% $ med vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amazone Skrevet 1. oktober 2014 #8 Del Skrevet 1. oktober 2014 Svisker! 4-5 svisker et fet dom funker best på meg. Nyttig bieffekt for meg er at søtsuget også forsvinner for en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Del Skrevet 1. oktober 2014 Er desverre helt normalt! Husk å drikke MYE hver dag! Og prøv å skape rutiner på dobesøk, feks hver morgen. Og om du allerede er veldig dårlig ville jeg anbefalt miniklyx/dukolax for deretter starte på lactulose. Anonymous poster hash: b9cfb...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg hadde rennaræv i 2 uker etter fødselen, ikke det morsomste det heller ;-) hehe Anonymous poster hash: c4d05...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
topplue Skrevet 6. oktober 2014 #11 Del Skrevet 6. oktober 2014 Laktulose gir luftsmerter for mange. Jeg vil anbefale linfrø. Hell litt i bunnen av et glass og dekk med vann på kvelden, og spis det sammen med litt yoghurt e.l. som det første du spiser neste morgen. Og husk å drikke mye vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå