Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Del Skrevet 29. september 2014 Hvor lang tid har dere egentlig brukt på å få den lille til å spise et helt måltid grøt, fruktmos eller lignende fra 4 måneders alder? Har holdt på siden den lille var 3,5 måned vi her nå, altså i 1 måned. Fremdeles blir bare max 1 t-skje svelget ned, resten spyttes eller sprutes ut. Dette gjelder både grøt og fruktmos. Ikke prøvd noe annet. Begynner å bli litt frustrert, men håper på en måte at det er normalt at de bruker så lang tid (da er det forhåpentlig lyse utsikter for at vi ikke har en problemunge i matveien)... Anonymous poster hash: 22420...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Pinne Skrevet 29. september 2014 #2 Del Skrevet 29. september 2014 Hos oss gikk det veldig kjapt. Han likte grøt fra første stund, og det tok ikke lang tid før vi var oppi full porsjon, kanskje en uke-halvannen. Nå er han seks måneder og spiser to grøtmåltid og litt middag. Men det et jo veldig stor forskjell på barn da. Noen elsker fast føde, andre mer skeptisk. Bare fortsett å prøv, plutselig går det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Del Skrevet 30. september 2014 Takk for svar Fru Pinne! Så heldig du er 1,5 uke hadde vært drømmen Snakket med mamma i dag. Jeg var visst veldig vanskelig jeg også å få mat i. Ville bare drikke, og sånn var jeg i mange år! Uffameg. Får håpe det ikke er arvelig, selv om det ser litt sånn ut nå, hehe. Men, det hadde vært greit å visst hva som er gjennomsnittet da for hvor lang tid det tar med tilvenninga... Ingen andre som har erfaringer på dette?? Anonymous poster hash: 22420...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobarnsmor1980 Skrevet 30. september 2014 #4 Del Skrevet 30. september 2014 Her har vi holdt på i 1 mnd (begynte da han var 4 mnd) og vi er oppe i 1/4 porsjon grøt. Så går ikke i racerfart men så liker han ikke grøt så godt heller. Spiser også litt potet/søtpotet (ca 4 terninger) og kan kline til med et halv glass Hipp mildgrøt. Helsesøster mente det er mye til å være så liten så ikke så normalt å komme opp i en full porsjon så tidlig. Smaksprøver er godt nok en god stund har jeg skjønt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Del Skrevet 30. september 2014 Aaah! Så godt å høre Tobarnsmor1980! Tusen tusen takk for svar! Da trøster jeg meg med dette og stresser ikke med det mer. Får ta ny statusrapport om en måneds tid da. Blir spennende. Lykke til til deg og din! Anonymous poster hash: 22420...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minsten2014 Skrevet 30. september 2014 #6 Del Skrevet 30. september 2014 Vi har brukt laaang tid! Startet med grøt da hun var 4 måneder, og var først oppe i en full porsjon til kvelds da hun var 6 måneder. Nå er hun 7 1/2 måned, og hun spiser fortsatt bare 1/2 porsjon til dagens andre grøtmåltid (lunsj). Middag (grønnsaksmos) startet vi med da hun var 6 måneder. Hun spiser nå 1-2 dl, altså lite, til middagsmåltidet. Fruktmos har hun egentlig aldri vært særlig begeistret for. Kan kanskje få lurt ned 5-6 skjeer. Ellers har vi akkurat startet med litt brød (brødsmuler bløtet i MME/MM), og det går som forventet også veldig sakte. Vi har rett og slett fått en lite matglad baby, og jeg er veldig glad for at vi begynte såpass tidlig med å introdusere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobarnsmor1980 Skrevet 30. september 2014 #7 Del Skrevet 30. september 2014 Hehe ja vi får prøve å ikke stresse:-) Ser i notatboken min fra storesøster da hun var 5 mnd at hun ikke spiste så store porsjoner fast føde på den tiden hun heller, og hun ble etterhvert veldig glad i både grøt, avocado og middagsglass. Tålmodighet er en dyd, men plutselig løsner det. Det er mye som skal læres for de små: nye smaker, nye konsustenser, tunge-koordinering etc. Lykke til!!😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå