Gå til innhold

Er du en slik som gir bilder av egne barn i gave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gir julekort med bildet av sønnen min på,men i julegave gir jeg bare bilder av småen til de jeg tror vil like det.

Har gitt det til foreldrene mine ( de spurte om å få det i gave),til en tante og til farmor og farfaren hans.

Vi hadde nettopp vært hos fotograf så regnet med at det var en grei gave til de :)

Tanten er veldig opptatt av barnet så tror også hun var fornøyd med å få ett fint bildet av han.

Til venniner kunne det ikke falle meg inn å gi bildet av småen i julegave.

Endret av me_87

Annonse

Annonse

Besteforeldre og tanter/onkler får bilder av barna i ny og ne.

Hvorfor? Fordi de ønsker seg det.

Selv har jeg flere bilder av nieser og nevøer stående fremme. Jeg synes det er veldig hyggelig å få bilder.

Anonymous poster hash: 83dda...bb0

Her blir det barnehagebilde i julegave i år. Til besteforeldre og oldeforeldre. Hvorfor? Fordi der er sånt de setter pris på. Onkler/tanter får også i år. (Pluss noe anna da). Vet at ihvertfall min bror setter pris på det, han er jo tross alt en stolt onkel ;)

Anonymous poster hash: 14c33...7b0

Nei, jeg har aldri gitt et bilde av mine barn til noen (med unntak av julekort og takkekort). Har derimot ofte gitt bilder til besteforeldrene på minnepinne når de har spurt, så kan de selv velge hvilke bilder de liker og i hvilken størrelse dersom de skulle ønske å henge noe på veggen. Etter å ha sett hvordan mine søsken og min manns søsken overøser besteforeldre med bilder, så tenker jeg ikke å gjøre det samme. Vil de ha, så får de uttrykke et eksplisitt ønske tenker jeg, jeg ønsker ikke at de skal føle seg presset til å ha mine barn på veggen. (Selv om de jo er så nydelige at jeg ikke skjønner at de ikke ønsker å ha veggtapet med barna mine ;-) )

Anonymous poster hash: e67b6...45e

Besteforeldre og oldeforeldre har fått noen, men ikke mange. Oldemor har ettårsbilde, 1kl bilde og konfirmasjonsbilde av barnebarn og oldebarn på veggen. Men hun får små vanlige bilder innimellom. Hun har en hylle med rammer, der bytter hun bildene innimellom, så hun har en liten bunke å velge mellom. Syns det er mye kosligere enn å gi større bilder.

Ett annet sett med oldeforeldre får fotoalbum. Der er vi mange i familien som går sammen og lager noen sider hver om året som har gått. Bilder og tekst. Vi sender sidene hver for oss som de får i julegave. De fikk album første året så de setter inn selv, type ringperm system. Dette ble de veldig gladefor. For med 16 barnebarn og der har alle uten om en barn igjen og ett tippoldebarn så sier det seg selv at bilder til å ha på veggen ikke går å gi så ofte. Den lille leiligheten deres har ikke plass til det. De ble veldig glade for fotoalbumet, og det er vist noe de ofte ser i. Vi bor på helt andre siden av landet så vi ser de sjeldent, men vi hører fra de som bor nært at de ofte drar frem albumet og viser til familie og venner. Der kan vi også lime inn skrytebilder fra barnehage og skole.

Selv er jeg ikke glad i barnehage bilder eller skole bilder. Vi har fått noen av tantebarn, de henger i trappegangen faktisk. For må jo ha de oppe, men ingen av oss liker slikt så da ble trappegangen til kjelleren stedet. Vi har ikke bilder av våre egene unger engang.

Anonymous poster hash: 50bc0...db1

Hvorfor gjør du det?

En ting er hvis folk (besteforeldre) spør om å få et men hvorfor gi til feks faddere, tanter, onkler, venninner etc?

Anonymous poster hash: b2ce0...99a

Vi har bare gitt til besteforeldre, men kunne sikkert gitt til øvrig familie også. Venner blir litt snodig, men det er da helt normalt å ha et bilde av niesa si på veggen? Vi har jo bilder av våre søsken på vår vegg, ingenting rart med det. Så da er det vel ikke rart at de har bilder av oss også....?! Kommer jo litt an på hvor nære man er selvfølgelig, men jeg synes det er hyggelig å ha bilder av familie på veggen, og hvis søsteren min synes det samme er det jo en fin gave å gi :)

Anonymous poster hash: 34245...08f

Må forresten legge til at det er forskjell på et stort portrettbilde i 40x60 og et vanlig foto på 10x13 også :P førstnevnte hadde vært litt heftig uansett hvem som fikk det :P

Anonymous poster hash: 34245...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...