Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått strekkmerker så langt? Når fikk dere det evt? Håper på å slippe dem, men det skal vel kanskje litt til når magen blir på det største. Leste at 90% av alle gravide får dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen gamle strekkmerker nederst på magen etter første svangerskap som har bleknet, de kom sent i svangerskapet (uke 34 tror jeg), men nå har det jaggu dukket opp noen nye røde høyere opp på magen, er 22+4, de kom vel forrige uke tror jeg.. Skal sies at magen er mye større dette svangerskapet!

Skrevet

Fikk et par på ene puppen forrige gang, men ellers ingen.

Skrevet

Fått på puppene og på siden av rumpen/mot hoftene. På grunn av rask vektoppgang fikk jeg første strekkmerkene allerede i uke 8 tror jeg. Går jo nærmest vekk etterhvert så plager meg ikke, om det sliter på selvtilliten om et par år så går det også an å ta laser/vet operasjoner

Skrevet

Hadde helt ekstremt mange strekkmerker på magen min og hoftene etter første svangerskap, smørte med krem hver kveld og kan ikke huske at jeg så strekkmerkene før etter babien var ute. Tok operasjon å fjerna alle merkene på magen, men nå har jeg begynt å få nederst på magen igjen i uke 24. Denne gangen smører jeg magen med en olje mot strekkmerker.

Skrevet

Hadde helt ekstremt mange strekkmerker på magen min og hoftene etter første svangerskap, smørte med krem hver kveld og kan ikke huske at jeg så strekkmerkene før etter babien var ute. Tok operasjon å fjerna alle merkene på magen, men nå har jeg begynt å få nederst på magen igjen i uke 24. Denne gangen smører jeg magen med en olje mot strekkmerker.

Trodde ikke det var mulig å fjerne strekkmerker? Med operasjon/laser da altså? Hva slags olje benytter du deg av? Jeg smører som en gal morgen og kveld med bodylotion bare. Kjøpte egentlig kokosolje siden jeg leste det skulle hjelpe, men det er jo så fryktelig klissete!

Skrevet

Kokosnøttolje er gull! Smører meg med det hver kveld :-) Veldig beroligende, varmt og huden får masse fuktighet :-)

Skrevet

Trodde ikke det var mulig å fjerne strekkmerker? Med operasjon/laser da altså? Hva slags olje benytter du deg av? Jeg smører som en gal morgen og kveld med bodylotion bare. Kjøpte egentlig kokosolje siden jeg leste det skulle hjelpe, men det er jo så fryktelig klissete!

Jeg tok full bukplastikk operasjon med ny navel og oppstramming av magemuskler. Fikk modell mage :P Men det går også å fjerne med laser. Tror ikke det er mulig å fjerne dem naturlig :(

Bruker Weleda strech mark massage oil, man får kjøpt den på helsekost butikker eller hos privat jordmor. De på supernature butikken i Oslo anbefalte også kokkosolje ^_^ Kansje du burde putte den i kjøleskap da blir den fast istedet for flytende også skraper du opp litt og smører på. Liker oljen, men blir også klissette på hendene og kropp :P

Skrevet

Jeg tok full bukplastikk operasjon med ny navel og oppstramming av magemuskler. Fikk modell mage :P Men det går også å fjerne med laser. Tror ikke det er mulig å fjerne dem naturlig :(

Bruker Weleda strech mark massage oil, man får kjøpt den på helsekost butikker eller hos privat jordmor. De på supernature butikken i Oslo anbefalte også kokkosolje ^_^ Kansje du burde putte den i kjøleskap da blir den fast istedet for flytende også skraper du opp litt og smører på. Liker oljen, men blir også klissette på hendene og kropp :P

Så pass ja:) greit å vite at det finnes alternativer da om det skulle bli helt for galt.

Takk for tips ang. oljene!:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Må bare si at oljen og balm fra Decleor mot strekkmerker, er helt fantastiske!!!

Virkelig verdt og kjøpe..

Skrevet

Strekkmerker er i hovedsak hormonelt betinget. Man kan ikke forhindre dem med dyre kremer, da bare sponser man produsentene :)

Anonymous poster hash: a34d3...e97

Skrevet

Jeg har brukt Weleda Arnica-olje i alle mine svangerskap fra ca uke 25, og ikke fått et eneste strekkmerke. Vet ikke om det er oljen da, men den er ihvertfall utrolig deilig. Min mor har masse strekkmerker, så genetisk er jeg vel kanskje disponert? Nå er jeg i uke 28 og krysser fingrene også denne gangen :-)

Skrevet

Er uke 27, ingen strekkmerker. Har ikke brukt noe for å unngå de heller. Hverken mamma eller noen av søstrene mine har fått heller.

Skrevet

Fikk kun en strek etter navn percingen. Ellers så fikk jeg ikke noe, håper det nå også. Er veldig arvelig men å smøre hjelper også, og man får ikke så sterk følelse av at det er stramt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...