Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Del Skrevet 29. september 2014 Noen som har erfaring med denne og som kan rådføre meg litt? Vet den er populær, og at de som bruker den ofte får barn som sover natten gjennom fra 8-9 uker og som sover og spiser til faste tider på dagen og er happy og fornøyde babyer. Siden vår hadde kolikk kom vi aldri i gang med teknikken men vil gjerne begynne nå. Men vil høre med de som evnt har prøvd den hvilke erfaringer dere har! Anonymous poster hash: 0ecc0...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Del Skrevet 29. september 2014 Kommer aldri til å la barnet mitt ligge å gråte seg i søvn på den måten. De sover rundt og får rutiner når de er klare for det! Anonymous poster hash: b78bb...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #3 Del Skrevet 29. september 2014 De gråter seg ikke i søvn med den teknikken, det er ikke det den handler om:-) du tenker kanskje på Ferber? Anonymous poster hash: 0ecc0...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 29. september 2014 #4 Del Skrevet 29. september 2014 Jo, de gråter seg i søvn med den teknikken. Gina trycker på barnets behov av att själv lugna sig, vilket hon menar ofta innebär att barnet måste få gråta i ensamhet för att barnet använder gråt som ett sätt att lugna sig. -https://somnforbarn.wordpress.com/category/gina-ford/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fillibobba Skrevet 30. september 2014 #5 Del Skrevet 30. september 2014 Må bare le litt når det står i artikkelen, "Gina har ingen egne barn", haha! Vi har tydeligvis kjørt en veldig moderat versjon uten å vite det selv. Jeg lar ALDRI babyen min ligge å gråte, huff nei det hadde jeg aldri klart eller likt.. At det skal roe dem kjøper jeg ikke! Men vi har derimot prøvd oss så godt vi kan på rutiner fra fødsel. Vi har vært heldige og aldri hatt en våkenatt, og han har sovet gjennom natten hele veien. Vi har vært nøye på mat hver 3 time, og han er veldig på klokken der selv! Men som sagt gråter han, går gråt foran alle rutiner.. Skal ikke mangle på kjærlighet for vår lille baby <3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Del Skrevet 30. september 2014 Jo de gråter seg i søvn med den metoden.. Uaktuelt her i huset! Anonymous poster hash: b78bb...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Del Skrevet 1. oktober 2014 "at de som bruker den ofte får barn som sover natten gjennom fra 8-9 uker og som sover og spiser til faste tider på dagen og er happy og fornøyde babyer." Hadde det vært en oppskrift på happy og fornøyde babyer så hadde jeg blitt ganske paff og overrasket. Dessuten, babyer som gråter seg i søvn blir ikke automatisk super enkle babyer som oppfører seg omtrent som voksne, og bare sover, sover og koser seg alene. Jeg forstår ikke hvor denne oppfatningen kommer fra? Jeg synes bare det er synd å utsette så små babyer for dette. De blir født med ett grunninstinkt, og det er et behov for å bli holdt. Jeg synes det er fullstendig forståelig at de trenger tid til å utvikle seg til trygge, selvstendige individer. Jeg vil ikke være krass mot deg, det er bare min mening om gråtekurer generelt. Anonymous poster hash: e0982...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Del Skrevet 2. oktober 2014 "at de som bruker den ofte får barn som sover natten gjennom fra 8-9 uker og som sover og spiser til faste tider på dagen og er happy og fornøyde babyer." Hadde det vært en oppskrift på happy og fornøyde babyer så hadde jeg blitt ganske paff og overrasket. Dessuten, babyer som gråter seg i søvn blir ikke automatisk super enkle babyer som oppfører seg omtrent som voksne, og bare sover, sover og koser seg alene. Jeg forstår ikke hvor denne oppfatningen kommer fra? Jeg synes bare det er synd å utsette så små babyer for dette. De blir født med ett grunninstinkt, og det er et behov for å bli holdt. Jeg synes det er fullstendig forståelig at de trenger tid til å utvikle seg til trygge, selvstendige individer. Jeg vil ikke være krass mot deg, det er bare min mening om gråtekurer generelt. Anonymous poster hash: e0982...33e Jeg er overhode ikke for skrikekurer jeg heller, det er jo masse forskning som viser at det har langtidskadelige følger. Når jeg spurte om erfaring med teknikken siktet jeg til dette med å ha faste rutiner på dagene, å alltid stå opp til samme tid, spise og sove til samme tid osv. Rutinene endrer seg hele tiden med alderen på barnet slik at det tilpasses behov for søvn på dagtid. Hun har ikke egne barn men erfaring med å passe flere hundre barn, og gjennom dette lært hva som hun mener er best for at babyen skal både sove og spise godt. Men siden teorien er litt "streng" på dette med faste tider på dagen så lurte jeg på om noen hadde erfaring med dette:-) Så se bort fra eventuelle skrikekurer dere mener hun promoterer- for de er jeg også helt imot! Anonymous poster hash: 0ecc0...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå