Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 En venninne av meg gjør det som enslig forsørger og sykepleierstudent på fulltid, hun sier det er lovlig???? Kan det da umulig være?? Anonymous poster hash: de5b3...b3f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 En venninne av meg gjør det som enslig forsørger og sykepleierstudent på fulltid, hun sier det er lovlig???? Kan det da umulig være?? Anonymous poster hash: de5b3...b3f jo det er det. Ikke vær så sjalu ;-P Tok opp generell studiekompetanse et år, hadde 25 000 kr hver mnd for å gå på skole gitt, var da alene med et barn. Men det er ikke noe å trakte etter! Hilsen tidligere alenemor Anonymous poster hash: aca0c...513
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Ja, det er lovlig Anonymous poster hash: 2ca8c...571
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Det er lov ja. Hadde overgangsstønad og lån fra lånekassen samtidig da jeg gikk på skolen Anonymous poster hash: 33544...3fe
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Er det meg du snakker om? Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er lov hvertfall.. Gode penger å få med når man er student og enslig. Anonymous poster hash: a5079...16b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Jo det er lov. Får selv det. Anonymous poster hash: 75d6b...514
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Det er lov, men stipendet blir vel avkortet mot overgangsstønaden dersom OS er for høy. Lånekassen er jo for det aller meste lån, hvorfor skulle ikke det være lov? Man har jo lov til å tjene penger ved siden av, hvorfor skulle det være noen forskjell for trygdeytelser? Utdanningsstønad mener jeg å huske ikke er allverdens, regner kanskje med at stipendet også avkortes mot dette, uten at jeg vet for sikkert. I en periode etter fødsel fikk jeg OS, stipend og foreldrepenger på en gang. Alt ble avkortet mot hverandre etter gjeldende regler, men det var altså fullt lovlig (var dog kun de første 42 ukene). Anonymous poster hash: 44db9...925
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Det er lov, men man må betale tilbake det meste til lånekassen. Har man full overgangsstønad fra nav får man bare 1434 kr i måneden i stipend fra lånekassen, resten av det du får utbetalt må betales tilbake som lån etter endt utdanning. Denne avregningen blir gjort når siste eksamen er bestått og da først får du vite akkurat hvor mye du har fått i stipend og hvor mye som ble lån. http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Fodsel_barn/Foreldrestipend/sa-mye-foreldrestipend-kan-du-fa-i-videregaende-opplaring-/overgangsstonad-fra-nav/ Anonymous poster hash: dea79...b98
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Som de over sier. Du kan gjøre det, men lånekassen gjør da om en mindre del av lånet til stipend. Så det blir veldig dyrt og unødvendig. For får man os så burde man klare seg på det + stipendet. (man fyller ut de på lånekassensine sider at man får full os) Anonymous poster hash: 5d613...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå