Gå til innhold

Modning - når?

Anbefalte innlegg

Er førstegangs i uke 36 og jeg leser om flere som har termin rundt det jeg har og de kjenner både stikking, mensmurring og nedpress. Jeg kjenner absolutt ingen ting :( Jeg vet at den lille har festet hodet, så det kan presse litt om jeg behøver å tisse, that's it. 

Når kan jeg forvente å kjenne tegn på at det nermer seg? Kjenner alle tegn på modning?

Forsøkte å kjenne etter tappen i går (bare for å sjekke om den var langt nede), men kjente ingen tapp, kjente rett og slett ikke helt igjen meg der nede:p Vet jeg ikke skal drive å kjenne, men kjente jo etter den i 6 måneder under prøvingen og det sa jo gyn at var ok, så jeg tenkte jeg kan jo ihvertfall sjekke om jeg i det hele tatt kan nå tappen...

Anonymous poster hash: 82965...7b0
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144172055-modning-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjennte heller ingenting før 2 dager før fødsel uke 41! Da kjennte jeg tak med murringer fra symfyse til rygg i ca 2 timer. Så alt kan begynne helt uten tegn. Slapp av og prøv å være tolmodig. Snart har du lille nurk i armene dine.

Anonymous poster hash: b2d70...6c6

Jeg husker ikke så mye fra første gang, men jeg tror ikke at jeg kjente noen tegn før vannet gikk morgenen to dager før termin. Jeg hadde nemlig ikke pakket fødebagen engang! Jeg var så innstilt på at førstegangsfødende gikk over tiden, at jeg ble helt paff da vannet gikk;)

Ved forrige svangerskap var formen på sitt beste de siste ukene før fødsel. Kjente ingen tegn til modning. Babyen hadde ikke festet seg. Våknet på tidligmorgenen 38+0 med vannavgang og 3,5 timer senere var babyen ute :-)

Denne gangen har jeg mye mere vondter "der nede" og har betydelig mindre energi. Babyen var langt nede i bekkenet og hadde festet seg ved forrige kontroll. Kjennes ut som det er modning på gang... Er 36+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...